Het grote detailing (poets) topic

joedelta

Bericht door joedelta »

Boyd volgt de instructies op meguiars.nl ook goed zie ik :wink:

Heel nuttig om dit hier te vermelden!

Over de wasstraten zijn we het blijkbaar niet helemaal eens. Het verhaal van de spons klopt uiteraard, maar ook als je een washmit gebruikt schuur je met het aanwezige vuil over de lak (ook al heb je er flink de hogedrukspuit bij in de aanslag).

Mijn vorige GP is toen hij pas een paar weken oud was zwaar beschadigd geraakt door een stel Franse honden. Mijn dealer heeft toen een externe krassen-verwijder-tovenaar ingehuurd en die kreeg het wonderwel weg (terwijl het hoofd van de schadeafdeling eigenlijk dacht dat het niet zou gaan lukken). Ik heb toen nog uitgebreid over wassen en poetsen met deze wonderdoener gesproken en die was van mening dat je beter wel door een wasstraat kunt gaan, maar dan wel 1 met zachte schuimborstels en waar de auto goed vooraf behandeld wordt met de hogedrukspuit. Bij de voorbehandeling wordt het groffe vuil verwijderd en in de wasstraat komt zo'n enorme vracht water over de auto heen (als het een goede wasstraat is) dat dat beter is dan met het handje wassen). Voorwaarde is ook wel dat de wasstraat goed onderhouden wordt.
Sindsdien doe ik dus wat ze laten zien in die reclame van het pinnen/chippen :wink: De GP gaat eerst door de goede wasstraat en daarna komen de Mequiar's spullen tevoorschijn (de washmit, de twee emmers, de Gold Class shampoo/conditioner, de watermagnet) en uiteraard wordt regelmatig de Meguiars (Gold Class) wax gepakt (met de Meguiar's applicators en de Meguiar's poetsdoek) voor de bescherming.

:wink:
Mathijs
Membre D'Oro
Berichten: 1205
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 21:49
Locatie: Lelystad

Bericht door Mathijs »

Bedankt voor de tips!

Ik heb even een vraagje; Je hebt ook een soort autoklei, waar is dat goed voor dan?
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Bericht door Giovanni Tutore »

Als je haast hebt MAthijs kijk dan even op de Meguiars webzijde.
Wacht anders op de uitleg van Boyd :wink:
Laatst gewijzigd door Giovanni Tutore op zo okt 21, 2007 8:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
suus
Junior Stato
Berichten: 246
Lid geworden op: vr feb 23, 2007 14:24
Locatie: Moerdijk

Bericht door suus »

Goede uitleg, maar ben zelf al een groot Mequaire's fan en kijk dus regelmatig op hun website en was dus al op deze manier mijn auto's
Wagenparkbeheerder van 2 Grande Punto's, een 1.4 t-jet Sport en een 1.3 mtj Actual. De een is chemical grey en de ander underground grey.
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

suus schreef:Goede uitleg, maar ben zelf al een groot Mequaire's fan en kijk dus regelmatig op hun website en was dus al op deze manier mijn auto's
Heb ik pas alle benodigdheden die ik nodig had aangeschaft.
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
Gebruikersavatar
Fabian
Nuovo Arrivato
Berichten: 68
Lid geworden op: ma nov 06, 2006 11:55
Locatie: Den Helder

Bericht door Fabian »

Bedankt voor de uitleg. Ga direct andere autowas spullen bestellen.
Hoop dat het niet te laat is. :)
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Bericht door Hellfire »

Fabian schreef:Hoop dat het niet te laat is. :)
Zal wel meevallen. Als je hier kijkt, dan zie je genoeg voorbeelden van hopeloze gevallen die toch na een poetsbeurt er weer schitterend uitzien.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Gebruikersavatar
Boyd
Nuovo Arrivato
Berichten: 58
Lid geworden op: wo okt 17, 2007 14:42
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Boyd »

Mathijs schreef:Bedankt voor de tips!

Ik heb even een vraagje; Je hebt ook een soort autoklei, waar is dat goed voor dan?
Zal ik morgen uitleggen :wink:
"Reflection of Perfection"
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Bericht door scoop »

Goede uitleg zeg. Hier en daar nog wel iets teveel jargon als je het mij vraagt (praten over een quick detailer zonder uit te leggen wat het is). Waar ik zelf meer een probleem mee heb is de hoeveelheid tijd die erin lijkt te gaan zitten. Daarnaast lijkt mij het hele stappenplan (wassen, cleanen, polishen, beschermen, onderhouden) een beetje teveel van het goede als je dit elke week moet doen. Ik bedoel: een plan of schema wanneer je wat moet doen in bijvoorbeeld een maand/kwartaal/jaar tijd ontbreekt misschien nog?

Voor de echte poetsfreak (Joe! :lol:) lijkt mij dit een prima plan, maar misschien is het ook handig om voor de wat meer praktische figuren een "als je dit teveel moeite vindt, doe dan tenminste dit" uitvalsplan te bedenken? ;)
joedelta

Bericht door joedelta »

scoop schreef:Goede uitleg zeg. Hier en daar nog wel iets teveel jargon als je het mij vraagt (praten over een quick detailer zonder uit te leggen wat het is). Waar ik zelf meer een probleem mee heb is de hoeveelheid tijd die erin lijkt te gaan zitten. Daarnaast lijkt mij het hele stappenplan (wassen, cleanen, polishen, beschermen, onderhouden) een beetje teveel van het goede als je dit elke week moet doen. Ik bedoel: een plan of schema wanneer je wat moet doen in bijvoorbeeld een maand/kwartaal/jaar tijd ontbreekt misschien nog?

Voor de echte poetsfreak (Joe! :lol:) lijkt mij dit een prima plan, maar misschien is het ook handig om voor de wat meer praktische figuren een "als je dit teveel moeite vindt, doe dan tenminste dit" uitvalsplan te bedenken? ;)
@Scoop: ik kom ook altijd tijd te kort en kom dus ook niet aan het volledige stappenplan toe (hoewel het natuurlijk altijd beter is, vind ook ik het een beetje te veel van het goede :wink: )

Op de meeting gisteren was ik dus bezig met de quick detailer om even snel de net ontstane vervuiling te verwijderen (Meguiar's NXT Speed Detailer).
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Bericht door scoop »

Tja, je wordt al poetsend gekiekt en voordat je het weet ben je de poets-guru he! ;) M'n engels is niet slecht, maar voor sommige dingen is een nederlandse verklaring wel zo handig. Nu weet ik tenminste dat het een spray is om snel nieuw vuil van je lak te poetsen die (net) na een was/poetsbeurt erop gekomen is. Handig voor vogelpoep, vliegen, vlekjes etc. dus. ;)
Mathijs
Membre D'Oro
Berichten: 1205
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 21:49
Locatie: Lelystad

Bericht door Mathijs »

Boyd schreef:
Mathijs schreef:Bedankt voor de tips!

Ik heb even een vraagje; Je hebt ook een soort autoklei, waar is dat goed voor dan?
Zal ik morgen uitleggen :wink:
Oke, ik ben benieuwd.
mrhanky

Bericht door mrhanky »

Mooi verhaal, misschien dat het voor mij ook maar eens tijd wordt om wat van die producten aan te schaffen.
Gebruikersavatar
Boyd
Nuovo Arrivato
Berichten: 58
Lid geworden op: wo okt 17, 2007 14:42
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Boyd »

Ik heb het verhaal verder uitgebreid. :wink: Nog niet helemaal volledig maar dat gaat goed komen :P
"Reflection of Perfection"
Gebruikersavatar
Sappel
Avere Una Vita
Berichten: 3767
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 8:31
Locatie: Enschede

Bericht door Sappel »

Het ziet er erg strak uit en ik volg het verhaal met veel interesse.

Maar als ik heir nu mee zou willen beginnen, wat zijn de basis zaken die ik aan zou moeten schaffen om alvast te kunnen beginnen.
Want alles bij elkaar zal het een flinke duit zijn.
Kun je daar misschien een kleine opsomming van maken (met iets van adviesprijzen erbij).

Dan regelen we AC Delco via Walpunto om deze artikelen voor ons met korting in het assortiment te hebben :D
Plaats reactie