Foutmelding Remblokken

Plaats reactie
Jbj86
Berichten: 3
Lid geworden op: wo jul 04, 2018 9:41
Locatie: Millingen aan de Rijn(Nijmegen)

Foutmelding Remblokken

Bericht door Jbj86 »

Goede dag Dames en Heren,

ten eerste ben ik nieuw hier dus hallo :D

Ik heb sindskort een punto evo 1.3multi jet diesel uit '11 aangeschaft voor het vrouwtje en die begon te klagen over piepende remmen (zag dat ze niet de enige was), nou weet ik dat het vaker kan liggen aan de remblok gelijders of "anti-piep" blokjes. Nu ben ik lekker eigenwijs en wil ik alles zelf doen en dit zijn over het algemeen toch klusjes die makkelijk zelf te doen zijn.

Nu mijn vraag, nadat ik de klauw los had gehaald zag ik het draadje (neem aan van de slijtageindicator) in 1ne loshangen...nu had ik aan de andere kant gekeken en nou leek het dat deze gewoon tussen de remcilinder en de binnenste remblok zit(?). Nu had ik deze ook weer (naar eigen idee terug geplaatst maar krijg na een minuut of 10 een "Controleer remblokken" melding in het scherm. Heeft iemand een idee wat ik hier fout heb gedaan? :?:

Alvast bedankt!! 8-|
Gebruikersavatar
BramvE
Junior Stato
Berichten: 488
Lid geworden op: di feb 11, 2014 9:11
Locatie: Arnhem

Re: Foutmelding Remblokken

Bericht door BramvE »

het draadje zal ergens contact maken waardoor de melding verschijnt. Of de blokken zijn versleten, of je hebt op een andere manier het sensor-circuit gesloten. Ik vermoed dat laatste. Als dat draadje van het blokje is afgebroken zijn je blokken wel versleten, of heeft hih ongelukkig klem gezeten. Dan zou ik 'm gewoon los laten hangen, dan geeft hij ook geen storing. Wel zelf de slijtage van de blokken in de gaten houden dan!
Fiat Bravo MultiAir 140 Sport Underground Grey
Afbeelding
Jbj86
Berichten: 3
Lid geworden op: wo jul 04, 2018 9:41
Locatie: Millingen aan de Rijn(Nijmegen)

Re: Foutmelding Remblokken

Bericht door Jbj86 »

Hey hey,

De blokken zelf hebben nog genoeg vlees aan de botten dus dat is het niet, het is het draadje dat vanaf de connector die vast zit op de klauw en naar de blokken zelf gaat.

Maar dat zou ik ook nog kunnen doen, iig bedankt voor je reactie
Jbj86
Berichten: 3
Lid geworden op: wo jul 04, 2018 9:41
Locatie: Millingen aan de Rijn(Nijmegen)

Re: Foutmelding Remblokken

Bericht door Jbj86 »

Als ik nu ook zo kijk naar blokken met slijtage indicator zitten de draden vast aan de blokken..denk dat de vorige eigenaar gewoon het draadje los had liggen, neem aan dat hij een foutmelding geeft als je niks aansluit?
Gebruikersavatar
BramvE
Junior Stato
Berichten: 488
Lid geworden op: di feb 11, 2014 9:11
Locatie: Arnhem

Re: Foutmelding Remblokken

Bericht door BramvE »

nee, als je hem niet aansluit geeft hij ook geen foutmelding. Het is een circuit dat juist gesloten moet zijn om een foutmelding te geven. Ik bestel voor de achterzijde nooit blokken met slijtage indicatoren, vind dat een beetje overbodig
Fiat Bravo MultiAir 140 Sport Underground Grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fixma
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 125
Lid geworden op: zo jul 24, 2016 11:42
Locatie: Friesland

Re: Foutmelding Remblokken

Bericht door Fixma »

Bij mij hangt het ook los.. Hou het zelf wel in de gaten. En het geeft vaak false meldingen (leuk voor de garage/kwik fit)
Plaats reactie