Bandenmaat

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Puntoman
Junior Stato
Berichten: 207
Lid geworden op: di okt 25, 2016 2:39

Bandenmaat

Bericht door Puntoman »

Hey allen,

misschien niet het juiste forumdeel, maar kon het in styling ook niet vinden.

Momenteel heb ik 185/65 R15 standaard lichtmetalenvelg , welke andere maten zijn mogelijk?
De GP is niet verlaagd oid. Grotere maat is vaak ook breder, dan spoorverbreders noodzakelijk?
Gebruikersavatar
Neidjel
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 103
Lid geworden op: di mar 07, 2017 15:19

Re: Bandenmaat

Bericht door Neidjel »

Spoorverbreders zijn niet nodig als de ET waarde van de velgen goed zijn. Voor advies over de maat banden en velgen is meer informatie wel welkom. Wil je bijvoorbeeld naar 16 of 17 inch? De 17" van de sport uitvoering is 17x6,5j met iets van ET42 of daar ergens in de buurt geloof ik met 205/45r17 banden. Een 17x7j met 215/45r17 past ook prima met de juiste ET waarden. Voor de rest weet ik het zelf niet maar als je een velg op het oog hebt is er vast iemand met dezelfde maat die je advies kan geven.
Gebruikersavatar
Puntoman
Junior Stato
Berichten: 207
Lid geworden op: di okt 25, 2016 2:39

Re: Bandenmaat

Bericht door Puntoman »

Ik weet niet of opschalen naar 16 of 17 inch wel zo'n knap idee is.
als ik bij 15" blijf , kan ik dan bijv breder gaan en zo ja tot hoever?
zodra ik op ga schalen naar 16 of 17" zal de bandhoogte afnemen, minder zijspanning en minder volume, ik vermoed dat het eea dan wat stugger gaat veren, naast dat m'n snelheidsmeter wellicht afwijkingen gaat vertonen.

17" staat wel enorm gaaf, maar van hoogte 65 naar 45 , da's een knap stukkie minder.
willeme1
Nuovo Arrivato
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 21, 2018 18:00

Re: Bandenmaat

Bericht door willeme1 »

Heb er 205 met 16 inch velgen onder zitten. Rijdt strak vering minder comfortabel en verbruik een km per liter minder
Afwijking km teller en snelheid minimaal velg groter omtrek band kleiner zodus ongeveer gelijk aan origineel
Plaats reactie