Zelf gas gevende punto tijdens koude start 1.3 mjet

Plaats reactie
emrec38
Nuovo Arrivato
Berichten: 29
Lid geworden op: ma jul 03, 2017 8:14

Zelf gas gevende punto tijdens koude start 1.3 mjet

Bericht door emrec38 »

Beste leden,

İk heb een klein probleem.

Als ik mijn auto met een koude start opstart geeft de auto 2/3 maal zelf gas tot 1100 toeren en vervolgens draait de motor hoe die moet draaien.

İk heb de afgelopen week mijn koppelling en vliegwiel laten vervangen en na het vervangen is het probleem voorgekomen.
nu ben ik naar een andere garage gegaan om te vragen wat het kan zijn en ik heb te horen gekregen dat het krukassensor tijdens het vervangen kapot is gegaan of niet goed zijn werk doet of dat mijn gasklephuis is vervuilt
İk krijg ook geen storingmelding op mijn display te zien, ik heb mijn auto ook voor de zekerheid laten uitlezen maar kwam niks uit.

motor houd ook in als ik wegrijd en nadat de motor wat warm is houdt t motor ook soms in als of hij niet wilt gassen

Wat kan alsnog de probleem zijn
willeme1
Nuovo Arrivato
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 21, 2018 18:00

Re: Zelf gas gevende punto tijdens koude start 1.3 mjet

Bericht door willeme1 »

Schokt hij ook bij rijden in lage toeren. Bv bij rijden in zijn drie met 1000/1100 toeren in een bocht of rotonde ?
emrec38
Nuovo Arrivato
Berichten: 29
Lid geworden op: ma jul 03, 2017 8:14

Re: Zelf gas gevende punto tijdens koude start 1.3 mjet

Bericht door emrec38 »

niet specefiek in de bochten of rotonde, maar het komt wel eens voor gewoon op een rechte weg
willeme1
Nuovo Arrivato
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 21, 2018 18:00

Re: Zelf gas gevende punto tijdens koude start 1.3 mjet

Bericht door willeme1 »

Hallo,

Intussen opgelost ? Heb soortgelijk probleem
emrec38
Nuovo Arrivato
Berichten: 29
Lid geworden op: ma jul 03, 2017 8:14

Re: Zelf gas gevende punto tijdens koude start 1.3 mjet

Bericht door emrec38 »

Flesje injector reiniger gekocht bij een tankstation, vervolgens maakte in kilometers om mijn tank zoveel mogelijk leeg te krijgen. toen het lamje brandde van het tank heb ik de reiniger erin gegooid.
circa 50/60 km in zn 4e versnelling 3000/3500 toeren gereden op de snelweg en zelf gas gevende probleem opgelost. maar het inhouden van mijn motor bleef doorgaan. 1 dag erna gaf mijn punto EİNDELİJK een storing aan. bleek dat de egr klep niet genoeg elektrischetijd binnen kreeg?!??!? dus gelijk naar de garage gegaan en mijn egr klep softwarematig uitgezet. en het inhouden van de motor is ook voorbij.

nu heb ik gelukkig geen problemen meer.
willeme1
Nuovo Arrivato
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 21, 2018 18:00

Re: Zelf gas gevende punto tijdens koude start 1.3 mjet

Bericht door willeme1 »

Vandaag de krukassensor gewisseld voor een nieuwe, een van 12,95 euro, en mijn problemen met op lage toeren stotteren&schokken zijn weg.
Plaats reactie