Fiat Punto evo HELP !!!!!!

Plaats reactie
Rolo0174
Berichten: 2
Lid geworden op: vr jan 12, 2018 11:02

Fiat Punto evo HELP !!!!!!

Bericht door Rolo0174 »

Goedenavond beste fiat rijders.
Ik heb sinds kort een fiat punto evo 1.3 multijet uit 2010.
Ik ben onwijs blij met de auto maar ik loop toch tegen een aantal dingen aan die ik graag wil repareren.
Aangezien ik niet de handigste ben vraag ik jullie om hulp.

# Probleem 1 -
De bagageruimteverlichting werkt niet heb er een nieuw lampje in gedaan maar helaas dat is hem niet en de rest van de verlichting zoals verlichting dashboardkastje en plafond werken wel gewoon dus de zekering is het niet?

# Probleem 2 -
Ik krijg regelmatig de melding: start & Stop niet beschikbaar. Hij doet het meer niet dan wel.

# Probleem 3 -
Speaker rechts voor is aan zijn einde, graag wil ik de voorspeakers vervangen weet iemand de omvang en diepte? ik kwam op internet zoeken op 16,5 cm klopt dit? en moet ik nog rekeninghouden met andere dingen bij het kopen van nieuwe speakers?

Sorry voor de vele vragen maar ben onwijs blij met mijn punto en wil hem helemaal in tip top staat brengen 8) .

Alvast bedankt beste leden! ~~
Groetjes
Raoul
Gebruikersavatar
tcp461
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 209
Lid geworden op: wo aug 12, 2015 5:41
Locatie: Joure

Re: Fiat Punto evo HELP !!!!!!

Bericht door tcp461 »

Hoi, mede mjet chauffeur, probleem 1 kan ook aan je slot liggen, daar zit een printplaatje in, wat wel oxideren wil
Probleem 2, hoe oud is de accu? Daar heeft dit waarschijnlijk mee te maken
Probleem 3, weet ik geen oplossing voor
1.3 mjet EVO dynamic 2011 nero mille miglia 5-d
Gebruikersavatar
M113
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 1526
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 20:49
Locatie: Leiderdorp

Re: Fiat Punto evo HELP !!!!!!

Bericht door M113 »

Hoi Raoul,

Allereerst welkom op het forum.

Voor wat betreft punt 2;
Wat ook kan is als je gedurende een lange periode op de snelweg heb gereden, en je gaat dan bijvoorbeeld de bebouwde kom dan geeft die ook de mededeling Start & Stop niet beschikbaar. Weet niet of je hier iets mee kan
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Fiat Punto evo HELP !!!!!!

Bericht door J.V. »

Welkom op het forum!
Zoals tcp461 al aangaf, zou probleem 1 goed in de slotvanger van de klep kunnen zitten. Als je op het kofferbak-openen knopje drukt met de auto op contact, verschijnt er dan de melding ‘Koffer open’ op je display?
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Gebruikersavatar
evospark
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 206
Lid geworden op: do okt 08, 2015 17:53
Locatie: Oss

Re: Fiat Punto evo HELP !!!!!!

Bericht door evospark »

Dag Raoul, probleem 1 heb ik onlangs gehad en was idd het slot op de achterklep debet aan.

Het start en stop systeem neem ik zelf niet zo serieus meer. Ik heb samen met mijn vrouw inmiddels een 6 -tal fiat modellen gehad en bij geen één van de 6 werkte dit geheel naar wens. Mijn tip in deze, zet het uit met de schakelaar op je dashboard en last het voor wat het is....slecht !



Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk
Volkswagen Scirocco Type I / Honda NSR400 / Volkswagen Scirocco Type II / Fiat Bravo 1.4 SX / Fiat Bravo HGT / Fiat Punto 1.3 Mjet / Fiat Punto Evo 1.3 Mjet /Fiat Punto 1.3 Mjet 2015...
Gebruikersavatar
Puntoman
Junior Stato
Berichten: 207
Lid geworden op: di okt 25, 2016 2:39

Re: Fiat Punto evo HELP !!!!!!

Bericht door Puntoman »

1. zeer waarschijnlijk het slot. blijft vaak water in staan en corrodeert de print. vervangen is de enige optie
2. Start/stop moet aan een lijstje voorwaarden voldoen. Auto moet op redelijke temperatuur zijn, accuspanning moet voldoende zijn etc etc. Elke fiat garage kan je hier meer over vertellen. Toen ik de Evo had had ik dat ook vooral in het begin.
3. Even de deurbedekking eraf halen en je ziet exact wat je maximaal kan hebben. Zijn vaak maar enkele schroefjes en een hoop plastic.
Plaats reactie