ruitenwissers achter en voor tegelijk

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mvt
Nuovo Arrivato
Berichten: 61
Lid geworden op: vr sep 08, 2006 21:38
Locatie: almere

ruitenwissers achter en voor tegelijk

Bericht door mvt »

Ik ontdekte perongeluk vandeweek wat aan mn ruitenwissers: als je de ruitenwisser voor en achter tegelijk aanzet, gaat je achter ruitenwisser gewoon mee met voor.
En bij interval gaat achter een slag wel en dan weer niet en bij elke andere stand gaat ie op normale snelheid. Zet je de voor wissers uit, dan gaat achter ook uit, ongeacht de stand van de schakelaar.

Ik kon hier niks over in het instructieboekje vinden, maar vindt interval achter wel zo prettig. :D
Verborgen optie?

[Mod:SeñorSjon] Leestekens toegevoegd
gp 1.4 16v sportsoundplus,crossoverblack ,interscope,blu me ,armsteun,geen logo`s on the back
rubeneduardo
Nuovo Arrivato
Berichten: 128
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 14:53
Locatie: Eindhoven

Bericht door rubeneduardo »

Ik heb ook zoiets meegemaakt in het verleden, maar ik weet nooit hoe ik het gedaan heb. Het is meer per ongeluk bij mij.
GP 1.3 JTD | Reservewiel | Stuur | 4 wielen |
joedelta

Bericht door joedelta »

Mij is wel bekend dat de achterruitenwisser automatisch aan gaat wanneer de voorruitenwisser aan staat en de auto in reverse staat.
Ik meen ook dat de snelheid van de achterruitenwisser is gekoppeld aan de snelheid van de voorruitenwisser, maar dat kan bij sommigen anders zijn, mogelijk afhankelijk van het feit of je een regensensor hebt of niet.
Gebruikersavatar
mvt
Nuovo Arrivato
Berichten: 61
Lid geworden op: vr sep 08, 2006 21:38
Locatie: almere

Bericht door mvt »

ik heb geen regensensors maar als tegelijk je voor en achter draaid op je pookje dan gaat achter met alles mee wat je met voor doet ongeacht of ik in zn achteruit sta of wat dan ook
gp 1.4 16v sportsoundplus,crossoverblack ,interscope,blu me ,armsteun,geen logo`s on the back
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

mvt schreef:ik heb geen regensensors maar als tegelijk je voor en achter draaid op je pookje dan gaat achter met alles mee wat je met voor doet ongeacht of ik in zn achteruit sta of wat dan ook

Nog nooit opgevallen, maar ik heb dan ook wel een regensensor.. Nog makkeljker. Na het starten 1x activeren en je hoeft er niet meer naar te kijken. Zelfs bij een stoplicht gaat ie automatisch op interval(rustig.
Afbeelding
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

tonyvandenbroek schreef:...
Zelfs bij een stoplicht gaat ie automatisch op interval(rustig.
Daar ben ik wel jaloers op. Mijn 206je deed dat ook zonder sensor, dat was echt ideaal.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Gebruikersavatar
Oeroe
Junior Stato
Berichten: 249
Lid geworden op: do jul 27, 2006 19:41

Bericht door Oeroe »

buxol schreef:
tonyvandenbroek schreef:...
Zelfs bij een stoplicht gaat ie automatisch op interval(rustig.
Daar ben ik wel jaloers op. Mijn 206je deed dat ook zonder sensor, dat was echt ideaal.
tot ie wel is de weg kwijt is. De mijne tript dan =) blijft ie hard door gaan terwijl er nog 5 spetters zijn. Ff uit en aan en hij doet weer normaal. Kwaaltje denk ik.
Sandman
Nuovo Arrivato
Berichten: 93
Lid geworden op: za okt 21, 2006 13:24
Locatie: Breda

Bericht door Sandman »

buxol schreef:
tonyvandenbroek schreef:...
Zelfs bij een stoplicht gaat ie automatisch op interval(rustig.
Daar ben ik wel jaloers op. Mijn 206je deed dat ook zonder sensor, dat was echt ideaal.
Deed mijn Golf ook, was idd ideaal!
Weet wel dat mijn achterruitenwisser zich aanpast aan voor, vind dit ook prima, dat is dan weer beter dan in de Golf.
Heb overigens geen regensensor.
1.3 MultiJet - New Orleans Blue -
Gebruikersavatar
Ice-Angel
Membre D'Oro
Berichten: 1703
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 21:35
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Ice-Angel »

Sandman schreef:
buxol schreef:
tonyvandenbroek schreef:...
Zelfs bij een stoplicht gaat ie automatisch op interval(rustig.
Daar ben ik wel jaloers op. Mijn 206je deed dat ook zonder sensor, dat was echt ideaal.
Deed mijn Golf ook, was idd ideaal!
Weet wel dat mijn achterruitenwisser zich aanpast aan voor, vind dit ook prima, dat is dan weer beter dan in de Golf.
Heb overigens geen regensensor.
wy ook niet, en vind dat de interval wel een beetje snel gaat, als t maar zachtjes regent :roll:
X T@M
Proud owner of @:BRAVO 1.9 Multi-Jet Sport
www.ice-angel.nl

Afbeelding
joedelta

Bericht door joedelta »

Ice-Angel schreef: wy ook niet, en vind dat de interval wel een beetje snel gaat, als t maar zachtjes regent :roll:
Dan moet je meer gas geven, is het probleem opgelost. :wink:
Gebruikersavatar
Ice-Angel
Membre D'Oro
Berichten: 1703
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 21:35
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Ice-Angel »

joedelta schreef:
Ice-Angel schreef: wy ook niet, en vind dat de interval wel een beetje snel gaat, als t maar zachtjes regent :roll:
Dan moet je meer gas geven, is het probleem opgelost. :wink:
:lol: :lol: :lol:
X T@M
Proud owner of @:BRAVO 1.9 Multi-Jet Sport
www.ice-angel.nl

Afbeelding
Plaats reactie