Reset olie interval

Plaats reactie
zekerz
Berichten: 5
Lid geworden op: ma jan 05, 2015 9:21

Reset olie interval

Bericht door zekerz »

Bij het zoeken naar een manier om het olie interval (en de irritante meldingen op het dashboard) zelf te resetten kwam ik de volgende oplossing tegen:

1-turn on the ignition key,
2-press the gas pedal and hold it,
3-press the brake pedal 7 times without relesing the gas pedal,
4-keep pressing the gas pedal for 60sec.
5-Release the gas pedal and turn of the ignition key,
6- Wait for 60sec.
Then turn on the ignition key and start the engine. Check if the service/oil change light turned off.
https://www.fiatforum.com/500/306394-fl ... ost4339231

Bij mij (Punto Evo 1.3 M-jet 2011) heeft het gewerkt en was dit nog niet tegen gekomen op dit forum.
Gebruikersavatar
Cobus
Nuovo Arrivato
Berichten: 165
Lid geworden op: zo nov 11, 2018 10:38
Locatie: De Ronde Venen

Re: Reset olie interval

Bericht door Cobus »

Klopt had er wel ooit iets over gelezen.
Let wel of het klopt weet ik niet, maar in het verhaal wat ik gelezen heb stond ook bij dat de laatste rit voor het resetten van de service interval tenminste 10Km zijn geweest.
Anders zou het niet werken.
Gebruikersavatar
Rudabroda
Moderatore
Moderatore
Berichten: 1019
Lid geworden op: zo sep 28, 2014 20:27
Locatie: Q'onoS
Contacteer:

Re: Reset olie interval

Bericht door Rudabroda »

zekerz schreef:olie interval zelf te resetten.
Waarom zou je dit willen? Is het niet handiger om dat tijdens de wissel te (laten) doen?
zekerz schreef:Bij mij (Punto Evo 1.3 M-jet 2011) heeft het gewerkt en was dit nog niet tegen gekomen op dit forum.
Ik denk dat hier, op dit forum een zekere terughoudendheid leeft m.b.t. tot deze actie. 8)
ॐ मणि पद्मे हूँ (oṃ maṇi padme hūṃ)
detroit_diesel
Nuovo Arrivato
Berichten: 67
Lid geworden op: ma dec 03, 2018 15:33

Re: Reset olie interval

Bericht door detroit_diesel »

Rudabroda schreef:
zekerz schreef:olie interval zelf te resetten.
Waarom zou je dit willen? Is het niet handiger om dat tijdens de wissel te (laten) doen?
Dat is zeker handig om direct na een wissel te doen. Echter als je zelf een oliewissel doet of je garage is vergeten te resetten dan is het fijn om niet afhankelijk te zijn van een dealer.
Ik ben daarom erg blij met deze info! :-]
alex_andre
Berichten: 6
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 20:20

Re: Reset olie interval

Bericht door alex_andre »

Ik was op vakantie en ja hoor, 200km onderweg gaat het lampje aan! Had de olie al verwisseld, alleen de reset vergeten.. Effe op youtube gezocht en kwam idd de eerder omschreven combinatie tegen:
https://www.youtube.com/watch?v=R2cgfZy ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Lampje is uit! Alleen de km's van de service zijn niet gereset. Nog 2800km en hij staat op 0. Kijken wat er gebeuren gaat. We gaan het meemaken.
Plaats reactie