Blower climate control doet het heel even

Damian.Saktoe
Nuovo Arrivato
Berichten: 16
Lid geworden op: di aug 14, 2018 13:30

Blower climate control doet het heel even

Bericht door Damian.Saktoe »

Sinds een klein weekje valt de blower van de climate control uit na ongeveer een minuut. Als ik onder het dashboardkastje met een stekker met 2 draadjes (1 rode en 1 zwarte) rommel wordt het iets beter maar daarna valt ie gewoon weer uit. Tevend worden deze kabels ook warm tot het moment van uitvallen.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Het is namlijk zeer vervelend als de ramen beslaan en je niks kan doen behalve ouderwets je ramen open :cry:
Gebruikersavatar
Fixma
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 125
Lid geworden op: zo jul 24, 2016 11:42
Locatie: Friesland

Re: Blower climate control doet het heel even

Bericht door Fixma »

Stekkers verbrand. dus nieuwe erop zetten. Er is wel een topic hier met foto's etc.

Heb je climate systeem of aan/uit voor de airco
Laatst gewijzigd door Fixma op ma sep 24, 2018 8:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Damian.Saktoe
Nuovo Arrivato
Berichten: 16
Lid geworden op: di aug 14, 2018 13:30

Re: Blower climate control doet het heel even

Bericht door Damian.Saktoe »

Heb jij toevallig een linkje voor mij? Ik kan het niet zo vinden via de zoekfunctie
Algon
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 406
Lid geworden op: wo jun 07, 2017 17:04
Locatie: Sittard

Re: Blower climate control doet het heel even

Bericht door Algon »

Dit probleem heb ik ook gehad. Heb toen een reparatiesetje besteld bij Qverde. Je kan de kachelweerstand dan ook meteen losmaken en deze pinnetjes schoonmaken, zijn vaak geoxideerd. Als je daar dan toch bezig bent kan je ook de ventilator loshalen en deze schoonmaken, hier komen vaker blaadjes in terecht.

Hier rechtsboven aan de pagina:
https://www.qverde.nl/shop/searchitems/?t=reparatieset" onclick="window.open(this.href);return false;
Fiat Grande Punto T-jet 2008
LED headlights - Savali - Skytune - K&N
Damian.Saktoe
Nuovo Arrivato
Berichten: 16
Lid geworden op: di aug 14, 2018 13:30

Re: Blower climate control doet het heel even

Bericht door Damian.Saktoe »

Ik heb zojuist dit ondervonden. Nou staat op de Qverde site de reparatieset voor 2 stekkers op de weerstand zijn maar ik heb er 3 zitten op de weerstand de 2 op de foto en nog een extra iets verderop geplaatst. Kan ik dezelfde stekker voor alle 3 gebruiken? Die derde maakt namelijk ook niet helemaal lekker contact.
AfbeeldingIMG_20180925_113700 by Damian Saktoe, on Flickr
Gebruikersavatar
Marius
Nuovo Arrivato
Berichten: 50
Lid geworden op: za aug 25, 2018 12:24

Re: Blower climate control doet het heel even

Bericht door Marius »

Heb je niet een soldeerbout liggen en heb je ruimte in je kabel dan zou ik ze persoonlijk gewoon doorsolderen met een krimpkous er om heen dan weet je zeker dat dat altijd goed blijft
Gebruikersavatar
Fixma
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 125
Lid geworden op: zo jul 24, 2016 11:42
Locatie: Friesland

Re: Blower climate control doet het heel even

Bericht door Fixma »

Dat zou ik het niet doen. krijg je de ventilator er niet meer uit. En die moet soms er uit om de bladeren eruit te halen.
Gewoon even nieuwe stekker bestellen of anders gele knijp/schuif stekkers gebruiken..

Ik denk dat je climate control hebt? DIe heeft een elektronische regelaar en geen weerstand. Die zijn ook bij Verde te krijgen.
Zijn twee dezelfde stekkers (met ander key maar die bij Verder zijn universal) de derde stekker hoeft normaal nooit vervangen te worden en is ook een ander formaat, omdat het stuur stroom kabel is die niet weg brand.. DIe is ook niet te krijgen
Laatst gewijzigd door Fixma op di sep 25, 2018 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Algon
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 406
Lid geworden op: wo jun 07, 2017 17:04
Locatie: Sittard

Re: Blower climate control doet het heel even

Bericht door Algon »

Die derde stekker, op je weerstand/regelaar, is toch een veel kleiner stekkertje? Een klein vierkant blokje volgens mij.
Fiat Grande Punto T-jet 2008
LED headlights - Savali - Skytune - K&N
Damian.Saktoe
Nuovo Arrivato
Berichten: 16
Lid geworden op: di aug 14, 2018 13:30

Re: Blower climate control doet het heel even

Bericht door Damian.Saktoe »

Ja jullie hebben inderdaad gelijk ik had het iets verkeerd uitgelegd, met die derde bedoelde ik de stekker van de ventilator zelf. Dit is wel dezelfde als ik het goed heb en ook deze maakt slecht contact bij mij vandaar dat ik waarschijnlijk gelijk alle 3 ga vervangen
Algon
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 406
Lid geworden op: wo jun 07, 2017 17:04
Locatie: Sittard

Re: Blower climate control doet het heel even

Bericht door Algon »

Vond het zelf wel echt een rotklus om die stekker te vervangen. Niet bepaald een fijne plek om stekkers te monteren zo onder je dashboardkastje.. :lol:
Heb de pinnetjes van de weerstand en de nieuwe stekkers maar meteen ingespoten met anti-corrosiemiddel (Kontakt 61)
Fiat Grande Punto T-jet 2008
LED headlights - Savali - Skytune - K&N
Damian.Saktoe
Nuovo Arrivato
Berichten: 16
Lid geworden op: di aug 14, 2018 13:30

Re: Blower climate control doet het heel even

Bericht door Damian.Saktoe »

Voor degene met hetzelfde probleem, bij autodoc hebben ze een setje met beide stekkers voor een zeer scherpe prijs!! Iedereen bedankt voor de hulp
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fixma
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 125
Lid geworden op: zo jul 24, 2016 11:42
Locatie: Friesland

Re: Blower climate control doet het heel even

Bericht door Fixma »

Inderdaad dat is het vervang setje.. Kabels goed aan elkaar solderen en moet het weer goed zijn..
Damian.Saktoe
Nuovo Arrivato
Berichten: 16
Lid geworden op: di aug 14, 2018 13:30

Re: Blower climate control doet het heel even

Bericht door Damian.Saktoe »

Er zitten kabelschoentjes bij het setje of is het verstandiger om te solderen?
Algon
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 406
Lid geworden op: wo jun 07, 2017 17:04
Locatie: Sittard

Re: Blower climate control doet het heel even

Bericht door Algon »

Ik heb de kabelschoentjes gebruikt maar denk dat solderen altijd beter is, alleen heb ik zelf nog nooit gesoldeerd :lol: Dus vandaar gewoon de kabelschoentjes gebruikt en het werkt prima. De kabels zitten goed vast mits je ze goed vast knijpt.
Fiat Grande Punto T-jet 2008
LED headlights - Savali - Skytune - K&N
Gebruikersavatar
Fixma
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 125
Lid geworden op: zo jul 24, 2016 11:42
Locatie: Friesland

Re: Blower climate control doet het heel even

Bericht door Fixma »

Ik bedoel er zit een stukje kabel aan die je verbinden met de oude kabel. Normaal zit er van die ronde knijp gevallen erbij om die twee kabels te verbinden maar kabel shoot er makkelijk er uit.. Dus heb ik soldeer gedaan en dan krimpkous er om heen..
Dus niet solderen op de control unit. door de hitte kan binnen in solder of epoxy los laten.
Plaats reactie