Boostlek?

Plaats reactie
T vd Veen
Berichten: 1
Lid geworden op: za jun 27, 2020 19:19

Boostlek?

Bericht door T vd Veen »

Hallo iedereen,

Ik heb een GP 1.4 T JET met een probleem.
De auto draait volledig stock en tot voor kort deed hij het prima. Een week geleden begon hij in te houden op half-gas onder boost (alsof boost inzakt en weer wat oppakt, tot ik boven 3500 toeren kom; dan is het probleem weg. Ik krijg geen Check-engine maar het brandstofverbruik is zo hoog dat ik vermoed dat de motor wel in noodloop staat.

Wat info die handig kan zijn: 220.XXX op de teller. MAP en boost-drukmeter voorzichtig schoongemaakt (waren niet echt vies, maar je weet maar nooit). Luchtinlaat losgehaald om te kijken of de compressor overmatige speling heeft (kan de lager een heel klein beetje bewegen van links naar rechts). De Wastegate klep goed bekeken en slangen vervangen (ja, zo teruggeplaatst als ze eraf kwamen ;).

Toen kwam ik bij de BOV... En die was met het pinkje half open te drukken zonder enige kracht te hoeven zetten. Is dit volgens jullie een goede kandidaat-boosdoener? Ik heb overigens de BOV een keer ontkoppeld om mijn vrouw te laten schrikken... dat werkte XD. Dit na het ritje weer aangesloten en hij heeft geen check-engine gegeven op dat moment, dus ik was in de veronderstelling dat het wel goed zat.

TLDR: is mijn BOV stuk denken jullie?

Groetjes,
Tim
onnaj
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 42
Lid geworden op: ma jul 01, 2019 16:08

Re: Boostlek?

Bericht door onnaj »

Je bedoelt met wastegate waarschijnlijk? Die kun je normaal volgens mij niet zo maar indrukken met je pink, die moet behoorlijk zwaar gaan normaal gesproken. Je zou een andere kunnen bestellen en erop zetten, is niet heel ingewikkeld, maar zorg dat je voor alle zekerheid een borgring extra hebt, mocht deze weg springen.
Plaats reactie