Olielampje brand

Plaats reactie
JJPUNTO
Berichten: 9
Lid geworden op: zo okt 29, 2017 9:56

Olielampje brand

Bericht door JJPUNTO »

Hallo,

Als ik mijn auto start dan zegt die: ‘oliedruk te laag’, auto is gisteren naar de garage geweest hebben ze de oliedrukschakelaar vervangen. Oliepeil is in orde.
Zodra ik gas geef gaat het lampje na de 2500rpm weer uit, tijdens het rijden nergens last van. Maar als ik dan weer thuis kom en ik sta stil dan gaat het lampje weer branden.

Is het mogelijk dat die kan liggen aan een slechte oliepomp of een kapotte oliedruksensor?

Het gaat om een Fiat grande punto 1.4 16v 95pk uit 2007.

M.v.g. JJ
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Olielampje brand

Bericht door Odelot »

Ik zou zeggen dat de oliepomp niet in orde is en op lagere toeren niet goed werkt.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Marius
Nuovo Arrivato
Berichten: 50
Lid geworden op: za aug 25, 2018 12:24

Re: Olielampje brand

Bericht door Marius »

Hoe is de status van je olie filter is deze vergaan of zie je deeltjes van een oud filter. Mogelijk dat je blok dan vetstopt zit of je filter. En dat je voor laag toeren wel voldoende druk heeft maar met hoger verbruik niet meer. Mogelijk dat de garage je olie druk is op wat punten kan meten
JJPUNTO
Berichten: 9
Lid geworden op: zo okt 29, 2017 9:56

Re: Olielampje brand

Bericht door JJPUNTO »

Ik ga vandaag terug naar de garage, hopelijk is het de probleem verholpen als er een nieuwe oliepomp inkomt.
willeme1
Nuovo Arrivato
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 21, 2018 18:00

Re: Olielampje brand

Bericht door willeme1 »

Uitgelopen lager(s) ?
Gebruikersavatar
Puntoman
Junior Stato
Berichten: 207
Lid geworden op: di okt 25, 2016 2:39

Re: Olielampje brand

Bericht door Puntoman »

Olie sterk vervuild of te hoge viscositeit?
Plaats reactie