Jvle99 November 2018


1.3 Mjet 2011

Re: 1.3 Mjet 2011

Berichtdoor Niels-Pevo » wo dec 19, 2018 23:06

Fijn dat het inhouden over is en hopelijk werkt de flush!

Ik heb vanavond de temp. Sensor laten vervangen hopelijk merk ik er iets van.

Die chip die er nu in zit is zoveel prettiger dan daarvoor de auto maakt zelfs minder lawaai en is veel rustiger en soepeler.
Pevo 2011 1.3mjet Dynamic
Niels-Pevo
Nuovo Arrivato
 
Topic starter
Berichten: 28
Geregistreerd: di feb 21, 2017 10:20

Re: 1.3 Mjet 2011

Berichtdoor willeme1 » do dec 20, 2018 13:43

Mooi !

Benieuwd hoe het is gegaan vanmorgen na de sensorwisseling
willeme1
Nuovo Arrivato
 
Berichten: 132
Geregistreerd: wo maart 21, 2018 19:00

Re: 1.3 Mjet 2011

Berichtdoor Niels-Pevo » do dec 20, 2018 22:45

Helaas heeft de temperatuur sensor geen nut gehad, misschien moet het ff wennen :(
Ik kijk het maar weer ff een paar daagjes aan, misschien kan er ook iets zijn met de lmm.
Met warme motor schommelen de toeren heel soms een beetje na net afremmem en dan op stationair toerental. Hoe kan ik de lmm het beste controleren? Ik heb wel eens gelezen over rijdend uitlezen maar welke waardes moet die aangeven? Of flushen, maar ben nog niet toe aan oliewissel, in augustus nog gehad met flush. Ben zo langzamerhand wel een beetje uit de mogelijke opties wat het kan zijn. Heb nog steeds de timing en compressie niet laten checken. Zo weinig tijd met de feestdagen. :cry:
Pevo 2011 1.3mjet Dynamic
Niels-Pevo
Nuovo Arrivato
 
Topic starter
Berichten: 28
Geregistreerd: di feb 21, 2017 10:20

Re: 1.3 Mjet 2011

Berichtdoor willeme1 » za dec 22, 2018 14:53

Met de stijgende temperaturen van nu is het roken weer helemaal weg. Bij het, diep, uitlezen van je auto kwamen er geen storingen naar voren, denk niet dat vervangen van lmm het verschil gaat maken
willeme1
Nuovo Arrivato
 
Berichten: 132
Geregistreerd: wo maart 21, 2018 19:00

Re: 1.3 Mjet 2011

Berichtdoor Niels-Pevo » zo dec 23, 2018 10:52

Bij mij de rook nu ook weer minder, misschien door stijgende temp, of toch een beetje de temp. Sensor.
Dan wordt het toch de timing en compressie meten dat stel ik uit naar volgend jaar.



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Pevo 2011 1.3mjet Dynamic
Niels-Pevo
Nuovo Arrivato
 
Topic starter
Berichten: 28
Geregistreerd: di feb 21, 2017 10:20

Re: 1.3 Mjet 2011

Berichtdoor willeme1 » wo jan 23, 2019 12:09

Met de kou is ook de rook weer terug, denk maar dat het door het verwijderde roetfilter komt dat de eerste start een pluim geeft.
Moet er maar mee leren leven want voor de rest alleen maar probleemloze kilometers met de punto. dit jaar alweer bijna 47000 km
willeme1
Nuovo Arrivato
 
Berichten: 132
Geregistreerd: wo maart 21, 2018 19:00

Re: 1.3 Mjet 2011

Berichtdoor detroit_diesel » do jan 24, 2019 17:00

willeme1 schreef:Met de kou is ook de rook weer terug, denk maar dat het door het verwijderde roetfilter komt dat de eerste start een pluim geeft.
Moet er maar mee leren leven want voor de rest alleen maar probleemloze kilometers met de punto. dit jaar alweer bijna 47000 km


Als hij maar blijft rijden, dat is het belangrijkste :-]
Haalt de punto zonder roetfilter de apk emissie eisen? Ik zit zelf te denken om een keer roetfilter + EGR weg te halen om slijtage te verminderen maar zonder problemen de apk door vind ik ook belangrijk.
Ben na een maandje stilstaan nu sinds een week weer de weg op met een nieuwe distributieketting (preventief vervangen 157k km). Alleen start hij nu op drie cilinders met de kou. Wellicht heb ik een gloeibougie of kabel geraakt met sleutelen, het gekke is dat er geen melding verschijnt op het dashboard. :?:
detroit_diesel
Nuovo Arrivato
 
Berichten: 31
Geregistreerd: ma dec 03, 2018 16:33

Re: 1.3 Mjet 2011

Berichtdoor Niels-Pevo » do jan 24, 2019 17:18

Ja blijven rijden vindt ik wel het belangrijkste inderdaad.

Mijn auto stinkt wel heel erg hoor, die lucht zou bijna een reden zijn om het filter weer terug te zetten. Ik probeer er nog steeds achter te komen of er iets mis is met mijn auto of dat die lucht gewoon hoort bij roetfilter verwijderen en egr dichtzetten.

Ik heb geen idee of de auto door de emisietest komt, mijne is wel nog een keer apk gekeurd nadat roetfilter eruit was en egr dicht was gezet.
Pevo 2011 1.3mjet Dynamic
Niels-Pevo
Nuovo Arrivato
 
Topic starter
Berichten: 28
Geregistreerd: di feb 21, 2017 10:20

Re: 1.3 Mjet 2011

Berichtdoor detroit_diesel » vr jan 25, 2019 10:58

Als er ergens rook ontsnapt (of diesel/olie op de verkeerde plek verbrand) zou je toch ergens een flink roetspoor op moeten kunnen sporen lijkt me. Die van mij lijkt een beetje te roken vanuit het asje dat uit de turbo komt.
Afbeelding
Vooral als hij koud is en voor het stoplicht stinkt het in de cabine. Ik rijd meestal weg met de recirculatie aan en die doe ik pas uit op de snelweg. Heb er dan niet echt last van 8)
detroit_diesel
Nuovo Arrivato
 
Berichten: 31
Geregistreerd: ma dec 03, 2018 16:33

Re: 1.3 Mjet 2011

Berichtdoor willeme1 » za jan 26, 2019 11:21

Zo goed als verstopt roetfilter veroorzaakt ook stank, dan gaat het overal gassen lekken. Roetfilter verwijderen geeft ook stank, wij rijden in de stad ook met de recirculatie aan.
Toch ben ik er happy mee dat het egr en de roetfilter eruit is want vanuit de motorruimte komt geen stank meer en rijdt soepeler en vlotter.
Emissietest ben ik niet bang voor daar blijft hij ruimschoots onder en wordt bovendien niet meer uitgevoerd. Plannen in die richting van snuffelaars/ deeltjestellers enz. zijn samen met mevrouw Dijksma ten grave gedragen bij het wisselen van de wacht bij de politiek.
als je de software eruit wilt hebben enof een lichte of zware tuning, me cognac is weer op
willeme1
Nuovo Arrivato
 
Berichten: 132
Geregistreerd: wo maart 21, 2018 19:00

Re: 1.3 Mjet 2011

Berichtdoor Niels-Pevo » za jan 26, 2019 11:33

Ik ben ook zeker happy met hoe de auto rijdt, echt heerlijk nog steeds. Zeker na die tuning van jou is het echt verbeterd.
Was het goede cognac?
Ik ga waarschijnlijk volgende week even compressie en timing laten checken, een flush en beurtje.
Pevo 2011 1.3mjet Dynamic
Niels-Pevo
Nuovo Arrivato
 
Topic starter
Berichten: 28
Geregistreerd: di feb 21, 2017 10:20

Re: 1.3 Mjet 2011

Berichtdoor detroit_diesel » ma jan 28, 2019 16:46

willeme1 schreef:..
als je de software eruit wilt hebben enof een lichte of zware tuning, me cognac is weer op


Met name de EGR heb ik een hekel aan. Mocht het roetfilter inderdaad verstopt raken dan ben ik van plan hem open te slijpen, leeg te halen, en weer dicht te lassen. tegen die tijd neem ik waarschijnlijk wel even contact met je op :wink:
detroit_diesel
Nuovo Arrivato
 
Berichten: 31
Geregistreerd: ma dec 03, 2018 16:33

Vorige

Keer terug naar Techniek en Onderhoud

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten