Elektrisch schema koelwatersensor

Plaats reactie
Qyx
Berichten: 8
Lid geworden op: do okt 27, 2016 18:18

Elektrisch schema koelwatersensor

Bericht door Qyx »

Goedenavond!

Ik ben op zoek naar het bedradingsschema van de koelwatersensor/temperatuursensor (voor de 2010 Grande Punto 1.3 Multijet) Zover ik weet zit deze in de eLearning die ook op dit forum rondgaat. Alleen ik krijg die helaas niet fatsoenlijk aan de praat op mijn Mac. Zou iemand deze voor mij kunnen screenshotten?

BVD,
Robin
Gebruikersavatar
Cobus
Nuovo Arrivato
Berichten: 165
Lid geworden op: zo nov 11, 2018 10:38
Locatie: De Ronde Venen

Re: Elektrisch schema koelwatersensor

Bericht door Cobus »

Hi Robin.
Ik ga ik best doen.
Qyx
Berichten: 8
Lid geworden op: do okt 27, 2016 18:18

Re: Elektrisch schema koelwatersensor

Bericht door Qyx »

@Cobus Super, bedankt!

Ter info, ik krijg de laatste dagen regelmatig een motorstoring omdat de temperatuur van het koelwater voor een aantal seconden compleet wegvalt en vervolgens weer terug komt. De koelwatersensor is al vervangen maar dit blijkt niet de oplossing. Ik heb nu, via de schema's de stekker opgezocht naar de ECU en die eens losgetrokken en weer teruggestopt. Hopelijk verhelpt dit een evt slecht contact of corrosie op de stekkers. Voor anderen met dit probleem in de toekomst, zal ik later nog een update geven.
Gebruikersavatar
Cobus
Nuovo Arrivato
Berichten: 165
Lid geworden op: zo nov 11, 2018 10:38
Locatie: De Ronde Venen

Re: Elektrisch schema koelwatersensor

Bericht door Cobus »

Klopt.
Is een Punto eigen probleem.
Maak de massa punten op de versnellingsbak en het chassis eens goed schoon dmv opschuren negen van de tien keer is het probleem opgelost.
Is het probleem dan nog steeds aanwezig overweeg dan om de accu te vervangen.
Mijn Punto heeft het ook, twee jaar geleden accu vervangen en het probleem was opgelost.
Tot dat het afgelopen winter weer het probleem.
Accu was een jaar oud dus dat kon het niet wezen.
Dus op advies massa kabels op genoemde punten losgehaald opgeschuurd en alles weer vast gezet.
Geen probleem meer.
Is dus een massa probleempje waar menig GP rijder mee te kampen heeft.
Een accu kan bij doormeter goed meten.
Maar dit zegt niet alles.
Als de capaciteit terug loopt kun je electrisch gekke problemen verwachten.
Dat is het nadeel van de vele electronica in de auto's tegenwoordig.
Plaats reactie