Dennis schreef:Ik rij nu in een Mini op 17 inch, 5cm verlaagd dus ik vind het al gauw heel veel hehe, nee de Mini is heel erg stug, dat hoef van mij niet meer, het moet er een beetje tussenin zitten
Ik heb ook een keer een ritje gemaakt in een Mini met 17", superwegligging, maar idd zo oncomfortabel als de pest!
En de mijne is nog eens verlaagd...helemaal een stuiterbak dus....
een beetje TE vind zelfs ik, zou het dus ook niet meer doen....
joedelta schreef:Nou, daar is het dan...zojuist door mij per post uit Italië ontvangen, de definitieve gegevens met betrekking tot de GP met 1.4 16V motor:
er is dus wel een verschil tussen de Dynamic/Emotion en de Sport, want de Sport heeft wel schijfremmen achter (264 massief) en de Dynamic/Emotion heeft trommels (228).
Verder zijn ze identiek wat betreft techniek en prestaties:
6 versnellingen vooruit + 1 achteruit
topsnelheid: 178 km/u
acceleratie 0-100: 11,4 seconden
verbruik stad: 7,7 L/100 km
verbruik buitenweg: 5,2 L/100 km
verbruik gecombineerd: 6,1 L/100 km
jah...kan er niks aan doen maar vraag me toch af of het klopt.....
0-100 km/h e.d.
joedelta schreef:Nou, daar is het dan...zojuist door mij per post uit Italië ontvangen, de definitieve gegevens met betrekking tot de GP met 1.4 16V motor:
er is dus wel een verschil tussen de Dynamic/Emotion en de Sport, want de Sport heeft wel schijfremmen achter (264 massief) en de Dynamic/Emotion heeft trommels (228).
Verder zijn ze identiek wat betreft techniek en prestaties:
6 versnellingen vooruit + 1 achteruit
topsnelheid: 178 km/u
acceleratie 0-100: 11,4 seconden
verbruik stad: 7,7 L/100 km
verbruik buitenweg: 5,2 L/100 km
verbruik gecombineerd: 6,1 L/100 km
jah...kan er niks aan doen maar vraag me toch af of het klopt.....
0-100 km/h e.d.
Ik vraag het me ook af ...want mijn MK2 (1.2 16v 80pk)
is egt sneller als 11,4 sec volgens mij is dat 10,9 sec(fabrieksopgave) maar laat iemand mij aub verbeteren als het niet zo is..
Raymon
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
joedelta schreef:Nou, daar is het dan...zojuist door mij per post uit Italië ontvangen, de definitieve gegevens met betrekking tot de GP met 1.4 16V motor:
er is dus wel een verschil tussen de Dynamic/Emotion en de Sport, want de Sport heeft wel schijfremmen achter (264 massief) en de Dynamic/Emotion heeft trommels (228).
Verder zijn ze identiek wat betreft techniek en prestaties:
6 versnellingen vooruit + 1 achteruit
topsnelheid: 178 km/u
acceleratie 0-100: 11,4 seconden
verbruik stad: 7,7 L/100 km
verbruik buitenweg: 5,2 L/100 km
verbruik gecombineerd: 6,1 L/100 km
jah...kan er niks aan doen maar vraag me toch af of het klopt.....
0-100 km/h e.d.
Ik vraag het me ook af ...want mijn MK2 (1.2 16v 80pk)
is egt sneller als 11,4 sec volgens mij is dat 10,9 sec(fabrieksopgave) maar laat iemand mij aub verbeteren als het niet zo is..
Raymon
De Punto Mk II met 1.2 16V motor gaat inderdaad in 10,9 sec. van 0-100 (fabrieksopgave). Daarintegen ging mijn Bravo 1.2 16V in 12,5 sec. van 0-100 (fabrieksopgave). De Bravo is lichter dan de GP, dus de 11,4 zou best kunnen voor een 1.4 16V.
Ik vind het zeker niet verkeerd gaan die 1.4 16v, misschien dat de "die hards" hardrijders/ sprintjes trekken bij stoplichten het te langzaam vinden, maar ja het is ook maar een "simpele 1.4 16v" hoor! (denk ik dan)
Patrick schreef:Ik vind het zeker niet verkeerd gaan die 1.4 16v, misschien dat de "die hards" hardrijders/ sprintjes trekken bij stoplichten het te langzaam vinden, maar ja het is ook maar een "simpele 1.4 16v" hoor! (denk ik dan)
met de juiste ervaring met een auto en een goed reactievermogen kom je ook een eind bij stoplichtsprintjes...
is mijn ervaring met mijn loodzware (1315 kg) Stilo MW met 103 pk sterke 1.6 16V motor.
hannes schreef:bij ons staan de stoplichten vaak zo dicht op elkaar dat er geen sprintjes te trekken vallen, dus daar heb ik in elk geval geen last van.
en bij stoplichtsprintjes trek je mestal niet door naar 100 km/uur is mijn ervaring....hoe de tussenliggende sprints/tijden liggen blijkt niet uit dit acceleratiecijfer...
joedelta schreef:
met de juiste ervaring met een auto en een goed reactievermogen kom je ook een eind bij stoplichtsprintjes...
is mijn ervaring met mijn loodzware (1315 kg) Stilo MW met 103 pk sterke 1.6 16V motor.
Helemaal mee eens, als je weet hoe ze ingesteld staan en je de auto ook weer voldoende kent gaat het gewoon lekker vlot!:)
Heb de auto net twee dagen en nu 350km op de teller. Dat vind ik een beetje weinig om hem nu al stevig door te trekken ......en dan.... zie mezelf al zitten met de stopwatch in de hand. ....een hand aan het stuur wie moet er dan schakelen :roll: