Spoorstangeind muurvast

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Puntoman
Junior Stato
Berichten: 207
Lid geworden op: di okt 25, 2016 2:39

Spoorstangeind muurvast

Bericht door Puntoman »

Hallo iedereen,

ik moet beide spoorstangeinden vervangen, degene aan de rechterzijde ging "gemakkelijk" , de linker daarentegen zit muurvast. niet het eindje waarop de kogel zit, maar het eind waar het spoorstangend op geschroefd wordt. dus de verbinding tussen spoorstang en spoorstangeind.
Ik kan nergens op de spoorstang een inkeping of afvlakking i=ontdekken waarmee ik dat ding kan vastzetten, op het einde van het spoorstangeind kan ik wel een 14 mm steeksleutel zetten.
WD 40 heeft ie al genoeg gezien, de spoorstang vast zetten met een vicegrip is onvoldoende , al zet ik em er met enorme kracht op zodra ik probeer het eind los te wrikken, glijdt/slipt de stang nog steeds in de vice grip.
Voordat ik dat ding met een lasbrander ga verwarmen...nog iemand die een tip heeft?
Ik dacht zelf aan een soort ronde klem met tanden aan de binnenkant, maar waar haal ik die? Of misschien meerdere vicegrips plaatsen?
Of in het kort hoe zet je iets ronds als een spoorstang muurvast zodat ik een 6 euro onderdeeltje kan vervangen?
Ik heb ook al gedacht aan het dan maar vervangen van de spoorstang zelf, maar dan zit ik met een ander probleem, de grootte van de de bout waar dat ding mee vast zit . Een speciale toolkit kan ik er niet omheen schuiven want de fuseekogel van het stangeind zit er immers nog op.
Jasper3011
Nuovo Arrivato
Berichten: 54
Lid geworden op: ma okt 03, 2016 21:18

Re: Spoorstangeind muurvast

Bericht door Jasper3011 »

Ik ken het probleem, ik laat altijd de spoorstang in de verbinding van de naaf zitten. Dan draai ik met een sleutel 22 de moer los wat inderdaad niet gemakkelijk gaat. Als ik je verhaal mag geloven denk ik dat je de moer al vernield hebt dan zit er niks anders op dan de brander of de moer kapot slijpen.
Gebruikersavatar
Puntoman
Junior Stato
Berichten: 207
Lid geworden op: di okt 25, 2016 2:39

Re: Spoorstangeind muurvast

Bericht door Puntoman »

Moer is het probleem niet, die kwam vrij gemakkelijk los. Het spoorstangeind zit muurvast.
willeme1
Nuovo Arrivato
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 21, 2018 18:00

Re: Spoorstangeind muurvast

Bericht door willeme1 »

Het staat er wat verwarrend op, bedoel je dat je de moer van spoorstangeind los hebt maar je het spoorstangeinde niet los krijgt ?
En met spoorstangeind bedoel je de kant van wielen of stuurhuis ?
Gebruikersavatar
Puntoman
Junior Stato
Berichten: 207
Lid geworden op: di okt 25, 2016 2:39

Re: Spoorstangeind muurvast

Bericht door Puntoman »

Moer is los, spoorstangeind wielzijde zit vast
willeme1
Nuovo Arrivato
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 21, 2018 18:00

Re: Spoorstangeind muurvast

Bericht door willeme1 »

Heetstoken.
Gebruikersavatar
Puntoman
Junior Stato
Berichten: 207
Lid geworden op: di okt 25, 2016 2:39

Re: Spoorstangeind muurvast

Bericht door Puntoman »

Tips om de binnenste spoorstang vast te zetten zodat ik het eind los kan wrikken?
willeme1
Nuovo Arrivato
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 21, 2018 18:00

Re: Spoorstangeind muurvast

Bericht door willeme1 »

Denk andersom, zet het spoorstanggeinde in de fusee weer vast en wrik met een pijpfitterstang de zaak los.

https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 5PVGYjXUkq" onclick="window.open(this.href);return false;

Als dat niet lukt vervang ze beide. Is goedkoper dan de tang trouwens
Jasper3011
Nuovo Arrivato
Berichten: 54
Lid geworden op: ma okt 03, 2016 21:18

Re: Spoorstangeind muurvast

Bericht door Jasper3011 »

willeme1 schreef:Denk andersom, zet het spoorstanggeinde in de fusee weer vast en wrik met een pijpfitterstang de zaak los.

https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 5PVGYjXUkq" onclick="window.open(this.href);return false;

Als dat niet lukt vervang ze beide. Is goedkoper dan de tang trouwens
Dit is ook een goede oplossing, die sokkentang kun je wel weer gebruiken voor wanneer je de andere kant wil gaan demonteren.
Gebruikersavatar
Puntoman
Junior Stato
Berichten: 207
Lid geworden op: di okt 25, 2016 2:39

Re: Spoorstangeind muurvast

Bericht door Puntoman »

Heet, roodgloeiend heet stoken was de oplossing. kwam direct zonder moeite los.
Plaats reactie