GP Dualogic schiet tijdens rijden vol op de rem..

Plaats reactie
JeanGP
Berichten: 3
Lid geworden op: vr jun 08, 2018 10:29

GP Dualogic schiet tijdens rijden vol op de rem..

Bericht door JeanGP »

Beste GP rijders, ik ben hier nieuw op het forum, hier terechtgekomen nadat ik online zocht naar een mogelijke oorzaak voor wat mij gisteren overkwam.
ik rij nu alweer voor het 6e jaar een GP dualogic automaat, bouwjaar 2007. Prima auto, op wat kleine dingen na geen noemenswaardige problemen tot nu toe. Km stand 110.000

Ik reed ca 60-70 km/h en moest vaart minderen omdat er een vrachtwagen enkele auto's voor mij linksaf wilde slaan. ik remde dus bij, niet volledig, naar een snelheid van ca 25 km/h. toen de auto dus op deze snelheid doorrolde schoot hij opeens vol in de remmen. ( zonder dat ik enorm het rempedaal intrapte) ik stond echt onmiddellijk totaal stil , had de gordel ook in mijn lijf gesnoerd en de boodschappen die op de passagiersstoel stonden vlogen tegen de dashboard.
Schrok enorm, mede omdat achter mij een grote bestelbus en een vrachtwagen op me afkwamen. Gelukkig zagen ze mij stilstaan en stonden tegen de kofferbak aan gelukkig ook op tijd stil.

mijn motor draaide nog, er brandden geen lampjes op het dashboard maar wel de N. Ook stond opeens de pook in de N. Ik zette hem in de vrij en kon weer doorrijden.

Omdat ik bang was dat het weer zou gebeuren ben ik direct naar de fiatdealer gereden om de auto na te laten kijken. Zij hebben m uitgelezen en hebben geen storingen gevonden. Nu ben ik vreselijk bang dat dit zomaar weer kan gebeuren.

Mijn vraag hier dan ook: herkent iemand dit? kan iemand mij vertellen hoe het kan dat de auto volledig uit zichzelf compleet stopt? ( het was zo abrupt alsof je een schakelauto laat afslaan bij het te snel laten opkomen van de koppeling) en het rare is dat de auto daarna in de N stond...

Ik durf er niet meer mee te rijden, ben totaal het vertrouwen in de auto kwijt. Ook Fiat Nederland heb ik gevraagd maar die sturen mij door naar de dealer waar ik dus al ben geweest.

Ik zou heel graag jullie reacties ontvangen! wat kan ik fout gedaan hebben waardoor de auto opeens vol stil staat? of waaraan kan het liggen bij de auto?

alvast bedankt
JeanGP
JeanGP
Berichten: 3
Lid geworden op: vr jun 08, 2018 10:29

Re: GP Dualogic schiet tijdens rijden vol op de rem..

Bericht door JeanGP »

Ook Fiat Nederland heb ik gevraagd maar die sturen mij door naar de dealer waar ik dus al ben geweest

ook heb ik de vraag nogmaals voorgelegd aan Fiat Nederland, maar nog niets gehoord, dus ik vestig mijn hoop op dit forum
MarcusGP
Berichten: 2
Lid geworden op: wo nov 14, 2012 17:56

Re: GP Dualogic schiet tijdens rijden vol op de rem..

Bericht door MarcusGP »

Beste JeanGP,

is het niet mogelijk dat je de auto per ongeluk in zijn achteruit hebt gezet? Ik weet niet of je ook veel in een
schakelauto rijdt of hebt gereden, maar wellicht heb je in een reflex bij het remmen willen terugschakelen.
Ik weet niet wat er gebeurt als je al rijdend de auto in zijn achteruit zet en of dit sowieso mogelijk is, maar het lijkt me dat dan de tandwielen blokkeren en de auto abrupt stil schokt.

Misschien weten andere forumgebruikers dit wel.

Groeten,
Marcus
JeanGP
Berichten: 3
Lid geworden op: vr jun 08, 2018 10:29

Re: GP Dualogic schiet tijdens rijden vol op de rem..

Bericht door JeanGP »

Beste Marcus, bedankt voor je reactie.

pfff, ik ga nu erg twijfelen, misschien heb ik de auto inderdaad in een reactie in zijn achteruit gezet, maar heb daarbij zeker niet de rem ingetrapt alszijnde koppeling. Ik rijd al heel lang automaat en die reactie, neiging heb ik echt nooit gehad.

maar het is wel een idee dat ik de auto in een reflex in de achteruit gezet... weet iemand hier of dit uberhaupt mogelijk is bij een dualogic, terwijl je dus ca 20 km/h rijdt?
Plaats reactie