Led verlichting koplampen

Fritzz1965
Berichten: 8
Lid geworden op: vr okt 20, 2017 12:57

Led verlichting koplampen

Bericht door Fritzz1965 »

Hoi heb een punto 1.3 jtd, en net als de vorige punto 1.3 jtd moet ik regelmatig de lampen vervangen, ik weet niet wat dat is, andere auto' s moest ik wel eens een koplamp vervangen maar bij de punto toch echt vakerrrrr
Nu kun je tegenwoordig van alles en nog wat LED kopen en ook autolampen, maar alvoor ik zoiets probeer leek het me handig eens te vragen of er mensen zijn met goede dan wel slechte ervaringen, en is het makkelijk te bevestigen en zo
Achterliggende gedachte is dat led langer meegaat, althans denk ik
Ik ben benieuwd :-)
Algon
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 406
Lid geworden op: wo jun 07, 2017 17:04
Locatie: Sittard

Re: Led verlichting koplampen

Bericht door Algon »

Ik heb sinds juni LED koplampen in mijn Fiat. Ben er heel tevreden over. Of ze echt langer mee gaan weet ik dus nog niet, het zijn wel Philips LED-lampen dus ga er wel van uit.
Ik heb ze laten monteren maar ik weet wel dat ze gewoon in de normale H4 (of iets anders) fitting passen, hier komt wel nog een koelblokje achter en daar is niet bij iedere auto ruimte voor.
Fiat Grande Punto T-jet 2008
LED headlights - Savali - Skytune - K&N
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Led verlichting koplampen

Bericht door J.V. »

Hoe vaak is vaak?
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Re: Led verlichting koplampen

Bericht door walpunto »

ik heb ze ook gehad maar naar een paar maanden heb ik ze weer verwijdert ivm dat het steeds geler werd en de licht bundel ook steeds minder werd dus nu net voor de winter ze er toch maar weer uit waren osram lampen dus niet een goedkoop merk .
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Led verlichting koplampen

Bericht door J.V. »

Weet je zeker dat dat LED lampen waren en niet van die halogeen lampen met blauwe coating en/of xenongas vulling? Heb nog niet eerder van verkleurende LEDs gehoord om eerlijk te zijn.
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Re: Led verlichting koplampen

Bericht door walpunto »

op zeker leds weet waar ik over praat werk al meer als 30 jaar in de automaterialen
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
Algon
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 406
Lid geworden op: wo jun 07, 2017 17:04
Locatie: Sittard

Re: Led verlichting koplampen

Bericht door Algon »

Ik heb deze set trouwens:
https://www.xenonlamp.nl/canbus-bi-led- ... 0-lumen-h4" onclick="window.open(this.href);return false;

In combinatie met deze stadslichten:
https://www.xenonlamp.nl/27-smd-canbus- ... 0k?sqr=w5w&" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor zover ik weet maakt Osram alleen LED mistlampen en LED dagrijverlichting, en xenon- en halogeen koplampen.
Fiat Grande Punto T-jet 2008
LED headlights - Savali - Skytune - K&N
Fritzz1965
Berichten: 8
Lid geworden op: vr okt 20, 2017 12:57

Re: Led verlichting koplampen

Bericht door Fritzz1965 »

vaak is 3 soms 4 keer per jaar, had ik dus met die vorige punto ook denk zeker bekend kwaaltjuh, zijn nog niet zozeer de kosten alswel dat het vervelend is
Wat betaalde je voor het monteren trouwens
Ook geen problemen met de apk, hier in nederland mag niet zo veel, of eigenlijk weinig :-(
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Led verlichting koplampen

Bericht door Odelot »

Ik hem bij mijn evo nooit een lampje stuk gehad. Zaten de originele fittingen nog in toen ik hem verkocht heb. Overigens zijn álle after market led fittingen van Philips en Osram nep. Die maken die dingen namelijk niet. In China drukken ze elk merk erop wat je wil. En Philips en Osram staan nu eenmaal goed bekend dus die worden veel (mis)bruikt daarvoor.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Led verlichting koplampen

Bericht door J.V. »

3 tot 4 keer is wel erg vaak. Ik heb er eind vorig jaar nieuwe in gezet en die werken nog prima. Ik verving ze overigens puur omdat ik de lampen die erin zaten te geel vond; ze waren niet kapot.
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Gebruikersavatar
DPhilippi
Senior Stato
Berichten: 506
Lid geworden op: di mar 01, 2016 17:09
Locatie: Bergeijk

Re: Led verlichting koplampen

Bericht door DPhilippi »

Algon schreef:Ik heb deze set trouwens:
https://www.xenonlamp.nl/canbus-bi-led- ... 0-lumen-h4" onclick="window.open(this.href);return false;

In combinatie met deze stadslichten:
https://www.xenonlamp.nl/27-smd-canbus- ... 0k?sqr=w5w&" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor zover ik weet maakt Osram alleen LED mistlampen en LED dagrijverlichting, en xenon- en halogeen koplampen.
Je hebt wel de hoofdprijs neergelegd voor die lampen. Ik heb zelf erg slechte ervaring met xenonlamp.nl. Iedereen kan inkopen van China en doorverkopen voor een belabberd hoge prijs.

Zelf heb ik ledlampen van Auxbeam in mijn kop- en mistlampen. normaal kost één setje ~60 euro. Ik heb ze via een andere link voor 25 à 30 euro per setje. De kop- en mistlampen led hebben mij dus in totaal 50 a 60 euro gekost. Hierbij heb ik totaal geen probleem met het licht. Gewoon kraakhelder 6500K.

Wat betreft stadslichten heb ik al veel verschillende T10 ledjes gehad uit China. Momenteel gebruik ik degene die het mooiste licht geven (naar persoonlijke mening) en ook de langste levensduur hebben. Ook kosten ze maar 3 euro per 10 stuks. Zo gaan mijn stadslichten i.c.m. een weerstand momenteel circà zes maanden mee. Een tijdsduur waar ik mee kan leven :lol: Voorheen heb ik T10's gehad die variërend een levensduur van één tot drie maanden hadden.
Fritzz1965
Berichten: 8
Lid geworden op: vr okt 20, 2017 12:57

Re: Led verlichting koplampen

Bericht door Fritzz1965 »

Hmm vind het ledverhaal nog een beetje vaag, eens zitten kijken naar xenon dacht eigenlijk dat dat een heel gedoe was , maar ook hier bestaan kant en klare setjes voor, welke je dan exact moet hebben is weer de volgende vraag,was hier beland

https://www.devilpower.nl/Auto-canbus-x ... 273126a595" onclick="window.open(this.href);return false;
Algon
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 406
Lid geworden op: wo jun 07, 2017 17:04
Locatie: Sittard

Re: Led verlichting koplampen

Bericht door Algon »

Dan zou ik gewoon voor LED gaan, hoef je ook nergens in je motor ergens die ballast op te hangen. Maar de keus is uiteindelijk aan jou natuurlijk :)
Fiat Grande Punto T-jet 2008
LED headlights - Savali - Skytune - K&N
damted
Senior Stato
Berichten: 572
Lid geworden op: zo jun 17, 2012 16:39

Re: Led verlichting koplampen

Bericht door damted »

Gewone dimlichtlampen H4 gaan gemiddeld toch wel een jaar of 4 mee.
Anders moet je gaan twijfelen aan je dynamo / spanningsregelaar.
Of rijd je altijd over klinkerweggetjes ?
GP 1.4 8V 2006 3 deurs zwart.
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Led verlichting koplampen

Bericht door J.V. »

4 jaar is wel lang hoor; het ligt er maar net aan wat voor lampen je gebruikt. Gebruik je lampen met een blauwe coating en xenongasvulling (geven feller en witter licht), dan gaan ze over het algemeen toch een stuk minder lang mee. Momenteel rijd ik al ongeveer een jaar rond met Osram Night Breaker Unlimited lampen; die bevallen eigenlijk best prima (mogen wat mij betreft wel nóg wat witter schijnen). :wink:
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Plaats reactie