ABS en handremlampje gaan aan (boven 80km)

Plaats reactie
HarryNak
Berichten: 1
Lid geworden op: wo aug 29, 2018 7:51

ABS en handremlampje gaan aan (boven 80km)

Bericht door HarryNak »

Sinds enige tijd gaan het ABS en handremlampje aan.
Het lijkt er op dat het boven de 80 km pas begint, als je eerst lange tijd door de stad rijdt of file dan blijven ze uit.
Een en ander is al bekeken bij garage, maar het is nog niet weg.
Wiellager is vervangen, nieuwe sensorkabel heft ook niets gebracht.
Iemand een idee wat dit kan veroorzaken ? en wat heeft de snelheid hier mee te maken ?
Gebruikersavatar
Marius
Nuovo Arrivato
Berichten: 50
Lid geworden op: za aug 25, 2018 12:24

Re: ABS en handremlampje gaan aan (boven 80km)

Bericht door Marius »

ik kan nog niet echt een link leggen tussen een wiellager en het probleem. maar is er al naar de sensor gekeken en goed naar de aansluiting van sensor gekeken misschien contacten geoxideerd en anders van links naar rechts wisselen mogelijk kan je dan bepalen of het de sensor is
Gebruikersavatar
Puntoman
Junior Stato
Berichten: 207
Lid geworden op: di okt 25, 2016 2:39

Re: ABS en handremlampje gaan aan (boven 80km)

Bericht door Puntoman »

Die wiellager zal wel slecht geweest zijn, maar heeft volgens mij ook niks met de ABS melding te maken.
Eerste verdachte is de ABS sensor, die is vernieuwd , maar ook juist geplaatst?
Zou me dan kunnen voorstellen dat als de sensor slecht is geplaatst dat met hogere snelheid de sensor minder goed kan meten.
Handremlampje werkt meen ik op twee sensoren: eentje is een schakelaar bij je handrem en bij veel modellen gaat dat ding ook branden als je blokken/schoenen tot onder de 2mm zijn versleten.
Maar als je het wiel eraf hebt kun je dat gelijk ook zien.
Ik gok eigenlijk op versleten remblokken en/of schoenen.

Kun je er een OBD2 lezertje aanprikken? die meldingen zouden direct uit te lezen moeten zijn.
Gebruikersavatar
Marius
Nuovo Arrivato
Berichten: 50
Lid geworden op: za aug 25, 2018 12:24

Re: ABS en handremlampje gaan aan (boven 80km)

Bericht door Marius »

hoe het met handrem lampje zit weet ik ook even niet meer maar ik weet wel dat het zo in het boekje staat want heb bij mijn vorige punto wel eens probleem gehad dat ze beide even aan gingen auto wilde in noodloop maar herstelde zijn eigen weer. maar kijk even in het boekje wat er bij staat
Plaats reactie