Koelventilator slaat aan bij koud weer

Plaats reactie
FCZZ
Nuovo Arrivato
Berichten: 11
Lid geworden op: wo nov 16, 2016 8:17

Koelventilator slaat aan bij koud weer

Bericht door FCZZ »

Punto 1.3 multijet diesel, 2010.

Vandaag naar huis gereden (45 km, snelweg 130 km\u en het laatste stukje bij Zwolle 100, binnen de bebouwde kom 50 ) en toen ik mijn garagedeur open deed kwam ik er achter dat de koelventilator van de radiateur stond te draaien bij een stationaire motor. Gisteren en vanmorgen met de zelfde snelheden en afstand naar huis\werk gereden en toen was er niks aan de hand. De auto nog even stationair laten draaien maar de ventilator sloeg niet meer af en bleef draaien totdat ik de motor uitschakelde. Het is zo'n 5 graden buiten dat kan toch nooit te warm zijn dat de motor extra koeling nodig heeft? Ook laat ik hem het laatste stukje altijd uitrollen zodat ik niet met een hete motor tot stilstand kom voor een stoplicht.

Het is niet de 1e keer dat ie dit doet, maar de vorige keer schonk ik er weinig aandacht aan.

Dinsdag gaat mijn Punto naar de garage maar ik wil het hier vast voorleggen zodat ik misschien kan verwachten wat er mis is.
Rado
Nuovo Arrivato
Berichten: 175
Lid geworden op: do apr 17, 2014 9:39

Re: Koelventilator slaat aan bij koud weer

Bericht door Rado »

Waarschijnlijk is de auto tijdens het rijden op de snelweg gaan regenereren.
Dan begint de ventilator ook te draaien.
Binnen de bebouwde kom kun je dan b.v. bij het wegrijden van een stoplicht extra rook zien.
Plaats reactie