Verbruik

Plaats reactie
TeChNo2

Verbruik

Bericht door TeChNo2 »

Kan iemand vertellen die (al een tijdje) in een GP rijdt hoe het zit met het gemiddelde brandstofverbruik (in de praktijk, want van fabrieksopgaves geloof ik nooit zo veel...). Ik ben vooral geinteresseerd in het verbruik van de 1.9 diesels (puur eigenbelang omdat ik een 1.9 diesel heb besteld).
Gebruikersavatar
Scooterguy
Junior Stato
Berichten: 251
Lid geworden op: zo feb 12, 2006 23:59
Locatie: Kwaadmechelen(B)
Contacteer:

Bericht door Scooterguy »

Voor de 1.9Multijet kan ik je niet helpen,wel met de 1.3Multijet 90PK.
ik zit nu na 4000km op 4 weken aan een gemiddelde van juist 6liter/100km,dat is een mooi gemiddelde als je het gewicht van m'n rechtervoet kent :wink:
Grande Punto 2009 1.3 MJT 85PK Sport + een bende opties.
Gebruikersavatar
Rabbit
Nuovo Arrivato
Berichten: 92
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 18:28

Bericht door Rabbit »

Ik kan he wel helpen met een 130 pk JTDm.

Ik heb een gemiddeld verbruik van een dikke 7 liter :( En ben zeker geen gekke piloot. Ik rij vlot, maar niet overdreven snel. Als ik serieus in een buitje ben van snel rijden dan geraak ik makkelijk aan 9 liter en zelfs meer.

Op de autosnelweg aan een snelheid van 120 km/u: 5 a 6 liter. :D

je tankje van 45 liter zal zéér snel op zijn :wink:
TeChNo2

Bericht door TeChNo2 »

ach momenteel ben ik al blij als ik 1 op 12 haal met mijn corsa... alstie (GP) maar zuiniger is...

Is het trouwens niet zo dat nieuwe auto's in het begin meer verbruiken dan na een paar 1000 km... (m.a.w. hoeveel km staat er op je teller?)
joedelta

Bericht door joedelta »

TeChNo2 schreef:ach momenteel ben ik al blij als ik 1 op 12 haal met mijn corsa... alstie (GP) maar zuiniger is...

Is het trouwens niet zo dat nieuwe auto's in het begin meer verbruiken dan na een paar 1000 km... (m.a.w. hoeveel km staat er op je teller?)

mijn Stilo rijdt 1 op 10,5 met het gaspedaal (af en toe) aan de vloerbedekking gekleefd...(nou nee, dat is overdreven) :wink:
dus de GP zal vast zuiniger zijn
Laatst gewijzigd door joedelta op do apr 13, 2006 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
sardo
Nuovo Arrivato
Berichten: 118
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 13:05
Locatie: kwintsheul
Contacteer:

Bericht door sardo »

mijn edizione prima 1.4 rijd in stadsverkeer gemiddeld schommelend tussen de 1 op 12.8 en 13.3km op de snelweg rijdt hij op afstanden gemiddeld als ik flink de pedaal indruk 1:15. en als ik rustig met verkeer mee rijdt 1 op 17

Ik heb inmiddels bijna 3000km gereden en hou het verbruik helemaal bij.
GP un'emozione per sempre
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

sardo schreef:mijn edizione prima 1.4 rijd in stadsverkeer gemiddeld schommelend tussen de 1 op 12.8 en 13.3km op de snelweg rijdt hij op afstanden gemiddeld als ik flink de pedaal indruk 1:15. en als ik rustig met verkeer mee rijdt 1 op 17

Ik heb inmiddels bijna 3000km gereden en hou het verbruik helemaal bij.
:D klinkt als muziek in mijn oren, normaal gesproken moet hij nog zuiniger kunnen worden , ben benieuwd bij welk kilometrage dat zal zijn :lol:
sardo
Nuovo Arrivato
Berichten: 118
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 13:05
Locatie: kwintsheul
Contacteer:

Bericht door sardo »

tja mijn vorige punto sound uit 2002 met 1.2 motortje was pittig en super zuinig naar italie toe 1 op 23!!! en dan is dat niet alleen 90-100 rijden maar gewoon 120-130 verders hier stad en snelweg combi 1 op 17!!! dat was wel werelds. Maarja top was dan ook wel 155 km/h
en je bleef lekker rijden tot 130 daarna werd het langzaam aan minder relaxed.

de edizione prima nu rijdt zelfs boven de 130 nog lekker!!! alleen jammer dat deze top ook niet hoog ligt maar goed waar mag je extreem hard rijden?
GP un'emozione per sempre
Plaats reactie