Manchet achterremklauw kapot

Plaats reactie
sanscorp
Nuovo Arrivato
Berichten: 40
Lid geworden op: di aug 28, 2018 11:41

Manchet achterremklauw kapot

Bericht door sanscorp »

"even" de remmen vervangen en ik haal weer meer op de hals dan ik hoopte.

De manchet om de remcup is stuk. Normaliter gewoon los te vervangen, hier lijken ze gegalvaniseerd....

Nieuw zie ik ze voof maar liefst 200 euro en van andere merken wel iets goedkoper.. manchet gaat er niet uit, iemand ervaring hier?

Auto staat nu stil, een routineklusje werd ineens waardeloos en de auto is natuurlijk van de week weer nodig.

Dank alvast!
Gebruikersavatar
Fixma
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 125
Lid geworden op: zo jul 24, 2016 11:42
Locatie: Friesland

Re: Manchet achterremklauw kapot

Bericht door Fixma »

Er is een zuiger revisie kit. https://www.autodoc.nl/ert/9697791" onclick="window.open(this.href);return false;

Foto ervan zal helpen..
sanscorp
Nuovo Arrivato
Berichten: 40
Lid geworden op: di aug 28, 2018 11:41

Re: Manchet achterremklauw kapot

Bericht door sanscorp »

Inmiddels iets verder, de manchet is wel te verwijderen, maar zat erg vast. Omdat hij gescheurd was even wat hardhandiger te werk gegaan en is er nu dus uit. Zat vastgerot, daarom slecht met de hand verwijderbaar.

Zal idd een reparatieset moeten hebben, maar vooralsnog zie ik ze allemaal zonder manchet, oftewel stofhoes. Deze set is wel de juiste, maar nadeel is ruim een week levertijd :) Ik ben dus ook op zoek naar een leverancier in NL met een levertijd van 2 dagen.

De rest is in principe prima bruikbaar, maar als we toch bezig zijn dan vervang ik de rest wat innde set zit natuurlijk ook. Speciaal cup vet heb ik ook paraat liggen.
Gebruikersavatar
Fixma
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 125
Lid geworden op: zo jul 24, 2016 11:42
Locatie: Friesland

Re: Manchet achterremklauw kapot

Bericht door Fixma »

Kijk eens hier: https://www.bogijn.nl/onderdelen/35/fia ... t-remklauw" onclick="window.open(this.href);return false;

Weet zo niet welke model je hebt dus even kenteken invullen.. Goede ervaringen met dit bedrijf..

Heb zelf deze complete set gebruikt om dat mijn rem cup beschadigd was door steentjes wat er tussen was gekomen..
Afdichting was ook vast gerot..
https://www.bogijn.nl/onderdelen/35/fia ... t-remklauw" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb ook meteen ander kant gedaan en heb setjes klaar liggen voor de voorkant..
Zover lopen mijn remmen niet meer aan en draait het allemaal mooi los.. Geld wel waard..
Laatst gewijzigd door Fixma op zo sep 30, 2018 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
sanscorp
Nuovo Arrivato
Berichten: 40
Lid geworden op: di aug 28, 2018 11:41

Re: Manchet achterremklauw kapot

Bericht door sanscorp »

Bedankt! Ik heb zojuist een setje besteld in NL met 1 dag verzendtijd (hoop dat dit ook waar gemaakt wordt). Incl. cup en alle (o-)ringen en stofkap.

2x besteld want weet niet wat ik aan de rechterzijde aan zal treffen :)

Hopelijk snel binnen, laat het nog wek even weten!
Plaats reactie