Problemen met knipperlicht en dimlicht

Plaats reactie
kabsurd
Berichten: 2
Lid geworden op: ma jul 03, 2017 12:46

Problemen met knipperlicht en dimlicht

Bericht door kabsurd »

Hallo allemaal,

Allereerst een kleine introductie: Mijn naam is Kasper, 28 jaar en sinds maart eigenaar van een Grande Punto uit '05 in een donkergrijze kleur. Dit is mijn eerste auto in privé eigendom. Tot dusver heb ik mijn kentekenverlichting mogen vervangen, een aux kabel geplaatst en de blower ontdaan van bladeren.

Tot dusver bevalt de auto verder prima op wat kleine euvels na. Zo knipperen mijn knipperlichten wat vaker dan gebruikelijk. Op het forum heb ik veel mensen met dit probleem gevonden en ben van plan om eens naar de bekabeling in het stuur te gaan kijken.

Daarnaast valt mijn verlichting soms uit. Dit weekend reed ik 's nachts, in de stromende regen, terug vanuit Schiphol na een vakantie. Ineens viel mijn verlichting uit en schrok me kapot!

Beide voorlampen gingen uit(achter geen idee, kun je lastig zien..). Ook heb ik het idee dat het verlichting teken in mijn dashboard uit ging toen de lampen dit ook deden. Na wat logisch nadenken denk ik ook dat dit door de schakelaar links van het stuur komt.

Nou ben ik nog niet zo heel vertrouwd met het sleutelen dus zoek eigenlijk een soort van bevestiging.

Wat ik wil gaan doen:
- goed testen wat er gebeurt als ik wat met de verlichtingsbediening pook ga wiebelen
- Bekabeling onder het stuur controleren en met contactspray besproeien
- Eventueel massakabels schoonmaken?

Graag hoor ik wat meerdere inzichten van jullie en bedankt voor de info die ik hier tot dusver van heb kunnen krijgen!
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Problemen met knipperlicht en dimlicht

Bericht door J.V. »

Welkom op het forum!

Het zou me niet verbazen als het wederom de bekende sleepring is die de problemen veroorzaakt. Doen de knoppen op het stuur het wel?
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
kabsurd
Berichten: 2
Lid geworden op: ma jul 03, 2017 12:46

Re: Problemen met knipperlicht en dimlicht

Bericht door kabsurd »

Ja deze werken gewoon. Wat me wel is opgevallen is dat ik een Blue&Me editie heb maar nergens een windows knop óf USB aansluiting. Verder werkt de radio ook wat raar. Volgens mij ben ik nu al 2 keer mijn voorgeprogrammeerde stations kwijt geraakt. Daarnaast werkt ook de vierrichtingsknop(rechts naast cd ingang, pijltjes naar links/recht en beneden/boven) niet altijd even goed.

Ook heb ik de achterruit wisser al eens betrapt op wat langer heen en weer gaan dan ik aanstuurde
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Problemen met knipperlicht en dimlicht

Bericht door J.V. »

Hmm.

Die Windows-knop zit volgens mij pas op latere modellen (mijn GP uit '09 heeft 'm wel). Heb je al eens in je dashboardkastje gekeken? Zit daar wel een USB-aansluiting (al dan niet achter een plastic kapje)?

M.b.t. zenders en die vierrichtingsknop: geen idee...
De achterruitenwisser blijft aan één stuk wissen als je de voorruitenwissers aan hebt staan en je de versnellingsbak in z'n achteruit zet; misschien dat dat is wat je gezien hebt?
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Plaats reactie