NordicGP2006

Krakend gaspedaal

Krakend gaspedaal

Berichtdoor Puntoman » zo aug 26, 2018 4:25

Hey !

minimaal probleempje, maar wel een beetje irritant.
Bij het indrukken en loslaten van het gaspedaal kraakt er "iets" , lijkt op het geluid van een veertje oid.

Ik heb die constructie even bekeken maar daar valt meen ik weinig aan open te halen.

Ideeen? of simpelweg het pedaal vervangen?
Puntoman
Nuovo Arrivato

Topic starter

Re: Krakend gaspedaal

Berichtdoor Algon » zo aug 26, 2018 8:33

Vet achter het pedaal spuiten. Hebben ze bij m’n vader bij het koppelingspedaal toen gedaan en was het kraken weg, weet alleen niet of dit ook mogelijk is met het gaspedaal.
Fiat Grande Punto T-jet 2008
LED headlights - Savali - Skytune - K&N
Algon
VIP Membro
VIP Membro

Re: Krakend gaspedaal

Berichtdoor Puntoman » zo aug 26, 2018 15:19

Heb dat pedaal er eens uitgehaald, want je komt er alles behalve gemakkelijk bij.

Afbeelding

Er zit wat electronica in, dus een beetje voorzichtigheid is geboden. onder en boven (onder een kapje bij 1) en 4 zit een veer, alles zo droog als gort Klodder vet erop, en bij de zichtbare bewegende delen zoveel mogelijk ook bij 2 en 3 goed ingesmeerd.
Ik denk dat naverloop van gebruik het eea aan plastic verslijt en daardoor niet meer "los" van de overige delen kan bewegen. Het plastic gaat dan tegen elkaar aan schuren waardoor alles een beetje kraakt. Met een klodder vet kan je aardig wat gekraak weghalen maar helemaal weghalen gaat niet lukken. Het huisje van de electronica werkt als een akoestisch versterkertje, en als het e.e.a. al tegen elkaar schuurt, is het nauwelijks meer de moeite. 35 euro voor een nieuwe, zodra het kraken weer terugkomt.
Puntoman
Nuovo Arrivato

Topic starter

Keer terug naar Techniek en Onderhoud