Raam mechanisme links voor

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Juvenine
Nuovo Arrivato
Berichten: 119
Lid geworden op: di apr 09, 2013 22:38

Raam mechanisme links voor

Bericht door Juvenine »

Het raam mechanisme van mijn linker deur is vandaag gesneuveld :(
Gisteren al wat herrie toen ik de deur dichtgooide, maar wist toen niet waar het vandaan kwam. Vandaag wilde ik het raam bedienen en hoorde nog meer herrie en een raam dat bleef hangen.

Het bovenste wieltje is in stukken gebroken en kan nu dus niks meer. Dacht ik rij hem morgen naar de garage maar kon het niet laten om te kijken of ik het zelf kan. Ben er net even mee bezig geweest en heb ondertussen het hele mechanisme eruit. Op internet lijk ik alleen niet precies hetzelfde onderdeel terug te kunnen vinden. Weet iemand waar ik voor zoiets zou kunnen kijken?

Het is een grande punto t-jet uit 2007 en betreft een drie deurs variant met comfort stand (dat deze bij even indrukken het raam geheel open of dicht doet)
Grande punto 1.4 T-jet. Harstikke zwart!
Gebruikersavatar
BramvE
Junior Stato
Berichten: 488
Lid geworden op: di feb 11, 2014 9:11
Locatie: Arnhem

Re: Raam mechanisme links voor

Bericht door BramvE »

Wat is er stuk? De motor ook?

Op Autoonderdelen24 zijn ze makkelijk verkrijgbaar, en ik neem aan bij MisterAuto en Winparts ook. Mechanisme kost zo'n 35 euro, inclusief motortje tussen de 100 en 130. Betreft wel immitatiedelen, maar daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.
Deze bijvoorbeeld: https://www.auto-onderdelen24.nl/magnet ... li/1837029" onclick="window.open(this.href);return false;

Best kans dat er nu ook al een Magneti Marelli in zit, is hofleverancier van Fiat.
Fiat Bravo MultiAir 140 Sport Underground Grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
Juvenine
Nuovo Arrivato
Berichten: 119
Lid geworden op: di apr 09, 2013 22:38

Re: Raam mechanisme links voor

Bericht door Juvenine »

Ah thanks! het bovenste plastic wielt is uit elkaar gespat. Daardoor is de staalkabel ook beschadigd. Motor doet het nog wel maar durfde het niet aan om de originele motor op een replica onderdeel te zetten, zag de bui al hangen dat het op wat voor een manier niet zou passen.

Het is nu deze geworden: https://www.autodoc.nl/miraglio/7741007" onclick="window.open(this.href);return false;

autodoc is dezelfde partij als auto-onderdelen24 zie ik, helaas hebben ze wel vertraging op de levertijd.. pas nadat ik heb besteld, was in eerste instantie op voorraad. Nja, fingers crossed dat het snel deze kant op komt, best vervelend zo.
Grande punto 1.4 T-jet. Harstikke zwart!
Gebruikersavatar
BramvE
Junior Stato
Berichten: 488
Lid geworden op: di feb 11, 2014 9:11
Locatie: Arnhem

Re: Raam mechanisme links voor

Bericht door BramvE »

mooi, ben benieuwd. Laatst bij een Laguna de originele motor op een imitatie onderdeel gezet, pastte wel maar inderdaad niet 100% maar voldoende om goed te werken.

Autoonderdelen24 levert ook altijd traag, nog nooit iets binnen 5 werkdagen binnen gehad. maar het is toch geen weer om met raam open te rijden en nu heb je een goed excuus om de mcdrive te vermijden ;)
Fiat Bravo MultiAir 140 Sport Underground Grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
Juvenine
Nuovo Arrivato
Berichten: 119
Lid geworden op: di apr 09, 2013 22:38

Re: Raam mechanisme links voor

Bericht door Juvenine »

Het is zojuist gepiept! :)

Wellicht nog voor andere handig;
Het onderdeel wat ik uit mijn Grande punto van 2007 heb gehaald was bekend bij fiat onder OEM 51786729
Dit onderdeel wordt in de GP en Evo toegepast, staat waarschijnlijk ook op het onderdeel als je deze eruit haalt.

Besteld onderdeel is: https://www.autodoc.nl/miraglio/7741007" onclick="window.open(this.href);return false;
Past goed en is elektrisch inclusief comfort stand (dat deze bij iets langer vast houden zelf naar boven/onder gaat)
Assortiment en website(zoals zelfde kortingsacties) komen overeen met autoonderdelen24.

Let er wel op dat je bij deze onderdelen site vast zit aan een langere levertijd, komt namelijk via Duitsland. 15 oktober besteld en gisteren 23 oktober binnen. Normaal is levertijd niet zo'n probleem maar toch lastig als je raam niet open/dicht kan :) Dichtzetten met houten latjes en wat doek er tussen voelde toch niet helemaal fijn.

Meeste how-to's bevatten geen plaatjes meer had ik gezien. Ik heb het meeste gehad aan het volgende filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=UeR7A0q1K8I&t=131s" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik spreek geen italiaans maar hij laat het goed zien in het filmpje.
Grande punto 1.4 T-jet. Harstikke zwart!
Gebruikersavatar
BramvE
Junior Stato
Berichten: 488
Lid geworden op: di feb 11, 2014 9:11
Locatie: Arnhem

Re: Raam mechanisme links voor

Bericht door BramvE »

Goed bezig. Komt de comfortstand niet uit de schakelaar? Dacht dat dat los staat van het motortje. Spanning komt niet uit het motortje natuurlijk.
Fiat Bravo MultiAir 140 Sport Underground Grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
Juvenine
Nuovo Arrivato
Berichten: 119
Lid geworden op: di apr 09, 2013 22:38

Re: Raam mechanisme links voor

Bericht door Juvenine »

Hmm.. goede! Zou ook kunnen, durf ik niet te zeggen. Op internet kwam ik de mechanismes tegen met en zonder comfort stand terwijl er dan alleen het mechanisme incl. motor werd aangeboden.

Met of zonder.. het zou me eerlijk gezegd ook niet eens uitmaken :)
Laatst gewijzigd door J.V. op wo okt 25, 2017 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd; zie voorwaarden
Grande punto 1.4 T-jet. Harstikke zwart!
Plaats reactie