EGR klep afdoppen? Of kan het alleen softwarematig?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fixma
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 125
Lid geworden op: zo jul 24, 2016 11:42
Locatie: Friesland

EGR klep afdoppen? Of kan het alleen softwarematig?

Bericht door Fixma »

Wij hebben een GP 1.3 en een 1.9 en willen graag de EGR klep uitsluiten. Met mijn Polo heb ik twee RVS plaatje aan beide kanten van de EGR klep gedaan, en dat werkte prima..

Kan ik hetzelfde doen met de GP EGR klep? Of is er een flow sensor in de EGR klep en kan het alleen softwarematig?
Heb een oud bericht gezien maar was niet duidelijk of het nu wel of niet kon..
willeme1
Nuovo Arrivato
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 21, 2018 18:00

Re: EGR klep afdoppen? Of kan het alleen softwarematig?

Bericht door willeme1 »

Alleen softwarematig. Ben op vakantie tot 14 september als je zolang kunt wachten doe ik het voor een fles wijn met de Kess v2
En als je er nog een stage 1 bij wil een fles cognac
Gebruikersavatar
Fixma
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 125
Lid geworden op: zo jul 24, 2016 11:42
Locatie: Friesland

Re: EGR klep afdoppen? Of kan het alleen softwarematig?

Bericht door Fixma »

Erg bedankt voor je aanbod! Probleem is dat ik uit Friesland moet komen en heb al vaker rond gekeken maar zover alle tuners en personen die kunnen zitten in het zuiden. Dat is wat lastig om met twee auto's naar toe te gaan.
Daarbij veel bedrijven willen het niet toen zonder een tuning erbij of vragen hoge prijzen.

Dus laat je maar horen dat je terug bent en kunnen we wat afspreken!.

Neem aan dat als het softwarematig gesloten ook hardwarematig daarna, omdat software niet helemaal sluit en toch nog een kans is dat de klep gaat vast zitten door aanslag opbouw.
willeme1
Nuovo Arrivato
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 21, 2018 18:00

Re: EGR klep afdoppen? Of kan het alleen softwarematig?

Bericht door willeme1 »

[quote][. De EGR regeling regelt net zo lang tot de gemeten luchtmassa overeenkomt met de doelstelling. Bij een stationair lopende motor bestaat de aangezogen lucht uit ongeveer 60% verse buitenlucht en 40% uitlaatgassen. Bij rustig rijden kan dit oplopen tot 50%/50%. Vanaf ongeveer 70% motorbelasting en meestal 3000 toeren wordt de EGR regeling uitgeschakeld. Dit om de motor wel de gelegenheid te geven maximale prestaties te leveren/quote]

Met dank aan sqadra tuning.

Software uitzetten is hetzelfde als de Punto zelf doet bij 3000 rpm EGR regeling uitschakelen alleen dan al bij stationair


Woon in Winschoten
Gebruikersavatar
Fixma
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 125
Lid geworden op: zo jul 24, 2016 11:42
Locatie: Friesland

Re: EGR klep afdoppen? Of kan het alleen softwarematig?

Bericht door Fixma »

OK mooi. Ik las op forums dat dicht niet 100% dicht was.. Maar we zullen zien anders kan ik altijd nog plaatje er tussen doen.

Winschoten is prima te doen!
Plaats reactie