remmen en acceleratie 1.4 16V

Dennis
Nuovo Arrivato
Berichten: 74
Lid geworden op: wo mar 29, 2006 18:31
Locatie: Numansdorp

Bericht door Dennis »

LaTiNo schreef:
Dennis schreef:Ik rij nu in een Mini op 17 inch, 5cm verlaagd dus ik vind het al gauw heel veel hehe, nee de Mini is heel erg stug, dat hoef van mij niet meer, het moet er een beetje tussenin zitten
Ik heb ook een keer een ritje gemaakt in een Mini met 17", superwegligging, maar idd zo oncomfortabel als de pest!
En de mijne is nog eens verlaagd...helemaal een stuiterbak dus....
een beetje TE vind zelfs ik, zou het dus ook niet meer doen....
Dennis
Nuovo Arrivato
Berichten: 74
Lid geworden op: wo mar 29, 2006 18:31
Locatie: Numansdorp

Re: De definitieve gegevens van de 1.4 16V

Bericht door Dennis »

joedelta schreef:Nou, daar is het dan...zojuist door mij per post uit Italië ontvangen, de definitieve gegevens met betrekking tot de GP met 1.4 16V motor:

er is dus wel een verschil tussen de Dynamic/Emotion en de Sport, want de Sport heeft wel schijfremmen achter (264 massief) en de Dynamic/Emotion heeft trommels (228).
Verder zijn ze identiek wat betreft techniek en prestaties:

6 versnellingen vooruit + 1 achteruit
topsnelheid: 178 km/u
acceleratie 0-100: 11,4 seconden
verbruik stad: 7,7 L/100 km
verbruik buitenweg: 5,2 L/100 km
verbruik gecombineerd: 6,1 L/100 km
jah...kan er niks aan doen maar vraag me toch af of het klopt.....
0-100 km/h e.d.
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Re: De definitieve gegevens van de 1.4 16V

Bericht door Sporting raymon »

Dennis schreef:
joedelta schreef:Nou, daar is het dan...zojuist door mij per post uit Italië ontvangen, de definitieve gegevens met betrekking tot de GP met 1.4 16V motor:

er is dus wel een verschil tussen de Dynamic/Emotion en de Sport, want de Sport heeft wel schijfremmen achter (264 massief) en de Dynamic/Emotion heeft trommels (228).
Verder zijn ze identiek wat betreft techniek en prestaties:

6 versnellingen vooruit + 1 achteruit
topsnelheid: 178 km/u
acceleratie 0-100: 11,4 seconden
verbruik stad: 7,7 L/100 km
verbruik buitenweg: 5,2 L/100 km
verbruik gecombineerd: 6,1 L/100 km
jah...kan er niks aan doen maar vraag me toch af of het klopt.....
0-100 km/h e.d.
Ik vraag het me ook af :?: ...want mijn MK2 (1.2 16v 80pk)
is egt sneller als 11,4 sec volgens mij is dat 10,9 sec(fabrieksopgave) maar laat iemand mij aub verbeteren als het niet zo is..

Raymon
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
joedelta

Re: De definitieve gegevens van de 1.4 16V

Bericht door joedelta »

Sporting raymon schreef:
Dennis schreef:
joedelta schreef:Nou, daar is het dan...zojuist door mij per post uit Italië ontvangen, de definitieve gegevens met betrekking tot de GP met 1.4 16V motor:

er is dus wel een verschil tussen de Dynamic/Emotion en de Sport, want de Sport heeft wel schijfremmen achter (264 massief) en de Dynamic/Emotion heeft trommels (228).
Verder zijn ze identiek wat betreft techniek en prestaties:

6 versnellingen vooruit + 1 achteruit
topsnelheid: 178 km/u
acceleratie 0-100: 11,4 seconden
verbruik stad: 7,7 L/100 km
verbruik buitenweg: 5,2 L/100 km
verbruik gecombineerd: 6,1 L/100 km
jah...kan er niks aan doen maar vraag me toch af of het klopt.....
0-100 km/h e.d.
Ik vraag het me ook af :?: ...want mijn MK2 (1.2 16v 80pk)
is egt sneller als 11,4 sec volgens mij is dat 10,9 sec(fabrieksopgave) maar laat iemand mij aub verbeteren als het niet zo is..

Raymon
De Punto Mk II met 1.2 16V motor gaat inderdaad in 10,9 sec. van 0-100 (fabrieksopgave). Daarintegen ging mijn Bravo 1.2 16V in 12,5 sec. van 0-100 (fabrieksopgave). De Bravo is lichter dan de GP, dus de 11,4 zou best kunnen voor een 1.4 16V.
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Ik kan er niet echt wakker van liggen, mn huidige wagentje (Peug206) doet 12,2 sec naar de 100, sneller = beter.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Dennis
Nuovo Arrivato
Berichten: 74
Lid geworden op: wo mar 29, 2006 18:31
Locatie: Numansdorp

Bericht door Dennis »

jah en de mijne nou in 10,2 ik wil er ook op vooruit gaan hoor...maargoed nogmaals het lijkt me sterk....
joedelta

Bericht door joedelta »

uitgaande van de berichten van Patrick, gaat het in ieder geval lekker vlotjes...ben benieuwd :P
Patrick
Junior Stato
Berichten: 436
Lid geworden op: do mar 09, 2006 20:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Patrick »

Ik vind het zeker niet verkeerd gaan die 1.4 16v, misschien dat de "die hards" hardrijders/ sprintjes trekken bij stoplichten het te langzaam vinden, maar ja het is ook maar een "simpele 1.4 16v" hoor! (denk ik dan)
joedelta

Bericht door joedelta »

Patrick schreef:Ik vind het zeker niet verkeerd gaan die 1.4 16v, misschien dat de "die hards" hardrijders/ sprintjes trekken bij stoplichten het te langzaam vinden, maar ja het is ook maar een "simpele 1.4 16v" hoor! (denk ik dan)
met de juiste ervaring met een auto en een goed reactievermogen kom je ook een eind bij stoplichtsprintjes...
is mijn ervaring met mijn loodzware (1315 kg) Stilo MW met 103 pk sterke 1.6 16V motor.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

bij ons staan de stoplichten vaak zo dicht op elkaar dat er geen sprintjes te trekken vallen, dus daar heb ik in elk geval geen last van.
joedelta

Bericht door joedelta »

hannes schreef:bij ons staan de stoplichten vaak zo dicht op elkaar dat er geen sprintjes te trekken vallen, dus daar heb ik in elk geval geen last van.
:lol: :lol: :lol: en bij stoplichtsprintjes trek je mestal niet door naar 100 km/uur is mijn ervaring....hoe de tussenliggende sprints/tijden liggen blijkt niet uit dit acceleratiecijfer...
Patrick
Junior Stato
Berichten: 436
Lid geworden op: do mar 09, 2006 20:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Patrick »

joedelta schreef: met de juiste ervaring met een auto en een goed reactievermogen kom je ook een eind bij stoplichtsprintjes...
is mijn ervaring met mijn loodzware (1315 kg) Stilo MW met 103 pk sterke 1.6 16V motor.
Helemaal mee eens, als je weet hoe ze ingesteld staan en je de auto ook weer voldoende kent gaat het gewoon lekker vlot!:)
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Zijn er al mensen die deze cijfers een beetje hebben kunnen testen?

Moet toch sneller kunnen als 11.4 dacht ik zo. :P
Gebruikersavatar
Romeodelta
Senior Stato
Berichten: 720
Lid geworden op: wo mar 01, 2006 21:30
Locatie: Hoogvliet

Bericht door Romeodelta »

:arrow: Heb de auto net twee dagen en nu 350km op de teller. Dat vind ik een beetje weinig om hem nu al stevig door te trekken :( ......en dan.... zie mezelf al zitten met de stopwatch in de hand. :? ....een hand aan het stuur :shock: wie moet er dan schakelen :roll:
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

LOL

Je hebt er toch wel een gevoel bij qua soepel optrekken enzo?
Je hoeft geen halsbrekende toeren uit te halen hoor. ;)

Morgen ga ik weer een rondje dealers doen. Ben benieuwd of er eindelijk een keer een 1.4 16v staat.
Plaats reactie