Ik heb hiervoor ook een Punto Evo 1.3 M-JET gehad, en die heb ik meerdere keren geforceerd bij de garage schoon moeten laten branden, de motor ging in de noodloop.
Nu heb ik weer een identiek exemplaar en kom regelmatig advertenties tegen om die roetfilters te laten verwijderen, voor 230 euro of zo iets.
Wat is de zin of de onzin hiervan, ze verwijderen het lassen het weer dicht en passen het motormanagement aan .
Beweren dat hij zuiniger word en dat het beter is voor je motor
Ik kan me er wel iets bij voorstellen, wie heeft ervaring ermee, goed dan wel slecht en evt tips of het ook wat goedkoper kan
Mijne is van 2010 dus dat mag, vanaf 2011 niet meer geloof ik
Punto Evo 1.3 M-JET roetfilter verwijderen
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: vr okt 20, 2017 12:57
Punto Evo 1.3 M-JET roetfilter verwijderen
Laatst gewijzigd door J.V. op do okt 26, 2017 6:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Correctie T-JET -> M-JET
Reden: Correctie T-JET -> M-JET
Re: Punto Evo 1.3 M-JET roetfilter verwijderen
http://www.rijksoverheid.nl" onclick="window.open(this.href);return false;:
Verbod verwijderen roetfilter en roetfiltertest in de APK
Datum 3 april 2017
Deel van het artikel:
"Op dit moment zijn er in Nederland nog ongeveer 280.000 personenauto’s en 70.000 bestelauto’s van vóór deze data, die met een roetfilter zijn uitgerust. Deze voertuigen voldoen ook zonder roetfilter aan de Europese emissie-eisen. In de praktijk is gebleken dat bij een deel van deze voertuigen kinderziektes voorkomen die alleen met filterverwijdering kunnen worden opgelost. In de voorgestelde regelgeving moet een verwijderd filter als wijziging van de constructie in het kentekenregister van de RDW worden geregistreerd. Niet eerder dan nadat een wijziging van de constructie door de RDW is goedgekeurd en in het kentekenregister is vastgelegd, mag met het voertuig gebruik van de openbare weg worden gemaakt."
Verbod verwijderen roetfilter en roetfiltertest in de APK
Datum 3 april 2017
Deel van het artikel:
"Op dit moment zijn er in Nederland nog ongeveer 280.000 personenauto’s en 70.000 bestelauto’s van vóór deze data, die met een roetfilter zijn uitgerust. Deze voertuigen voldoen ook zonder roetfilter aan de Europese emissie-eisen. In de praktijk is gebleken dat bij een deel van deze voertuigen kinderziektes voorkomen die alleen met filterverwijdering kunnen worden opgelost. In de voorgestelde regelgeving moet een verwijderd filter als wijziging van de constructie in het kentekenregister van de RDW worden geregistreerd. Niet eerder dan nadat een wijziging van de constructie door de RDW is goedgekeurd en in het kentekenregister is vastgelegd, mag met het voertuig gebruik van de openbare weg worden gemaakt."
-
- Junior Stato
- Berichten: 231
- Lid geworden op: vr okt 09, 2015 13:47
- Locatie: arnhem, gelderland
Re: Punto Evo 1.3 M-JET roetfilter verwijderen
Open slijpen dpf er uit en dicht lassen
En dan software aanapssen word heel veel gedaan
Mag het nee werkt het ja en je auto loopt er beter door
Maar voor nu nog geen probleem met apk ook niet met obd afmelding (stekker keuring ipv roetmeting)
Een raggazon (of hoe dat merk heet)pijp er tussen kan ook maar dan vervalt ook je katalysator meende ik
Is genoeg over te vinden
En anders tunex in s'herenberg mail die werken samen met een duits bedrijf die o.a. dpf reinigen
Kosten idd iets van 250 als ik me niet vergis
Die 2 optie zijn voor mij het overwegen waard mocht ik problemen krijgen
Nieuwe oem is te duur
Nieuwe immitatie no go is vaak slecht als je de verhalen mag verlengen
Maar idd als huidige op is en vol zit verwijderen of reinigen als het nog kan
En dan software aanapssen word heel veel gedaan
Mag het nee werkt het ja en je auto loopt er beter door
Maar voor nu nog geen probleem met apk ook niet met obd afmelding (stekker keuring ipv roetmeting)
Een raggazon (of hoe dat merk heet)pijp er tussen kan ook maar dan vervalt ook je katalysator meende ik
Is genoeg over te vinden
En anders tunex in s'herenberg mail die werken samen met een duits bedrijf die o.a. dpf reinigen
Kosten idd iets van 250 als ik me niet vergis
Die 2 optie zijn voor mij het overwegen waard mocht ik problemen krijgen
Nieuwe oem is te duur
Nieuwe immitatie no go is vaak slecht als je de verhalen mag verlengen
Maar idd als huidige op is en vol zit verwijderen of reinigen als het nog kan
Pevo 1.3mjet okt2011
Opties toegevoegd
15"winter staal/15" lichtmetaal oem
oem leer pookhoes/pookknop/sportstuur witte stiksels
oem arm steun/k&n filter inleg/Philips WhiteVision/sonni boys
Oem deur paneel met alu/Oem Dorpels met alu punto
Opties toegevoegd
15"winter staal/15" lichtmetaal oem
oem leer pookhoes/pookknop/sportstuur witte stiksels
oem arm steun/k&n filter inleg/Philips WhiteVision/sonni boys
Oem deur paneel met alu/Oem Dorpels met alu punto
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: vr okt 20, 2017 12:57
Re: Punto Evo 1.3 M-JET roetfilter verwijderen
Hmm een heel verhaal nog, en nog meer wegenbelasting gun ik die sukkels in den haag niet.
Ik lees : een obd2 lezer met dpf functie Waar vind ik zoiets, 1 die echt werkt , en neem aan dat die dpf functie dan geforceerd schoonbranden mogelijk maakt ???
Bedankt voor de uit leg tot nu toe hoor
Ik lees : een obd2 lezer met dpf functie Waar vind ik zoiets, 1 die echt werkt , en neem aan dat die dpf functie dan geforceerd schoonbranden mogelijk maakt ???
Bedankt voor de uit leg tot nu toe hoor