Kofferbak slot

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammo
Nuovo Arrivato
Berichten: 47
Lid geworden op: vr dec 23, 2016 0:03
Locatie: Assen

Kofferbak slot

Bericht door Tammo »

Goedendag.

Onze 2012 Punto wil de kofferbak niet meer van open. Jaartje of 2 geleden ook al gehad, toen nog garantie dus toen laten repareren bij de Dealer, maar wil het nu zelf doen.

De koffer reageert niet meer op de afstand bediening, de lampen knipperen wel bij bediening. De koffer reageert ook niet op de knop (logo). Wat ik dus denk is dat het slot kapot is, en vervangen moet worden.

Ik krijg alleen het kunstof paneel niet los, ik heb al-wel weer het knopje gevonden waarmee je vanuit binnen het slot handmatig kan bedienen, en 1 schroef in het handvat, maar verder zie ik geen andere schroef verbindingen.

Afbeelding

Ik zoek dus eigenlijk;
1 hoe is het bevestigd
2 gaat dit vaker kapot, want dit is wel erg snel!
3 waarom gaat deze kapot?, heb ooit eens een theorie gehoord dat het komt door vocht eventueel door lekkage bij de ruitenwisser.

Bedankt !
Alfa 146 1997 1.6 Twinspark Lusso
Alfa 147 2001 1.6 Twinspark Veloce G3
Alfa 156 2004 1.9 JTD 16v

Huidig:

Alfa 159 2007 2.4 JTD Berlina
Fiat Punto 2012 Twin Air
Algon
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 406
Lid geworden op: wo jun 07, 2017 17:04
Locatie: Sittard

Re: Kofferbak slot

Bericht door Algon »

Ik heb dit probleem ook gehad. Ik heb toen de stekker van het slot schoongemaakt.
Wat betreft het kunststof paneel, deze zit vast met 1 schroef en voor de rest met klemmetjes, dus gewoon rondom met wat kracht aan het paneel trekken.
Fiat Grande Punto T-jet 2008
LED headlights - Savali - Skytune - K&N
Algon
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 406
Lid geworden op: wo jun 07, 2017 17:04
Locatie: Sittard

Re: Kofferbak slot

Bericht door Algon »

Op onderstaande foto heb ik met rode cirkels aangegeven op welke plek de plastic klemmen achter het paneel van de kofferbakklep zitten (aan de linkerkant). Wellicht dat je hiermee weet waar je dan ongeveer aan het paneel moet trekken en als je die eenmaal los hebt zie je de rest vanzelf. Ze zitten wel best goed vast dus een beetje kracht is wel nodig. Succes.
Afbeelding
Fiat Grande Punto T-jet 2008
LED headlights - Savali - Skytune - K&N
Gebruikersavatar
Tammo
Nuovo Arrivato
Berichten: 47
Lid geworden op: vr dec 23, 2016 0:03
Locatie: Assen

Re: Kofferbak slot

Bericht door Tammo »

Bedankt.

Samen met kennis van mij nieuw slot erin gezet.


Was acheraf misschien niet nodig; stekker zat vol corrosie. ( Dankjewel fiat dealer die dit dus de vorige keer zo weer in elkaar gedrukt heeft)

dus tip, haal los en maak schoon, en vet in ;)
Alfa 146 1997 1.6 Twinspark Lusso
Alfa 147 2001 1.6 Twinspark Veloce G3
Alfa 156 2004 1.9 JTD 16v

Huidig:

Alfa 159 2007 2.4 JTD Berlina
Fiat Punto 2012 Twin Air
Plaats reactie