Vraagje over GP 1.4 16v Sport.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edu
Nuovo Arrivato
Berichten: 148
Lid geworden op: vr mar 17, 2006 1:06
Locatie: Amstelveen

Vraagje over GP 1.4 16v Sport.

Bericht door Edu »

Ik lees op Internet verschillende gegevens over deze Sport uitvoering.
Ik lees van 0-100 in 9,8 sec en 5 versnellingen en ergens anders 0-100 in 11,2 sec en 6 versnellingen. Wat zijn nu de juiste gegevens ?
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Zover ik weet is het 9,8 sec en 6 versnellingen.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Fransman
Nuovo Arrivato
Berichten: 31
Lid geworden op: di mar 14, 2006 18:13

Bericht door Fransman »

Ik heb fiat nederland gemaild en zij gaven als antwoord 6 versnellingen en over de prestaties zeiden ze niets.
Maar volgens de dealer is het sneller dan 11.2 s, maar langzamer dan 9,8s Hij zei ongeveer 10,5........
joedelta

Bericht door joedelta »

Fransman schreef:Ik heb fiat nederland gemaild en zij gaven als antwoord 6 versnellingen en over de prestaties zeiden ze niets.
Maar volgens de dealer is het sneller dan 11.2 s, maar langzamer dan 9,8s Hij zei ongeveer 10,5........
Ik heb van FIAT Nederland inderdaad bevestigd gekregen dat hij 6 versnellingen heeft. Die 11,2 is een foutje, want dat is de acceleratie van een Idea 1.4 16V, maar die is zwaarder en minder aerodynamisch. Ik denk dat je dealer dicht bij de waarheid zit.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

volgens mijn dealer zou hij maar 5 gewone versnellingen en 1 achteruit hebben en als je in de folders kijkt dan staat er in eentje 5+1 ( bij de specificaties) en in de grote folder met de foto's 6+1, wat moet je nou geloven?
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

hannes schreef:volgens mijn dealer zou hij maar 5 gewone versnellingen en 1 achteruit hebben en als je in de folders kijkt dan staat er in eentje 5+1 ( bij de specificaties) en in de grote folder met de foto's 6+1, wat moet je nou geloven?
Ons natuurlijk :)

laat de dealer anders ff de importeur bellen
Had ook een GP met allemaal specificaties.
joedelta

Bericht door joedelta »

hannes schreef:volgens mijn dealer zou hij maar 5 gewone versnellingen en 1 achteruit hebben en als je in de folders kijkt dan staat er in eentje 5+1 ( bij de specificaties) en in de grote folder met de foto's 6+1, wat moet je nou geloven?
ik zou voor FIAT Nederland gaan...

welke dealer was het trouwens?
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

joedelta schreef:
hannes schreef:volgens mijn dealer zou hij maar 5 gewone versnellingen en 1 achteruit hebben en als je in de folders kijkt dan staat er in eentje 5+1 ( bij de specificaties) en in de grote folder met de foto's 6+1, wat moet je nou geloven?
ik zou voor FIAT Nederland gaan...

welke dealer was het trouwens?
de dealer is Fiat Creusen in Heerlen, maar het blijft toch allemaal verwarrend ,niet, als je bij de testen enz kijkt van autoweek en anderen dan geven die ook maar 5 versnellingen aan
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Klopt, ik vind ook dat mijn verkoper eigenlijk maar weinig wist te vertellen over de GP. Meerendeel ben ik via jullie of andere internetbronnen te weten gekomen.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
joedelta

Bericht door joedelta »

buxol schreef:Klopt, ik vind ook dat mijn verkoper eigenlijk maar weinig wist te vertellen over de GP. Meerendeel ben ik via jullie of andere internetbronnen te weten gekomen.
De autotesten van bijvoorbeeld Autoweek gaan meestal over de 1.4 8V, ik heb nog geen test van de 1.4 16V gezien. Op de websites van de autobladen staan wel gegevens, maar daarbij is het maar net de vraag welke folder ze overgeschreven hebben (en of ze dat foutloos hebben gedaan). Het is natuurlijk niet goed dat de folders elkaar tegenspreken. Ik heb aan FIAT Nederland inmiddels een lijstje van een aantal fouten doorgegeven. Die zullen ze bij de volgende druk van de folders meenemen. Uiteraard zijn ze bij FIAT Nederland wel op de hoogte van de specificaties. Ik heb ze zelf een aantal vragen voorgelegd, en ook mijn dealer heeft dat gedaan met een aantal vragen waar hij niet direct een antwoord op had. De klantenservice van FIAT Nederland geeft over het algemeen snel en duidelijk antwoord is mijn ervaring.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

joedelta schreef:
buxol schreef:Klopt, ik vind ook dat mijn verkoper eigenlijk maar weinig wist te vertellen over de GP. Meerendeel ben ik via jullie of andere internetbronnen te weten gekomen.
De autotesten van bijvoorbeeld Autoweek gaan meestal over de 1.4 8V, ik heb nog geen test van de 1.4 16V gezien. Op de websites van de autobladen staan wel gegevens, maar daarbij is het maar net de vraag welke folder ze overgeschreven hebben (en of ze dat foutloos hebben gedaan). Het is natuurlijk niet goed dat de folders elkaar tegenspreken. Ik heb aan FIAT Nederland inmiddels een lijstje van een aantal fouten doorgegeven. Die zullen ze bij de volgende druk van de folders meenemen. Uiteraard zijn ze bij FIAT Nederland wel op de hoogte van de specificaties. Ik heb ze zelf een aantal vragen voorgelegd, en ook mijn dealer heeft dat gedaan met een aantal vragen waar hij niet direct een antwoord op had. De klantenservice van FIAT Nederland geeft over het algemeen snel en duidelijk antwoord is mijn ervaring.


is de 1.4 16 kleppen motor geheel nieuw of ligt die al in een uitvoering van de oude punto, en heeft iemand hier ervaring mee?
mijn test rit was in de 1.4 8 klepper en vond deze in de 5 de versnelling traag reageren vandaar dat we voor de 16 klepper gekozen hebben want ik wilde perse een benzine uitvoering hebben .
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Ik heb begrepen dat in de Idea dezelfde motor ook zit... alleen daar wil je weer niet dood in gevonden worden. :P Die is zwaarder, logger en niet sportief.

Maar hij heeft ook een 6 versnellingsbak. Dus Ik neem aan dat die ook gebruikt gaat worden in de GP.
Fransman
Nuovo Arrivato
Berichten: 31
Lid geworden op: di mar 14, 2006 18:13

Bericht door Fransman »

Hij zit volgens mij ook in de Stilo.
En die is net iets zwaarder dan de GP, en rijdt al goed!!!!
Plaats reactie