Diesel ontluchten
Diesel ontluchten
Ha mensen. Ik heb een probleem! Na het los bikken van mijn verstuivers om daarna de brandplaatjes te vervangen wil die punto niet meer starten en het klinkt als of er lucht in zit. Maar hoe krijg ik die er uit?? Hoge drukleiding nu onder het starten een paar keer los gedraaid maar geen resultaat. Wie helpt? Want hij moet morgen vroeg eigenlijk weer rijden!
Re: Diesel ontluchten
Als je de brandstoffilter hebt vervangen dan kun je het lagedruksysteem ontluchten door een aantal keren de auto op het contact te zetten en wachten tot de elektrische pomp in de tank stopt.
Je zult dan lucht horen borrelen dat na een aantal keren pompen verdwijnt: de lucht is dan uit het filter naar de brandstoftank gepompt. Hierna zou je de auto zonder problemen moeten kunnen starten.
Het hoge drukgedeelte kun je niet ontluchten. Het klinkt alsof de raildruksensor open staat en de diesel retour laat stromen. Dit kan b.v. komen door een defecte raildruksensor of defecte/vervuilde verstuiver.
Is er niets kapot gegaan met het 'losbikken'? Hier worden de verstuivers niet vrolijk van.
Je zult dan lucht horen borrelen dat na een aantal keren pompen verdwijnt: de lucht is dan uit het filter naar de brandstoftank gepompt. Hierna zou je de auto zonder problemen moeten kunnen starten.
Het hoge drukgedeelte kun je niet ontluchten. Het klinkt alsof de raildruksensor open staat en de diesel retour laat stromen. Dit kan b.v. komen door een defecte raildruksensor of defecte/vervuilde verstuiver.
Is er niets kapot gegaan met het 'losbikken'? Hier worden de verstuivers niet vrolijk van.
Re: Diesel ontluchten
Hij hangt nu aan de computer. Hij geeft fout: p608a accu schakelaar. Iemand een idee waar die zit of wat We er mee kunnen?
Re: Diesel ontluchten
Even nog een antwoord. Ik Had het probleem zelf veroorzaakt. Inderdaad te hard gebikt dat Was een duur lesje
Re: Diesel ontluchten
Jup. Na het iets te lomp doen van mij wel. Het ging eigenlijk alleen om een paar brandplaatjes