remmen en acceleratie 1.4 16V

Gebruikersavatar
Romeodelta
Senior Stato
Berichten: 720
Lid geworden op: wo mar 01, 2006 21:30
Locatie: Hoogvliet

Bericht door Romeodelta »

:arrow: Ja dat klopt . De auto reageerd goed op het gas en rijd soepeltjes weg. Zo af en toe trek ik een beetje door in z'n toeren dan merk je bij zo'n 4000 toeren dat ie er ineens heel veel zin in krijgt. Ja ik denk dat het wel een vlot Italiaantje is. Eerst maar eens voorbij die 1000 km grens.
joedelta

Bericht door joedelta »

Romeodelta schreef::arrow: Ja dat klopt . De auto reageerd goed op het gas en rijd soepeltjes weg. Zo af en toe trek ik een beetje door in z'n toeren dan merk je bij zo'n 4000 toeren dat ie er ineens heel veel zin in krijgt. Ja ik denk dat het wel een vlot Italiaantje is. Eerst maar eens voorbij die 1000 km grens.
Ik vind hem ook lekker vlot tot nu toe.
Natuurlijk trek ik hem ook nog niet door naar hogere toeren, maar tot nu toe is hij zelfs bij stoplicht "sprintjes", waarbij ik keurig netjes schakel tussen 2500 en 3000 toeren, één van de vlottere auto's.

De GP heeft nu pas 180 km op de teller en het inrijden duurt dus nog even, maar ik ben al wel twee keer de snelweg opgeweest (één keer naar van Breda naar grensovergang Hazeldonk en één keer van Breda naar Goirle en ook daar heeft hij er zin in. Zelfs in de zesde versnelling heeft hij nog een gezonde aandrang tot acceleratie. :lol: :lol: :lol:
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

:lol: :lol: :lol: klinkt me allemaal als muziek in mijn oren :wink:

ga zo door testrijders en laat het ons weten :D :D

Joedelta maak eens een foto van het dashbord ( met contact aan ) zodat alle lampjes etc goed zichtbaar zijn.

:lol: :lol: ik word steeds ongeduldiger :wink:
Patrick
Junior Stato
Berichten: 436
Lid geworden op: do mar 09, 2006 20:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Patrick »

er staat nu bij mij een kleine 1200km op de teller en hij bevalt me gewoon helemaal goed. 140 en dan nog maar 3500 toeren in zijn 6...en nog vlotter doet ik niet moeilijk over wat zoals al gezegd ergens tussen de 3500 en 4000 vind ie plots iets extras waardoor ie helemaal als de brandweer gaat... (raak eindelijk gewend aan een bezinebak..;) )
ok, mijn oude 1.9 reageerde wel wat directer bij het inhalen, maar sloom is ie echt niet de GP! (soms ff versnellinkje terug helpt natuurlijk ook ;) )
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

Patrick schreef:er staat nu bij mij een kleine 1200km op de teller en hij bevalt me gewoon helemaal goed. 140 en dan nog maar 3500 toeren in zijn 6...en nog vlotter doet ik niet moeilijk over wat zoals al gezegd ergens tussen de 3500 en 4000 vind ie plots iets extras waardoor ie helemaal als de brandweer gaat... (raak eindelijk gewend aan een bezinebak..;) )
ok, mijn oude 1.9 reageerde wel wat directer bij het inhalen, maar sloom is ie echt niet de GP! (soms ff versnellinkje terug helpt natuurlijk ook ;) )
Patrick, dat is een mooi toerental bij 140/km , hoe rumoerig is dan de moter? :wink: en heb je dan veel last van het windgeruis? :roll:
Gebruikersavatar
Romeodelta
Senior Stato
Berichten: 720
Lid geworden op: wo mar 01, 2006 21:30
Locatie: Hoogvliet

Bericht door Romeodelta »

:arrow: Het windgeruis is het enige wat mij op viel....maar ja....dat was het enige wat opviel omdat de auto zo stil is. Ligt er ook weer aan hoe de wind staat....want later was ook dit windgeruis een stuk minder. Ook het geluid van de banden vallen mij mee. Zat van het weekend in de consumentengids te lezen en daar kwam de Bridgestone Turanza er als beste uit hahahahaha en die zitten dus onder mijn 16" velgen. Whoaahahhaha.......het wordt steeds leuker :!:
Patrick
Junior Stato
Berichten: 436
Lid geworden op: do mar 09, 2006 20:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Patrick »

Romeodelta schreef::arrow: Het windgeruis is het enige wat mij op viel....maar ja....dat was het enige wat opviel omdat de auto zo stil is. Ligt er ook weer aan hoe de wind staat....want later was ook dit windgeruis een stuk minder. Ook het geluid van de banden vallen mij mee. Zat van het weekend in de consumentengids te lezen en daar kwam de Bridgestone Turanza er als beste uit hahahahaha en die zitten dus onder mijn 16" velgen. Whoaahahhaha.......het wordt steeds leuker :!:
Klopt dat is inderdaad het enige wat een beetje opvalt...de moter zelf is gewoon rustig!
Ik schat in dat diezelfde Bridgestones wel onder mijn 16" liggen! :D
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

Romeodelta schreef::arrow: Het windgeruis is het enige wat mij op viel....maar ja....dat was het enige wat opviel omdat de auto zo stil is. Ligt er ook weer aan hoe de wind staat....want later was ook dit windgeruis een stuk minder. Ook het geluid van de banden vallen mij mee. Zat van het weekend in de consumentengids te lezen en daar kwam de Bridgestone Turanza er als beste uit hahahahaha en die zitten dus onder mijn 16" velgen. Whoaahahhaha.......het wordt steeds leuker :!:
hahaha :lol: :lol: en straks dus ook onder de mijne :wink:
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

Romeodelta :wink:
welk type zijn die Turanza banden :?:
Gebruikersavatar
Romeodelta
Senior Stato
Berichten: 720
Lid geworden op: wo mar 01, 2006 21:30
Locatie: Hoogvliet

Bericht door Romeodelta »

:arrow: [img][img]http://i51.photobucket.com/albums/f400/ ... 300_sm.jpg[/img] Dit is hem. De Turanza ER 300. :roll: Zat even op Bridgestone.com en daar valt te lezen dat het een band is voor luxe limousine's maar ook voor GT's in dit geval dus GP's. :lol
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

Romeodelta schreef::arrow: [img][img]http://i51.photobucket.com/albums/f400/ ... 300_sm.jpg[/img] Dit is hem. De Turanza ER 300. :roll: Zat even op Bridgestone.com en daar valt te lezen dat het een band is voor luxe limousine's maar ook voor GT's in dit geval dus GP's. :lol
bedankt romeodelta.

de GP is toch een ( kleine ) luxe limosine :wink: :wink:
funk4life
Junior Stato
Berichten: 392
Lid geworden op: za feb 18, 2006 9:57
Locatie: Monnickendam

Bericht door funk4life »

Ik heb 17" banden en ze ruisen heerlijk over de weg. Kan tenminste horen dat er wat zwaardere banden onder zitten dan de standaard bandjes! Heerlijk!
GP Emotion 120MJ (5d) - 17" 15 spaak LM - Zijskirts - Spoiler - Uitlaatsierstuk - Getinte achterruiten - Chemical Grey: Bring it on!
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

funk4life schreef:Ik heb 17" banden en ze ruisen heerlijk over de weg. Kan tenminste horen dat er wat zwaardere banden onder zitten dan de standaard bandjes! Heerlijk!
:!: hoor je ze dan zo goed :?:
Gebruikersavatar
Romeodelta
Senior Stato
Berichten: 720
Lid geworden op: wo mar 01, 2006 21:30
Locatie: Hoogvliet

Bericht door Romeodelta »

:arrow: Hij heeft weer 17" eronder ja ja ja altijd baas boven baas....nou ik ga er lekker 18' onder gooien :roll: Lekker pu :)
joedelta

Bericht door joedelta »

:arrow: Hij heeft weer 17" eronder ja ja ja altijd baas boven baas....nou ik ga er lekker 18' onder gooien :roll: Lekker pu :)
zouden tractorbanden passen? :wink:
Plaats reactie