Geen verwarming voorruit/achteruit, geen climate control

Plaats reactie
Vd broeks
Berichten: 4
Lid geworden op: do jan 09, 2020 5:19

Geen verwarming voorruit/achteruit, geen climate control

Bericht door Vd broeks »

Hello people,

Bij mijn fiat grande punto 2006 werkt de climate control niet, er komt geen koude en geen warme lucht uit. Ik hoor ook niks draaien, alle standjes geprobeerd voorruit en achteruit ook niet. De ramen raken nu beslagen en dat is gevaarlijk!

Op het forum lees ik wat over aanjager en kachelweerstand, maar weet niet of dit ook voor mij geldt aangezien er niks werkt. Is het een zekering? Weet iemand welke zekering het moet zijn, helaas geen boekje bij de auto. En waar kan ik de kachelweerstand vinden?

Of moet ik het probleem ergens anders opzoeken?
Algon
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 406
Lid geworden op: wo jun 07, 2017 17:04
Locatie: Sittard

Re: Geen verwarming voorruit/achteruit, geen climate control

Bericht door Algon »

Branden de lampjes/schermpje van de climate control wel überhaupt?
Fiat Grande Punto T-jet 2008
LED headlights - Savali - Skytune - K&N
Vd broeks
Berichten: 4
Lid geworden op: do jan 09, 2020 5:19

Re: Geen verwarming voorruit/achteruit, geen climate control

Bericht door Vd broeks »

Ja de lampjes branden en de knoppen werken ook allemaal.
Algon
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 406
Lid geworden op: wo jun 07, 2017 17:04
Locatie: Sittard

Re: Geen verwarming voorruit/achteruit, geen climate control

Bericht door Algon »

Wat betreft de aanjager; het kan, meest waarschijnlijk, de weerstand zijn en/of gesmolten stekkers. Deze weerstand zit achter het dashboardkastje. Als je hier aan de kabeltjes 'wiebelt' en de aanjager begint te werken, dan zijn de stekkers kapot. Bij mij was de stekker kapot en had deze helaas ook de weerstand kapot gemaakt.

Wat betreft de achterruitverwarming, bij mij was er een kabelbreuk in de kabelboom bij het scharnier van de kofferbakklep.

In de zekeringenkast motorruimte:
Zekering F18 (40 ampere) is voor de aanjager
Zekering F69 (30 ampere) is voor de achterruitverwarming
Fiat Grande Punto T-jet 2008
LED headlights - Savali - Skytune - K&N
Vd broeks
Berichten: 4
Lid geworden op: do jan 09, 2020 5:19

Re: Geen verwarming voorruit/achteruit, geen climate control

Bericht door Vd broeks »

Algon schreef:Wat betreft de aanjager; het kan, meest waarschijnlijk, de weerstand zijn en/of gesmolten stekkers. Deze weerstand zit achter het dashboardkastje. Als je hier aan de kabeltjes 'wiebelt' en de aanjager begint te werken, dan zijn de stekkers kapot. Bij mij was de stekker kapot en had deze helaas ook de weerstand kapot gemaakt.

Wat betreft de achterruitverwarming, bij mij was er een kabelbreuk in de kabelboom bij het scharnier van de kofferbakklep.

In de zekeringenkast motorruimte:
Zekering F18 (40 ampere) is voor de aanjager
Zekering F69 (30 ampere) is voor de achterruitverwarming

dankjewel! na veel zoeken op het forum kwam ik er achter dat de climate control weerstand er anders uitziet dan de handmatige ( dacht even dat ik de hele weerstand miste want kom hem niet vinden achter het dashboardkastje. de stekker is bij mij inderdaad kapot(helemaal doorgebrand) morgen bij de sloop de stekkers proberen te vinden dealer vroeg 45 euro pstuk.
willeme1
Nuovo Arrivato
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 21, 2018 18:00

Re: Geen verwarming voorruit/achteruit, geen climate control

Bericht door willeme1 »

Als je toch bezig bent vervang dan meteen de ventilator. Als die op zijn eind loopt (Steeds meer weerstand=warm lopen) krijg je die problemen met je stekker en dan alleen de stekker vervangen is uitstel van executie
Plaats reactie