Leds en weerstanden probleem.

Plaats reactie
Pnappel21
Nuovo Arrivato
Berichten: 15
Lid geworden op: zo mar 19, 2017 20:53

Leds en weerstanden probleem.

Bericht door Pnappel21 »

Ik heb op mijn punto 2012 een probleem. Ik heb in de achterlichten leds geplaatst ter vervanging van de 21W rem en knipperlichten. Om de hyperflash van de knipperlichten tegen te gaan ben je genoodzaakt om 2weerstanden te plaatsen à 21w (1x links en 1x rechts). Tot dusver geen probleem. Nu heb ik ook leds in de remlichten geplaatst,maar deze branden niet zonder weerstand. Nu heb ik er 1 tussen geplaatst (parallel),en beide remlichten branden. Nu het probleem. Sinds ik de weerstand voor het remlicht heb geplaatst aan de linker kant van de auto (op de plus van het remlicht,de min op de centrale min draad,er loopt er maar 1 naar toe.op diezelfde min draad zit ook de weerstand van de knipperlichten) knipperen beide remlichten (L&R) mee als ik de richtingaanwijzer naar links doe. Bij de richtingaanwijzer naar rechts niet. Nu loopt er dus knipperend + over de - draad als ik het goed begrijp? Hoe moet ik dit aansluiten,of gaat dit simpelweg niet omdat er maar 1 min draad in de achterlichten beschikbaar is? Als massa voor de remlichtsn een verbinding maken met het chassis lijkt me ivm canbus geen optie. Dan geeft hij waarschijnlijk storing omdat er dan stroom weg lekt? Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft. Of heb je raad, brand maar los!

Alvast bedankt voor jullie raad,en ik hoop dat het een beetje duidelijk is allemaal.

Mvg Nick
damted
Senior Stato
Berichten: 572
Lid geworden op: zo jun 17, 2012 16:39

Re: Leds en weerstanden probleem.

Bericht door damted »

Er zit niets anders op dan ook rechts bij de remlicht een weerstand parallel te zetten.
LED lampjes hebben maar heel weinig spanning nodig om te gaan branden en een beetje potentiaal verschil tussen links en rechts en dan gebeurt dit al.

Mij ontgaat eigenlijk het beetje het nut van het plaatsen van LED lampen als je ook nog weerstanden bij moet plaatsen. :?:

Het probleem is weg als je de gewone gloeilampen weer gaat gebruiken (met ingebouwde weerstand) :)

Trouwens:
Een weerstand van 21W bestaat niet. Je bedoelt dat je een weerstand hebt gebruikt die bij 12V 21 W dissipeert.
Dit komt overeen met een weerstand van ongeveer 7 Ohm.
GP 1.4 8V 2006 3 deurs zwart.
Pnappel21
Nuovo Arrivato
Berichten: 15
Lid geworden op: zo mar 19, 2017 20:53

Re: Leds en weerstanden probleem.

Bericht door Pnappel21 »

Ik was er eigenlijk van overtuigd dat leds alleen licht maken met +op + en -op-. Maar bij deze is dit dus niet zo dan? En waarom leds..? ik vind het lichtbeeld mooier en feller.. maar dat is smaak.. dankjewel voor je uitleg! Gr Nick
Gebruikersavatar
Fixma
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 125
Lid geworden op: zo jul 24, 2016 11:42
Locatie: Friesland

Re: Leds en weerstanden probleem.

Bericht door Fixma »

Met LED's kan de + en - op een manier! Het zijn diodes dus polariteit gevoelig.
Ik heb ook weerstanden geprobeerd maar geeft te veelwarmte en smelt plastic etc in de buurt weg. Dus ben geheel mee gestopt. En neem dat waarschuwingslampje voor lief..
Gebruikersavatar
DPhilippi
Senior Stato
Berichten: 506
Lid geworden op: di mar 01, 2016 17:09
Locatie: Bergeijk

Re: Leds en weerstanden probleem.

Bericht door DPhilippi »

Ik heb alles om gesoldeerd in de achterlicht units.

Vraag me overigens af hoe lang je er plezier van zult hebben als je die weerstanden gebruikt. Wat voor weerstanden heb je aan de ledstrip zitten van je DRL?
Plaats reactie