ik ben in het bezit van een gp 1900 jtd, staat nu 280k op de teller, en rijd nog met de originele turbo.
nu heb ik thuis nog een hele goede turbo liggen die afkomstig is van een gp 1.4 t-jet.
is er iemand die mij met zekerheid kan zeggen of de turbo van de t-jet ook op mijn jtd past?
gr nick
t jet turbo op jtd?
- speklap1991
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 121
- Lid geworden op: zo sep 07, 2014 14:39
- Locatie: groningen
- Blu Magnetico
- VIP Membro
- Berichten: 233
- Lid geworden op: di aug 12, 2014 22:57
Re: t jet turbo op jtd?
De turbo van de gp 1.4 t-jet is een vrij kleine turbo, type VL27 van het merk IHI.
Welke turbo in de gp 1.9 jtd zit, zul je in het instructieboekje terug kunnen vinden.
Wellicht een groter formaat/type.
Ik schat in dat het misschien wel past of passend te maken is, maar dat je er op achteruit gaat.
Maar er zijn ongetwijfeld forummers die er meer vanaf weten dan ik.
Welke turbo in de gp 1.9 jtd zit, zul je in het instructieboekje terug kunnen vinden.
Wellicht een groter formaat/type.
Ik schat in dat het misschien wel past of passend te maken is, maar dat je er op achteruit gaat.
Maar er zijn ongetwijfeld forummers die er meer vanaf weten dan ik.
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-Jet Sport 3d. Savali 121 pk > 146 pk
Re: t jet turbo op jtd?
Ik dacht dat de turbo van de diesel, in ieder geval wel de 1.3 mjet alleen oliegekoeld was, die van de 1.4 tjet is dacht ik zowel water als olie gekoeld. Meer aansluitingen dus niet geheel 1 op 1 compatibel. Aandachtspuntje dus.
Maar hoe dat met de 1.9 zit weet ik niet precies. Kijk eens hoeveel leidingen naar de turbo lopen en waar ze vandaan komen.
Verstuurd vanaf mijn VTR-L09 met Tapatalk
Maar hoe dat met de 1.9 zit weet ik niet precies. Kijk eens hoeveel leidingen naar de turbo lopen en waar ze vandaan komen.
Verstuurd vanaf mijn VTR-L09 met Tapatalk
1.3 Mjet Punto Evo '10
t jet turbo op jtd?
Ik denk niet dat dit iets wordt.
Alleen al de turbo van een diesel levert meer druk en is groter, ook de montage is volgens mij geheel anders.
Een JTD turbo "hangt" aan het spruitstuk die van een benzine "staat" er volgens mij op.
De 1.9JTD turbo is oliegekoeld.
Heeft de aansluiting boven en onder op het lagerblok.
JTD:
T-Jet:
Groeten Berrie
Alleen al de turbo van een diesel levert meer druk en is groter, ook de montage is volgens mij geheel anders.
Een JTD turbo "hangt" aan het spruitstuk die van een benzine "staat" er volgens mij op.
De 1.9JTD turbo is oliegekoeld.
Heeft de aansluiting boven en onder op het lagerblok.
JTD:
T-Jet:
Groeten Berrie
Punto Evo 1.6 Mjet Sport