Van tijd gesprongen distributie

Plaats reactie
eldehaan
Berichten: 4
Lid geworden op: vr mei 24, 2013 15:56

Van tijd gesprongen distributie

Bericht door eldehaan »

Mijn auto had ik ruim 2 weken geleden naar de fiat dealer gebracht voor reparatie en onderhoud. Wat er moest gebeuren: linker voorveer vervangen (deze was afgebroken), vervangen van de ringen en/of verstuivers en verversen van olie en nieuwe filters. Echter na de werkzaamheden wilde mijn auto niet meer starten en achteraf blijkt dat de distributie van tijd gesprongen is. De garage is nog altijd druk bezig om mijn auto weer aan de praat te krijgen en er zijn al het e.e.a aan onderdelen vernieuwd/ verwisseld met een andere indentieke Fiat Punto. Echter de monteurs staan nog altijd voor een raadsel en het hoofdkantoor van Fiat weet hier ook geen raad mee.
Heeft iemand dit ook al eerder meegemaakt?

Ik heb trouwens een Fiat Punto MJet (diesel) dus één met een distributieketting.
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Van tijd gesprongen distributie

Bericht door Odelot »

Gewoon de ketting vervangen. Dan ben je -voorlopig- ook van dat probleem af, en hij staat weer op tijd. Zou heel dom zijn als ze de boel open gehad hebben en op tijd gezet hebben zonder de ketting vervangen te hebben. Dan zou ik persoonlijk nooit meer in die garage komen, want elke fatsoenlijke garage weet dat er problemen zijn met de distributieketting van de 1.3 mjet.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
eldehaan
Berichten: 4
Lid geworden op: vr mei 24, 2013 15:56

Re: Van tijd gesprongen distributie

Bericht door eldehaan »

Bedankt voor je reactie Odelot.
Als het zo "makkelijk" gaat, dan vermoed ik dat ze de ketting (nog) niet hebben vervangen en inderdaad alleen de boel open hebben gehad om weer op tijd te zetten. Is een distributieketting dan zo prijzig dat ze daar de kosten op willen besparen?
Nog altijd start mijn auto niet en het gekke is Fiat hoofdkantoor hebben ze al om advies gevraagd. Als het een bekend probleem is, zou dit niet zo moeilijk moeten zijn om het probleem op te lossen lijkt me.
Plaats reactie