De EGR uitschakelen lijkt mij een hele verbetering, vandaag maar weer bezig geweest met de uitbouw van de radiateur.
Dit was hoogtijd de radiateur is niet alleen lek maar heeft zijn hele vorm verloren, neem ook gelijk een nieuwe airco condensor zit de chauffeur ook weer koel.
Fiat Punto Evo 1.3 multijet 2011 Motorschade na 200dkm
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 54
- Lid geworden op: ma okt 03, 2016 21:18
Re: Fiat Punto Evo 1.3 multijet 2011 Motorschade na 200dkm
Oke, mail even voor je komt. Heb je na het reinigen van de dpf er ook een reset op gepleegd om de parameters weer opnieuw in te stellen ? mijne ging na de reset regenereren van gemiddeld rond de 400 naar rond de 650 km
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 54
- Lid geworden op: ma okt 03, 2016 21:18
Re: Fiat Punto Evo 1.3 multijet 2011 Motorschade na 200dkm
Prima, ondertussen ook even de cilinderkop laten reviseren. Had een aantal lekke kleppen en de kop is weer gevlakt.
Weer een nieuw probleem duikt op, auto start niet wanneer deze warm is. Maar start wel wanneer de temp-sensor los is, erg vreemd vermoed dat de brandstofpomp de boosdoener is.
Weer een nieuw probleem duikt op, auto start niet wanneer deze warm is. Maar start wel wanneer de temp-sensor los is, erg vreemd vermoed dat de brandstofpomp de boosdoener is.
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 54
- Lid geworden op: ma okt 03, 2016 21:18
Re: Fiat Punto Evo 1.3 multijet 2011 Motorschade na 200dkm
*Update*
Hij loopt weer alleen weer een nieuw probleem, auto start niet wanneer deze warm is geeft geen foutcodes.
Auto start wel wanneer de temp-sensor los is, erg vreemd vermoed dat de brandstofpomp de boosdoener is. Iemand soortgelijke ervaringen ?
Hij loopt weer alleen weer een nieuw probleem, auto start niet wanneer deze warm is geeft geen foutcodes.
Auto start wel wanneer de temp-sensor los is, erg vreemd vermoed dat de brandstofpomp de boosdoener is. Iemand soortgelijke ervaringen ?
Re: Fiat Punto Evo 1.3 multijet 2011 Motorschade na 200dkm
Is de sensor niet kaduuk ?
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 54
- Lid geworden op: ma okt 03, 2016 21:18
Re: Fiat Punto Evo 1.3 multijet 2011 Motorschade na 200dkm
Ja dat kan het wezen, ik weet helaas niet het juiste voltage welke de sensor zou moeten afgeven wanneer deze warm is. Ik heb dit filmpje gevonden op YouTube deze heeft hetzelfde probleem, oorzaak was een inwendige lekkage in de brandstof pomp. Als de motor koud is spuit die extra diesel in, wanneer de auto warm is past de auto de hoeveelheid aan.
WIffP8zkvSY
Update
Boosdoener bleek de turbo te wezen, nieuwe turbo gemonteerd en het probleem was over.
WIffP8zkvSY
Update
Boosdoener bleek de turbo te wezen, nieuwe turbo gemonteerd en het probleem was over.