Diesel ontluchten

Plaats reactie
Thijsb
Berichten: 7
Lid geworden op: do jan 21, 2016 19:55

Diesel ontluchten

Bericht door Thijsb »

Ha mensen. Ik heb een probleem! Na het los bikken van mijn verstuivers om daarna de brandplaatjes te vervangen wil die punto niet meer starten en het klinkt als of er lucht in zit. Maar hoe krijg ik die er uit?? Hoge drukleiding nu onder het starten een paar keer los gedraaid maar geen resultaat. Wie helpt? Want hij moet morgen vroeg eigenlijk weer rijden!
Rado
Nuovo Arrivato
Berichten: 175
Lid geworden op: do apr 17, 2014 9:39

Re: Diesel ontluchten

Bericht door Rado »

Als je de brandstoffilter hebt vervangen dan kun je het lagedruksysteem ontluchten door een aantal keren de auto op het contact te zetten en wachten tot de elektrische pomp in de tank stopt.
Je zult dan lucht horen borrelen dat na een aantal keren pompen verdwijnt: de lucht is dan uit het filter naar de brandstoftank gepompt. Hierna zou je de auto zonder problemen moeten kunnen starten.

Het hoge drukgedeelte kun je niet ontluchten. Het klinkt alsof de raildruksensor open staat en de diesel retour laat stromen. Dit kan b.v. komen door een defecte raildruksensor of defecte/vervuilde verstuiver.

Is er niets kapot gegaan met het 'losbikken'? Hier worden de verstuivers niet vrolijk van.
Thijsb
Berichten: 7
Lid geworden op: do jan 21, 2016 19:55

Re: Diesel ontluchten

Bericht door Thijsb »

Hij hangt nu aan de computer. Hij geeft fout: p608a accu schakelaar. Iemand een idee waar die zit of wat We er mee kunnen?
Thijsb
Berichten: 7
Lid geworden op: do jan 21, 2016 19:55

Re: Diesel ontluchten

Bericht door Thijsb »

Even nog een antwoord. Ik Had het probleem zelf veroorzaakt. Inderdaad te hard gebikt :( dat Was een duur lesje
damted
Senior Stato
Berichten: 572
Lid geworden op: zo jun 17, 2012 16:39

Re: Diesel ontluchten

Bericht door damted »

Waren de verstuivers kapot dan ?
GP 1.4 8V 2006 3 deurs zwart.
Thijsb
Berichten: 7
Lid geworden op: do jan 21, 2016 19:55

Re: Diesel ontluchten

Bericht door Thijsb »

Jup. Na het iets te lomp doen van mij wel. Het ging eigenlijk alleen om een paar brandplaatjes :o
Plaats reactie