remmen en acceleratie 1.4 16V

joedelta

remmen en acceleratie 1.4 16V

Bericht door joedelta »

Ik zat toevallig op de website van FIAT in de carconfigurator wat versies te vergelijken, en kwam er achter dat het acceleratiecijfer (0-100) van de 1.4 16V daar op 10,9 staat. Dat is volgens mij nieuw.

Bovendien staat er dat de remmen achter schijven zijn. Volgens de brochure heeft alleen de 130 pk multijet schijven achter.

Weet iemand hier iets meer over te vertellen?
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Klopt helemaal wat je zegt.
Ik heb een modificatie gekregen van de dealer waarin staat dat er wel degelijk schijven achter op de 1.4 16V liggen

De acceleratie is idd onge 10 sec.
joedelta

Bericht door joedelta »

Ik zal de vraag ook nog wel even aan FIAT Nederland stellen.
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Yep, schijven achter en 6 versnellingen. Er is een hoop onduidelijke informatie door Fiat verstrekt.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
TeChNo2

Bericht door TeChNo2 »

Volgens de brochure heeft alleen de 130 pk multijet schijven achter.
en de 120 pk multijet ook
joedelta

Bericht door joedelta »

Ik kreeg net het volgende antwoord van FIAT Nederland (ik ga hier nog wel even verder in duiken):
In de brochure zijn helaas een aantal technische gegevens fout vermeld. De brochure met technische gegevens (zwart-wit) bevat de juiste gegevens. De Grande Punto 1.4 16v heeft trommelremmen achter en een acceleratie van 9,8 seconden. Deze technische gegevens kunt u ook vinden op onze internetsite. Indien u kiest voor informatie bij de Grande Punto 3-deurs en vervolgens bij het kopje meer info kiest voor technische gegevens zult u de juiste gegevens vinden.
De 1.4 16V gaat dus toch in minder dan 10 seconden van 0-100 km/uur, maar heeft helaas wel trommelremmen in plaats van schijfremmen.
Fransman
Nuovo Arrivato
Berichten: 31
Lid geworden op: di mar 14, 2006 18:13

Bericht door Fransman »

in die brochure staat ook dat de GP 1.4 16V een 5 versnellingsbak heeft en volgens hetzelfde fiat Nederland klopt dat niet :?
Erg vreemd allemaal.....

Dus kort zouden we moeten kunnen samenvatten dat de GP 1.4 16V Sport
een 6 Versnellingsbak, trommelremmen achter en in 9,8s van 0 - 100 km/u gaat......

Het blijft vreemd, al die tegenstrijdige berichten en wat ik ook niet snap is dat Fiat niet de juiste info op haar sites zet...... lijkt me voor zo'n groot bedrijf niet zo heel moeilijk.....
joedelta

Bericht door joedelta »

Fransman schreef:Het blijft vreemd, al die tegenstrijdige berichten en wat ik ook niet snap is dat Fiat niet de juiste info op haar sites zet...... lijkt me voor zo'n groot bedrijf niet zo heel moeilijk.....
Heb je wel gelijk in, hoewel er ook wel verzachtende omstandigheden zijn. FIAT heeft oorspronkelijk geprobeerd om de introductie van de GP te forceren om nog aan de auto van het jaar verkiezing mee te kunnen doen, wat overigens niet gelukt is. Op het moment van introductie was de er nog geen capaciteit om de 1.4 16V te gaan produceren, maar uit kostenoogpunt is de 1.4 16V toch alvast zo veel mogelijk meegenomen met als gevolg dat op het moment van opstellen van de verschillende brochures, internetsites, en andere promotie, nog niet alle gegevens volledig aanwezig waren.
Met betrekking tot de internetsite is het volgens mij zo dat de verschillende importeurs hun standaard website vanuit Italia krijgen aangeboden, maar bij nieuwe modellen krijg je dan weer problemen/onnauwkeurigheden, omdat het aanbod van de te leveren modellen/motoren/uitvoeringen niet in ieder land hetzelfde is.

Desondanks had het inmiddels allemaal wel aangepast mogen zijn, maar het zal wel druk zijn bij FIAT en dat is natuurlijk alleen maar goed.

:lol:
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

joedelta schreef:
Fransman schreef:Het blijft vreemd, al die tegenstrijdige berichten en wat ik ook niet snap is dat Fiat niet de juiste info op haar sites zet...... lijkt me voor zo'n groot bedrijf niet zo heel moeilijk.....
Heb je wel gelijk in, hoewel er ook wel verzachtende omstandigheden zijn. FIAT heeft oorspronkelijk geprobeerd om de introductie van de GP te forceren om nog aan de auto van het jaar verkiezing mee te kunnen doen, wat overigens niet gelukt is. Op het moment van introductie was de er nog geen capaciteit om de 1.4 16V te gaan produceren, maar uit kostenoogpunt is de 1.4 16V toch alvast zo veel mogelijk meegenomen met als gevolg dat op het moment van opstellen van de verschillende brochures, internetsites, en andere promotie, nog niet alle gegevens volledig aanwezig waren.
Met betrekking tot de internetsite is het volgens mij zo dat de verschillende importeurs hun standaard website vanuit Italia krijgen aangeboden, maar bij nieuwe modellen krijg je dan weer problemen/onnauwkeurigheden, omdat het aanbod van de te leveren modellen/motoren/uitvoeringen niet in ieder land hetzelfde is.

Desondanks had het inmiddels allemaal wel aangepast mogen zijn, maar het zal wel druk zijn bij FIAT en dat is natuurlijk alleen maar goed.

:lol:
Tja, zo heb ik in den beginne op de configurator volgens mij ook nog eens xenon gezien. Die optie is er helaas niet.
joedelta

Bericht door joedelta »

Op de pagina waar FIAT Nederland naar verwijst (en die volgens hun juist is) staat dat de 1.4 16V 5 versnellingen heeft. Op 20 december hebben ze me echter per e-mail bevestigd dat het er 6 zijn, dus ik ben het spoor weer bijster.

Ik heb de gegevens ook even gecheckt op de pagina van FIAT Italia. Daar zijn de gegevens gelijk aan de website van FIAT Nederland. Ik heb FIAT Nederland dus nog maar een mailtje gestuurd en om volledige duidelijkheid verzocht.

to be continued... :lol: :cry: :lol: :cry: :oops:
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

joedelta schreef:Op de pagina waar FIAT Nederland naar verwijst (en die volgens hun juist is) staat dat de 1.4 16V 5 versnellingen heeft. Op 20 december hebben ze me echter per e-mail bevestigd dat het er 6 zijn, dus ik ben het spoor weer bijster.

Ik heb de gegevens ook even gecheckt op de pagina van FIAT Italia. Daar zijn de gegevens gelijk aan de website van FIAT Nederland. Ik heb FIAT Nederland dus nog maar een mailtje gestuurd en om volledige duidelijkheid verzocht.

to be continued... :lol: :cry: :lol: :cry: :oops:
Daarom wacht ik ook met de (2e) proefrit tot ie fysiek bij de dealer staat. :P
De Prima versie is mij veel te traag, dus eerst met de sport eens rijden.


Ik heb geen trek in dit soort verrassingen.
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Het is inderdaad erg verwarrend! Ik zie het wel als ik 'm mag ophalen.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
joedelta

Bericht door joedelta »

buxol schreef:Het is inderdaad erg verwarrend! Ik zie het wel als ik 'm mag ophalen.
Ik zie het ook wel als ik hem krijg...ik zou het alleen graag willen weten uit interesse, maakt voor de keuze niets uit, want de 1.4 16V is de aangewezen motor voor mij.
Punto Rosso
Nuovo Arrivato
Berichten: 40
Lid geworden op: vr mar 31, 2006 19:33
Locatie: Den Haag

Bericht door Punto Rosso »

Fransman schreef:Dus kort zouden we moeten kunnen samenvatten dat de GP 1.4 16V Sport
een 6 Versnellingsbak, trommelremmen achter en in 9,8s van 0 - 100 km/u gaat......
Hier kan ik toch best mee leven hoor! 8)
Wat ik weet is dat het iig een 6 versnellingsbak is en denk ik eerlijk gezegd dat die 9,8s niet klopt, gezien het gewicht van de GP.
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Toch denk ik dat de 16v sport met esp met asr, msr, hba en "hill holder" geen trommelremmen achter zal hebben.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Plaats reactie