Embleem kofferklep werkt niet

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lucky13
Nuovo Arrivato
Berichten: 46
Lid geworden op: wo jul 13, 2016 13:57

Embleem kofferklep werkt niet

Bericht door Lucky13 »

In de vakantie stopte de functie ineens om de kofferklep te open met via het embleem. Deze was al verweerd dus een nieuwe gekocht. Maar hierbij het zelfde probleem. Via de afstandsbediening bediening werkt het wel. Heeft iemand het stroomschema van het slot en embleem?

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk
Better To Try And Fail Than Never To Try At All
ErikM
Berichten: 7
Lid geworden op: vr aug 24, 2018 12:07

Re: Embleem kofferklep werkt niet

Bericht door ErikM »

Klinkt toch als op de 1 of andere manier een breukje / beschadiging in de draaddoorvoer bovenaan de kofferklep
Gebruikersavatar
Lucky13
Nuovo Arrivato
Berichten: 46
Lid geworden op: wo jul 13, 2016 13:57

Re: Embleem kofferklep werkt niet

Bericht door Lucky13 »

Dat idee heb ik ook. Weet jij of er hij echt embleem constante spanning is. Zie daar een rood/geel draadje en zwart.
Better To Try And Fail Than Never To Try At All
ErikM
Berichten: 7
Lid geworden op: vr aug 24, 2018 12:07

Re: Embleem kofferklep werkt niet

Bericht door ErikM »

Helaas weet ik niet of er constante spanning aanwezig is bij het embleem
Gebruikersavatar
Lucky13
Nuovo Arrivato
Berichten: 46
Lid geworden op: wo jul 13, 2016 13:57

Re: Embleem kofferklep werkt niet

Bericht door Lucky13 »

Het wiite stekkertje zit bij het embleem en de zwarte op het slot. Weet iemand waar de 2 snoeren van de witte stekker naar toe gaan? AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk
Better To Try And Fail Than Never To Try At All
Gebruikersavatar
Lucky13
Nuovo Arrivato
Berichten: 46
Lid geworden op: wo jul 13, 2016 13:57

Re: Embleem kofferklep werkt niet

Bericht door Lucky13 »

Ben verder gaan kijken en ook bij mij waren er een paar draden geknakt of kaal bij de doorvoer vanaf de achterklep. Eerst even gekeken met krol steentjes of dit het was en ja hoor het werkte toen weer. Behalve via het embleem. Eerst maar de kabels weer gemaakt en toen het volgende probleem gezocht. Bij de stekker die bij het embleem zit werkte het wel. Dus de microswitch kapot. Zucht. De switch uit elkaar gehaald en ik begreep er niets van maar zag toen dat het metalen plaatje doorgebrand was.Waardoor er geen contact meer was met de 2 polen. Deze switch is niet los te koop alleen. Met embleem. Dus maar zelf met stroomdraad wat in elkaar gezet en dat werkte even wat soldeer erover om het wat stugger te maken. En ja hoor het werkt. [emoji16]AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk
Better To Try And Fail Than Never To Try At All
Plaats reactie