No FPS melding

Plaats reactie
Pat1974
Berichten: 3
Lid geworden op: wo jun 10, 2020 21:53

No FPS melding

Bericht door Pat1974 »

Ik heb een Fiat Grande Punto van 2011 (1.3 diesel) Sinds een tijdje heb ik met enige regelmaat een storing met ald melding “No Fps”. Auto doet dan helemaal niks meer. Men heeft al een keer de richtingaanwijzerkolom vervangen, naderhand zat het probleem blijkbaar in de massakabel van de accu (ook vervangen) en nu recent weer hetzelfde probleem. Garage vermoed dat het euvel in de bodycomputer zou kunnen zitten maar weet dit niet zeker. Vervangen is een dure grap, vooral omdat men niet weet of het probleem dan opgelost zou zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee/weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? Ik word er in ieder geval moedeloos van.

Alvast bedankt voor eventuele reacties

Groeten,
Patrick
Pat1974
Berichten: 3
Lid geworden op: wo jun 10, 2020 21:53

Re: No FPS melding

Bericht door Pat1974 »

Bedankt voor je reactie. Ik ga hiermee aan de slag
Pat1974
Berichten: 3
Lid geworden op: wo jun 10, 2020 21:53

Re: No FPS melding

Bericht door Pat1974 »

Zojuist contact gehad met degene waarbij ik de auto in onderhoud heb. Zijn letterlijke reactie:

“Klopt gedeeltelijk alleen bij jou auto zit dit er niet
Bij jou zit dit in de regeleenheid van de airbag op moment van aanrijding sluit de airbag regeleenheid de brandstof toevoer af
Als dit geactiveerd is of zoals hun schrijven deze knop geactiveerd is kan je de motor gewoon rond starten maar slaat de motor niet aan”

Zijn er nog andere opties?
Plaats reactie