Inhouden met optrekken en veel benzine verbruik

Plaats reactie
SteffGPC
Berichten: 3
Lid geworden op: di feb 06, 2018 13:47

Inhouden met optrekken en veel benzine verbruik

Bericht door SteffGPC »

Beste allemaal,

Ik heb de auto nu een jaar of 2.. En het begint me steeds vervelender te worden. Ik heb voor mijn GP een 106 GTi gehad met alles erop en eraan, dit was een auto met 140pk op 900 kg.. Nu heb ik die met pijn in mijn hart weg moeten doen. En toen kwam deze GP 1.4 Star-jet op mijn pad. Kwa looks een top auto, motorisch wat minder.

Vroeger altijd linkerbaan bij stoplichten en nu word ik er uitgereden door een 'alto'.. laat ik het zo zeggen, elke auto is sneller dan die van mij. Heel vervelend, heb wel al horen vallen, dat het aan mijn Distributie-riem zou kunnen liggen. Dat deze niet goed is afgesteld. Hiervoor ga ik binnenkort naar de garage. Hebben jullie nog meer ideeën waar het aan kan liggen? (Ps. hoe duur is het om hem af te stellen!?)

En dat is nog niet alles, omdat hij zo traag is, heb ik niet de behoefte om mijn rechtervoet hard in te drukken, dus dat zou betekenen, dat ik ook niet veel benzine zou verbruiken.. Maar niets is minder waar.. Ik heb laatst gemeten, dat ik 1 op 9 rij. En dat is dus flink aan de hoge kant, hebben jullie toevallig een idee waar dat aan kan liggen?

Ik hoor graag van jullie!

Lieve groet Steffen
Algon
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 406
Lid geworden op: wo jun 07, 2017 17:04
Locatie: Sittard

Re: Inhouden met optrekken en veel benzine verbruik

Bericht door Algon »

Met mijn gechipte T-jet haal ik zo'n 1 op 12 en soms 1 op 14 (ongeveer) dus ik ga er van uit dat jou verbruik wel erg aan de hoge kant is.
Het benzineverbruik kan meerdere oorzaken hebben, zoals versleten bougies, banden niet op de goede spanning etc, of zoals bij mijn vorige auto een scheurtje in de luchtinlaat waardoor er valse lucht werd aangezogen. Lastig te zeggen zo.
Fiat Grande Punto T-jet 2008
LED headlights - Savali - Skytune - K&N
SteffGPC
Berichten: 3
Lid geworden op: di feb 06, 2018 13:47

Re: Inhouden met optrekken en veel benzine verbruik

Bericht door SteffGPC »

Ik heb nieuwe bougies, nieuwe bobines, banden zijn op de goede spanning. Daar ligt het niet aan, maar waar wel aan? Als ik hem aan de computer heb hangen, zie je niks raars, de waardes zijn juist.

Scheurtje in de luchtinlaat, zou ik nog even kunnen controleren.
SteffGPC
Berichten: 3
Lid geworden op: di feb 06, 2018 13:47

Re: Inhouden met optrekken en veel benzine verbruik

Bericht door SteffGPC »

Prometheus schreef:Wat is de werkelijk gemeten waarde van de koelvloeistof temp. sensor ?
Als die een te lage werkelijke temp doorgeeft, krijgt de motor een te rijk mengsel ofwel hoog verbruik.
Daar zie je niets van terug in de diagnose of foutmeldingen omdat de waarde op zich valide is.

Thanks ik zal het eens vragen bij mn apk. Wat is dan de normale waarde wat hij hoort te zijn??
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Inhouden met optrekken en veel benzine verbruik

Bericht door Odelot »

@Algon, een Tjet is niet te vergelijken met een starjet zoals die van de ts. Tjet is veruit de beste keuze in deze.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Algon
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 406
Lid geworden op: wo jun 07, 2017 17:04
Locatie: Sittard

Re: Inhouden met optrekken en veel benzine verbruik

Bericht door Algon »

@Odelot, dacht dat een T-jet sowieso meer benzine zou verbruiken dan een Starjet gezien het verschil in vermogen, vandaar mijn reactie. Excuses.
Fiat Grande Punto T-jet 2008
LED headlights - Savali - Skytune - K&N
Plaats reactie