Gerammel uit motorblok (incl geluidsfragment)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Scarrrr
Nuovo Arrivato
Berichten: 177
Lid geworden op: za aug 15, 2015 15:51

Gerammel uit motorblok (incl geluidsfragment)

Bericht door Scarrrr »

Hallo,

Er komt een rammel uit m'n motorblok (1.3mjet).

https://www.dropbox.com/s/hos27cuhl5fa2 ... o.m4a?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
op 15sec start de motor en vanaf 25sec hoor je een soort van 'gekletter'
Ik geef stationair gas tot ~1500/1800 rpm en laat dan gas los. Bij gas los komt het 'gekletter' naar boven...

Mijn auto is in principe net weggeweest voor de distributie, maar voor ik iemand beticht van slechte werkzaamheden, wil ik eerst jullie opinie of dit te maken heeft met de distributie of dat er evt iets anders aan de hand is.

Zie ook:
http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 90#p288884" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
RVE
Junior Stato
Berichten: 291
Lid geworden op: di okt 16, 2012 10:05

Re: Gerammel uit motorblok (incl geluidsfragment)

Bericht door RVE »

Klinkt in ieder geval niet goed, zou er voorzichtig mee zijn.
Of het echt distributie is vind ik moeilijk te horen, zeker omdat het vanuit de auto gefilmd lijkt te zijn. Dit geluid lijkt doffer te klinken (minder hoge rammel), maar dat kan ook vertekend zijn.
Gebruikersavatar
Scarrrr
Nuovo Arrivato
Berichten: 177
Lid geworden op: za aug 15, 2015 15:51

Re: Gerammel uit motorblok (incl geluidsfragment)

Bericht door Scarrrr »

Ik had de telefoon op de paravan liggen. Ik kan vanavond met een extra paar handen wel een tweede opname maken.
Het is naar mijn idee inderdaad een zwaardere rammel dan die ik voorheen wel eens had (en waardoor ik de ketting heb laten vervangen)
Afbeelding
RVE
Junior Stato
Berichten: 291
Lid geworden op: di okt 16, 2012 10:05

Re: Gerammel uit motorblok (incl geluidsfragment)

Bericht door RVE »

Ah oké. Tja het blijft altijd moeilijk geluidsopnames goed te beoordelen natuurlijk. Ik zou persoonlijk toch even contact met de garage opnemen. Zeggen dat je een vreemd geluid hoort sinds het onderhoud.
thijsk
Nuovo Arrivato
Berichten: 17
Lid geworden op: do sep 10, 2015 21:01

Re: Gerammel uit motorblok (incl geluidsfragment)

Bericht door thijsk »

Weet je ook wat ze allemaal vervangen hebben? Bij vervangen van de ketting kom je niet alleen weg met simpelweg de ketting vervangen maar moet de geleider of versteller (weet niet precies meer hoe ze dat onderdeel noemen) en dergelijke ook vervangen worden.
Gebruikersavatar
Scarrrr
Nuovo Arrivato
Berichten: 177
Lid geworden op: za aug 15, 2015 15:51

Re: Gerammel uit motorblok (incl geluidsfragment)

Bericht door Scarrrr »

op de factuur staat een complete kettingset met tandwielen, pakking spanner etc (zoals afgesproken)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Scarrrr
Nuovo Arrivato
Berichten: 177
Lid geworden op: za aug 15, 2015 15:51

Re: Gerammel uit motorblok (incl geluidsfragment)

Bericht door Scarrrr »

filmpje;

https://www.dropbox.com/s/08odazxobqz55 ... 4.MOV?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Plaats reactie