Dashboard openmaken

Plaats reactie
Luc en Esther
Berichten: 1
Lid geworden op: ma aug 13, 2018 18:16

Dashboard openmaken

Bericht door Luc en Esther »

Beste allemaal,

Ik heb sinds 2 jaar een Fiat Punto EVO 1.3 diesel uit januari 2012. Een prima auto, waar ik erg tevreden mee ben.
Nu hoor ik sinds enige tijd een rammeltje links achter het dashboard, maar kom er niet achter hoe ik het dashboard los kan maken, zodat ik dit rammeltje kan lokaliseren en op kan lossen.
Kan een van jullie mij op weg helpen hoe ik het dashboard open kan maken?

Alvast bedankt.

Luc
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Dashboard openmaken

Bericht door J.V. »

Welkom op het forum, Luc!

Op je vraag heb ik geen direct antwoord, maar wellicht zijn er hier op het forum anderen die je daarmee wel verder kunnen helpen. Ik weet dat er hier ergens een werkplaatshandboek staat, maar ik weet niet of die ook voor de Punto EVO is.
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Gebruikersavatar
Vorseltje
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 1
Lid geworden op: za aug 04, 2018 15:15
Locatie: Helmond

Re: Dashboard openmaken

Bericht door Vorseltje »

Als je zoekt op "interieurfilter vervangen" zie je in diverse filmpjes hoe je het dashboardkastje verwijderd.
bijvoorbeeld hier https://www.youtube.com/watch?v=yn-34TJJb3s
Bij mijn Punto moest ik echter een klein zwart borgpennetje verwijderen uit de linkerhouder die ervoor zorgt dat het kastje blijft "hangen" zodat het kastje helemaal naar beneden kan klappen, 3 torques losdraaien uit de rand bovenin en 1 achterin het midden, het losse bodembakje verwijderen en daarna nog 2 torques losdraaien. Wel voorzichtig want er zit een stekkertje voor je verlichting en bovenop je kastje zit waarschijnlijk je Bleu & Me bleutooth module met stekkers vast.
greetz,

Frank

Punto III 1.3 mjet 2012
willeme1
Nuovo Arrivato
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 21, 2018 18:00

Re: Dashboard openmaken

Bericht door willeme1 »

Klepje bij je linkerknie openen en hand achter het paneel en flinke ruk dan komt paneeltje los voor zekeringen en obd stekker.
Gebruikersavatar
Fixma
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 125
Lid geworden op: zo jul 24, 2016 11:42
Locatie: Friesland

Re: Dashboard openmaken

Bericht door Fixma »

Ik zou inderdaad eerst kijken via de dashboardkastje en zekeringkast om te zien of je het kan vinden. Het gehele dashboard eruit halen is zoveel meer werk en vaak lost dat niets op maar veroorzaakt meer problemen.
Plaats reactie