Cruise control werkt niet meer na vervangen versnellingsbak

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bjansen
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 48
Lid geworden op: di mar 01, 2016 0:15
Locatie: Arendonk België

Cruise control werkt niet meer na vervangen versnellingsbak

Bericht door Bjansen »

Hallo,

Door een kapotte versnellingsbak heb ik een gereviseerde bak moeten kopen.
De oude was niet meer te maken.

Nu heb ik noodgedwongen een 6-bak van een Alfa Mito moeten nemen, omdat er voor mijn Punto geen te vinden was.

Nu wist ik op voorhand dat er een risico was dat de cruise control niet meer functioneerde ivm een andere eindoverbrenging in de bak.

Nu is schijnbaar de motorcomputer aan te passen, zodat hij de nieuwe eindoverbrenging kent.

Kan iemand mij hiermee helpen of weet er iemand een adres die mij zou kunnen helpen ?

Alvast bedankt

Berrie
Punto Evo 1.6 Mjet Sport
onnaj
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 42
Lid geworden op: ma jul 01, 2019 16:08

Re: Cruise control werkt niet meer na vervangen versnellings

Bericht door onnaj »

Hoi Berrie, zou dit misschien niet gewoon te maken hebben dat er een andere speed sensor in de bak van de alfa zit? Mij lijkt dat in principe de eindoverbrengingen niets uit zouden moeten maken voor cruise control, maar wellicht dat dit bij Fiat wel is?
detroit_diesel
Nuovo Arrivato
Berichten: 67
Lid geworden op: ma dec 03, 2018 15:33

Re: Cruise control werkt niet meer na vervangen versnellings

Bericht door detroit_diesel »

Misschien dat hij denkt dat de bak in z'n vrij staat oid? Ik zou Multiecuscan er aanhangen en kijken of je daar dingen in moet aanpassen voor die 6-bak.

Overigens heel gaaf dat je een 6-bak eraan gehangen hebt. Hoe wist je dat hij zou passen? heb je overigens een interne of externe koppelingscilinder?
Gebruikersavatar
Bjansen
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 48
Lid geworden op: di mar 01, 2016 0:15
Locatie: Arendonk België

Cruise control werkt niet meer na vervangen versnellingsbak

Bericht door Bjansen »

Beste Onnaj,
onnaj schreef:Hoi Berrie, zou dit misschien niet gewoon te maken hebben dat er een andere speed sensor in de bak van de alfa zit? Mij lijkt dat in principe de eindoverbrengingen niets uit zouden moeten maken voor cruise control, maar wellicht dat dit bij Fiat wel is?
Blijkbaar heeft het te maken dat in de motor ecu vastligt hoeveel toeren de motor draait bij de betreffende snelheid, nu met een andere overbrenging kloppen deze gegevens niet meer, hierdoor doet de cruise control het niet meer.
Schijnbaar kun je in de ecu dit aanpassen, als je weet hoe dit moet.

Hiervoor zoek ik iemand die me daar mee kan helpen
Laatst gewijzigd door Bjansen op vr jul 26, 2019 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Punto Evo 1.6 Mjet Sport
Gebruikersavatar
Bjansen
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 48
Lid geworden op: di mar 01, 2016 0:15
Locatie: Arendonk België

Cruise control werkt niet meer na vervangen versnellingsbak

Bericht door Bjansen »

Beste Detroit,
detroit_diesel schreef:Overigens heel gaaf dat je een 6-bak eraan gehangen hebt. Hoe wist je dat hij zou passen? heb je overigens een interne of externe koppelingscilinder?
Mijn auto heeft origineel een 6-bak, dit betreft een 1.6 Mjet, deze is ook in de Mito geleverd, alleen met een iets andere bak.

Er zijn maar weinig Evo’s met een 1.6 geleverd (in Nederland en België)
Daardoor kon ik geen geschikte bak voor een Punto vinden.
Punto Evo 1.6 Mjet Sport
Plaats reactie