(Spoed)Roetfilter leeghalen hulp gezocht Gelderland

Plaats reactie
htevents
Nuovo Arrivato
Berichten: 17
Lid geworden op: do jul 26, 2018 18:27

(Spoed)Roetfilter leeghalen hulp gezocht Gelderland

Bericht door htevents »

Hallo mensen,

Ik ben opzoek naar iemand die mij kan/wil helpen om mijn roetfilter leeg te halen na een software aanpassing (die is inmiddels gedaan, nu moet het filter er nog uit).

Wie o wie zou mij daar mee willen helpen?

Auto:
Fiat Punto (v3) 1.3 Multijet 2012
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: (Spoed)Roetfilter leeghalen hulp gezocht Gelderland

Bericht door Odelot »

Moet je normaal niet achteraf pas de softwareaanpassing doen?
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
htevents
Nuovo Arrivato
Berichten: 17
Lid geworden op: do jul 26, 2018 18:27

Re: (Spoed)Roetfilter leeghalen hulp gezocht Gelderland

Bericht door htevents »

Dat klopt en daarom is het ook met spoed. Ik ben daar ook erg dom mee geweest om de aanpassing te laten doen zonder dat het filter verwijderd was. Kan een dealer of tuningsbedrijf de DPF weer inschakelen/de originele bestanden (die ik op usb heb) terugzetten? Zonder terug te hoeven naar diegene die het origineel geremapped heeft?
willeme1
Nuovo Arrivato
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 21, 2018 18:00

Re: (Spoed)Roetfilter leeghalen hulp gezocht Gelderland

Bericht door willeme1 »

Waarom zou je naar de dealer of tuner gaan, heb toch gezegd dat als je terug wilt ik het gratis voor je doe.

Heb je ook duidelijk gezegd dat je roetfilter er nu uit moet en wel twee keer gevraagd of je dat wel wilde.
htevents
Nuovo Arrivato
Berichten: 17
Lid geworden op: do jul 26, 2018 18:27

Re: (Spoed)Roetfilter leeghalen hulp gezocht Gelderland

Bericht door htevents »

Hoi Willeme,

Ik heb jou ook nooit ergens van beschuldigd en zei ook dat het mijn eigen domme fout is geweest en ik daar niet goed genoeg over na heb gedacht/te snel over heb beslist, ondanks jouw informatie. Ik weet ook dat je gezegd hebt dat gratis terug te willen zetten, echter is dat 200km voor mij en vroeg me dus daarom af of een andere tuner of een dealer dat ook zou kunnen.

Ondertussen heb ik een bedrijf gevonden wat het roetfilter voor me leeg gaat halen, wat betekend dat de software er op deze manier in kan blijven. Ik wil Willeme dan ook bedanken voor de tijd die hij in mij en mijn auto heeft gestoken, want ondanks dat ik er misschien niet goed genoeg over na heb gedacht, dat ook het filter er nog binnen een bepaalde tijd uit moest, rijdt de auto erg prettig en ik verwacht dat het nog wat beter wordt na het leeghalen van het roetfilter (of is het rijgedrag met het roetfilter hetzelfde dan een leeg filterhuis?).

P.S. hoelang is iemand met kennis van zaken gemiddeld bezig met het demonteren, leeghalen en monteren van het roetfilter? Het bedrijf gaf aan dat het met 2 uur wel klaar zou zijn, is die te optimistisch of is dat haalbaar?
willeme1
Nuovo Arrivato
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 21, 2018 18:00

Re: (Spoed)Roetfilter leeghalen hulp gezocht Gelderland

Bericht door willeme1 »

Vierkantje onderuit slijpen, leeghalen dichtlassen max. uur
Roetfilter eronder uitschroeven losslijpen leeghalen dichtlassen 2 uur.

Let erop dat de kat blijft zitten die zit boven het roetfilter in hetzelfde huis anders problemen met apk
htevents
Nuovo Arrivato
Berichten: 17
Lid geworden op: do jul 26, 2018 18:27

Re: (Spoed)Roetfilter leeghalen hulp gezocht Gelderland

Bericht door htevents »

Dank Willeme,

Ik zal het in de gaten houden. Ik ga er vanuit dat ze dat weten, maar neem het zekere voor het onzekere en vraag het ze specifiek. Dank nogmaals.
primapunto
Berichten: 5
Lid geworden op: do jun 06, 2019 5:56

Re: (Spoed)Roetfilter leeghalen hulp gezocht Gelderland

Bericht door primapunto »

htevents schreef:Dank Willeme,

Ik zal het in de gaten houden. Ik ga er vanuit dat ze dat weten, maar neem het zekere voor het onzekere en vraag het ze specifiek. Dank nogmaals.
waarom roetfilter eruit als ik vragen mag
heb ook punto laten chiptunen maar er is niks uitgehaald hoor
was ook wel toptunings bedrijf:))

Verstuurd vanaf mijn LG-H930 met Tapatalk
Plaats reactie