Remlicht blijft branden

Plaats reactie
Tommass
Berichten: 3
Lid geworden op: ma apr 02, 2018 11:34

Remlicht blijft branden

Bericht door Tommass »

Goedemiddag allemaal!

Sinds nu net lid geworden en al een tijd rondgezocht naar een oplossing voor mijn Fiat grande punto..
al een tijd blijft mijn remlicht non stop branden. Maar krijg geen foutmeldingen zoals meerdere topics hier wel kregen..

Auto rijdt verder goed, remt normaal, maar remlichten blijven branden. Zojuist remlichtschakelaar bekeken, de pin komt netjes naar buiten en drukt normaal in bij het intrappen van de rem. Weet iemand hier een eventuele andere oorzaak?

Remmen zijn in orde, niets loopt aan. recent apk gehad waarbij ze niets tegen kwamen.. en nu heb ik non stop mensen ver achter me :lol: is op zich prima.. maar heb liever dat het weer normaal werkt..
Gebruikersavatar
Christ
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 550
Lid geworden op: vr jun 22, 2012 22:26
Locatie: Den Haag

Re: Remlicht blijft branden

Bericht door Christ »

Ha Tommass,

Welkom op ons forum!!

Die remlichten............. Spuit de schakelaar eens in een contactspray en/of kun je de stekkertjes die naar de schakelaar lopen los- en schoonmaken?

Good luck!!

Chris :)
Had GP 1.4 Edizione Prima '05,
GP T-Jet Sport '09/RVCorse tuned.
Heb Abarth GP Esseesse '09/RV Corse tuned
damted
Senior Stato
Berichten: 572
Lid geworden op: zo jun 17, 2012 16:39

Re: Remlicht blijft branden

Bericht door damted »

Remlichtschakelaar zit op een heel vervelende plek. Bij je stuurkolom onderaan boven je rempedaal dus ergens.

Er zit een klein stekkertje aan (4 polig) die zou je eraf kunnen halen en kijken of je remlichten dan nog steeds blijven branden.
Meestal moet er wel een P foutcode te vinden zijn als er iets met deze schakelaar is.

Zou ook nog sluiting in je achterlicht kunnen zijn, meestal linksachter omdat daar meestal vochtproblemen optreden.
Ik zou bij je achterlicht beginnen, dat is het makkelijkste.
GP 1.4 8V 2006 3 deurs zwart.
Tommass
Berichten: 3
Lid geworden op: ma apr 02, 2018 11:34

Re: Remlicht blijft branden

Bericht door Tommass »

Dank voor de antwoorden! ik ga zaterdag gelijk even kijken naar beide :)..
Remlichtschakelaar idd als laatste... dan gaat bestuurders stoel er namelijk uit haha...

Hoop dat het sluiting is links bij mijn achterlicht!
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Remlicht blijft branden

Bericht door J.V. »

Ook even de lampjes checken, ik las toevallig vanmiddag op een ander forum nog het verhaal van iemand bij wie alle achterverlichting niet meer werkte doordat één lampje binnenin (zo'n gecombineerd lampje) kortsluiting maakte...
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Tommass
Berichten: 3
Lid geworden op: ma apr 02, 2018 11:34

Re: Remlicht blijft branden

Bericht door Tommass »

Probleem is ontdekt... Ergens een kabelbreuk tussen de remlichten en het 3e remlicht..
gister avond gekeken nadat het niet lukte dit weekend..

Linker achterlicht eraf gehaald en toen ik aan de kabels zat vielen opeens de remlichten uit!
na een connector schoonmaak(gecorodeerd) dacht ik het probleem te hebben verholpen, maar toen ik de rem indrukte, had ik disco! knipperende remlichten... en zelfs alles uit en linkerknipperlicht die bleef branden.

na wat gewurm aan de kabels moeten we concluderen dat er een breukje zit... Waarschijnlijk zelfs al eerder, want trok de kabelbomen tevoorschijn en kwam isolatietape tegen..

nu 3e remlicht losgekoppeld, en ze werken soms! Dus nu op zoek naar nieuwe kabelset en nog proberen ze eruit te krijgen, ook de ruitensproeier slang, die zit er ook aan vast :x
Plaats reactie