Schakelprobleem Grande Punto 1.4

Plaats reactie
n0ss
Berichten: 1
Lid geworden op: wo mar 20, 2019 9:18

Schakelprobleem Grande Punto 1.4

Bericht door n0ss »

Goedemorgen,

nieuw hier op het forum omdat ik sinds kort in het bezit ben van een leuke grande punto 1.4 uit 2008. Deze auto moest snel aangekocht worden vanwege vastlopen vorige auto.

Bij aankoop viel al direct op dat het schakelen naar de 1e en 2e versnelling wat moeizaam ging. Je moest de pook met enige kracht volledig naar links duwen dan ging hij wel naar de 1 en 2. Verder helemaal soepel. Volgens de monteur was dit een probleem van wat afstellen. Uiteindelijk is er het een en ander afgesteld en ook het binnenwerk waar de pook in valt vervangen. Hierdoor leek het in eerste instantie goed.

Echter nu ik er wat langer in rijdt hindert het toch. Met name als je terug wil schakelen van 3 naar 2 of 1 dan lijkt het soms alsof hij er niet 'in' valt. Je moet dan met enige kracht volledig naar links. Verder schakelt hij helemaal soepel. Wat me ook opvalt is dat de pook in zijn vrij niet helemaal recht lijkt te staan, eerder iets naar links.

Ik ben al in gesprek met de garage echter het probleem is dat ze op ruim 2 uur rijden zitten en ik dus niet even langs kan rijden.

Klinkt dit jullie als een bekend probleem? Enig idee waar dit aan zou kunnen liggen.
Gebruikersavatar
Cobus
Nuovo Arrivato
Berichten: 165
Lid geworden op: zo nov 11, 2018 10:38
Locatie: De Ronde Venen

Re: Schakelprobleem Grande Punto 1.4

Bericht door Cobus »

Zit er wel genoeg olie in de versnellingsbak
Plaats reactie