Hoge toeren Fiat grande punto 2007

Plaats reactie
Mrofficee
Berichten: 2
Lid geworden op: ma jul 03, 2017 19:24

Hoge toeren Fiat grande punto 2007

Bericht door Mrofficee »

Dag allemaal,

Ik ben sinds een half jaar in het bezit van een grande punto, een automaat uit 2007. Erg tevreden over, maar heb wel een puntje waar ik niet zeker over ben: ik vind dat hij hoog in zijn toeren rijdt. 100 kmpu moet ik 3000+ toeren maken. 120 is meer dan 4000 toeren. Bijkomend probleem is dat hij best wel zuipt. 500km op een tank is denk ik wel de max, en het is volgensmij een tank van 40/45 liter. Is dit normaal of is er iets mis?

Zou top zijn als jullie me hierin kunnen helpen 8)

Groet Mrofficer
Gebruikersavatar
BramvE
Junior Stato
Berichten: 488
Lid geworden op: di feb 11, 2014 9:11
Locatie: Arnhem

Re: Hoge toeren Fiat grande punto 2007

Bericht door BramvE »

He, welkom!

Iets meer info zou handig zijn:
-wat voor motor? (Benz/diesel, 1.2, 1.3, 1.4, 8V, 16V)
- je zal met exacte verbruikscijfers moeten komen om er wat zinnigs over te zeggen. Dus: voltanken, dagteller op 0, rijden tot bijna leeg en dan weer voltanken. Hoeveel liter en kilometer heb je dan gedaan? Ongeveer 500 km op ongeveer 45 liter zegt niet zoveel, dat kan ongeveer 1 op 11 zijn maar ook ongeveer 1 op 13.
Fiat Bravo MultiAir 140 Sport Underground Grey
Afbeelding
Dick Kroon
Nuovo Arrivato
Berichten: 128
Lid geworden op: di aug 10, 2010 21:36
Locatie: Leiderdorp

Re: Hoge toeren Fiat grande punto 2007

Bericht door Dick Kroon »

Beste Mrofficer.

Zelf heb ik ook een 1.4 Dualogic en inderdaad kloppen de toerentallen, niets mis mee dus.
Het brandstofverbruik bij mij is bij rondjes om de kerk (stadsverkeer) even rond de 1 op 13 /14.
Ik rij wel voor het meer en deel in de ECO stand (schakelt de bak eerder op). Even wennen, vindt niet iedereen een prettige modes.
Bij constant 100Km. (Cruise control aan) Lukt 1 op 18 ook vaak wel, rekening houdend met de windrichting.
Ik ben zelf een vrij rustige rijder met GEEN nerveuze rechter voet.
De tank inhoud is overigens 45 liter.

Adios,
Dick
Mrofficee
Berichten: 2
Lid geworden op: ma jul 03, 2017 19:24

Re: Hoge toeren Fiat grande punto 2007

Bericht door Mrofficee »

BramvE schreef:He, welkom!

Iets meer info zou handig zijn:
-wat voor motor? (Benz/diesel, 1.2, 1.3, 1.4, 8V, 16V)
- je zal met exacte verbruikscijfers moeten komen om er wat zinnigs over te zeggen. Dus: voltanken, dagteller op 0, rijden tot bijna leeg en dan weer voltanken. Hoeveel liter en kilometer heb je dan gedaan? Ongeveer 500 km op ongeveer 45 liter zegt niet zoveel, dat kan ongeveer 1 op 11 zijn maar ook ongeveer 1 op 13.
Goeie, ga ik doen. Sorry voor het late bericht, druk gehad op mijn werk helaas.. :) ik hou jullie op de hoogte :)
Plaats reactie