Stekker kachelweerstand

Plaats reactie
dennisv
Berichten: 5
Lid geworden op: za jul 20, 2019 15:02

Stekker kachelweerstand

Bericht door dennisv »

Beste mensen,

Mijn vrouw heeft een Punto uit 2004 waarvan de kachelweerstand stuk is.
Ik heb reeds een nieuwe (gebruikte) gehaald van de sloop.
Dit is 'm volgens mij: https://www.winparts.nl/koelsysteem-ver ... 79246.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Echter, het stekkertje waar deze aanzit blijkt voor ongeveer de helft gesmolten en de andere helft is in rook opgegaan.
Bij de sloop durven ze hier schaamteloos 23 euri voor te vragen. Voor alle duidelijkheid: alleen het stekkertje, zonder de weerstand.
Voor mij is dat nogal wat en heb het stekkertje maar even nog niet gekocht. Ik heb uitgebreid rondgezocht, maar kan eigenlijk dit stekkertje nergens als los onderdeel vinden.

Weet iemand hier het onderdeelnr van?
Heeft er iemand tips hoe/waar dit stekkertje evt. voor een wat respectabeler prijs te krijgen is?

Dank alvast
Gebruikersavatar
Bjansen
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 48
Lid geworden op: di mar 01, 2016 0:15
Locatie: Arendonk België

Stekker kachelweerstand

Bericht door Bjansen »

Is dit een auto met normale airco of climatronic ?

Heb je ook de kachelmotor zelf gecontroleerd, deze is meestal de oorzaak als ze zwaarder draaien door slijtage of vervuiling.

Bij Qverde leveren ze reparatiesets.
Kosten ook wel € 24 of € 34.

https://www.qverde.nl/shop/categorieen/ ... 2143C67904" onclick="window.open(this.href);return false;
Punto Evo 1.6 Mjet Sport
Autopiloot
Nuovo Arrivato
Berichten: 16
Lid geworden op: za dec 10, 2016 17:21

Re: Stekker kachelweerstand

Bericht door Autopiloot »

Nou zeg, €23,- voor een gesmolten stekker. :shock:
Ik had mij zo omgedraaid aan de balie.
Rimanere guida sicura
onnaj
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 42
Lid geworden op: ma jul 01, 2019 16:08

Re: Stekker kachelweerstand

Bericht door onnaj »

Bij porza kun je ook een set van 2 kopen voor €45 dacht ik.

Vervang meteen maar je kachelweerstand indien je climate control hebt, want die is er de oorzaak van dat ze zo heet worden. Het is te merken dat de blower vanzelf harder en zachter gaat als deze niet op de automatische stand staat
dennisv
Berichten: 5
Lid geworden op: za jul 20, 2019 15:02

Re: Stekker kachelweerstand

Bericht door dennisv »

Bjansen schreef:Is dit een auto met normale airco of climatronic ?

Heb je ook de kachelmotor zelf gecontroleerd, deze is meestal de oorzaak als ze zwaarder draaien door slijtage of vervuiling.

Bij Qverde leveren ze reparatiesets.
Kosten ook wel € 24 of € 34.

https://www.qverde.nl/shop/categorieen/ ... 2143C67904" onclick="window.open(this.href);return false;
Normale airco

Het is echt de weerstand. Als ik de bedrading aansluit op een nieuwe weerstand (die ik reeds heb) doet ie het.
dennisv
Berichten: 5
Lid geworden op: za jul 20, 2019 15:02

Re: Stekker kachelweerstand

Bericht door dennisv »

Beide reparatiesets op Qverde lijken niet de juiste.
De weerstand waar ie op moet is de "Fiat Punto met airco, kachelweerstand OEM"
4 contacten naast elkaar in de lengterichting van de connector
Algon
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 406
Lid geworden op: wo jun 07, 2017 17:04
Locatie: Sittard

Re: Stekker kachelweerstand

Bericht door Algon »

De reparatiesets bij Qverde zijn voor een Grande Punto of Punto Evo, niet voor een Punto uit 2004.

Ik kan op dit moment nergens een reparatieset vinden, maar kan je niet op de bestaande bedrading kabelschoentjes monteren en deze over de pinnetjes schuiven?
Fiat Grande Punto T-jet 2008
LED headlights - Savali - Skytune - K&N
dennisv
Berichten: 5
Lid geworden op: za jul 20, 2019 15:02

Re: Stekker kachelweerstand

Bericht door dennisv »

Algon schreef:De reparatiesets bij Qverde zijn voor een Grande Punto of Punto Evo, niet voor een Punto uit 2004.

Ik kan op dit moment nergens een reparatieset vinden, maar kan je niet op de bestaande bedrading kabelschoentjes monteren en deze over de pinnetjes schuiven?
Al geprobeert.
De ruimte tussen de contacten zijn te klein in verhouding tot de breedte van de contacten.
Met als gevolg dat van het formaat kabelschoen dat over de contactjes past, er niet 2 naast elkaar passen. Zelfs zonder isolatie past het niet.
Plaats reactie