Het grote detailing (poets) topic

Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Mathijs schreef:
tonyvandenbroek schreef: Maar Boyd zal best nog wel een ander middeltje weten als die van mij. :lol:
Inderdaad. En misschien is het gebruiken van een panty al hartstikke verkeerd.. :D
Maar werkt wel :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Boyd
Nuovo Arrivato
Berichten: 58
Lid geworden op: wo okt 17, 2007 14:42
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Boyd »

smokey1 schreef:Hoe kan je trouwens het beste vliegjes verwijderen? Ik merk dat na alleen wassen met shampoo er toch vlekjes achterblijven. Vooral op de strook (kunststof) voor de motorkap.
Warm water, en een goede shampoo (eventueel (Gele) Dasty, te koop bij de Wibra. Perfecte ontvetter van banden, plastics ed :)

@ panty users, :lol:
"Reflection of Perfection"
ChemGrey
Nuovo Arrivato
Berichten: 36
Lid geworden op: ma okt 01, 2007 19:29

Bericht door ChemGrey »

Osmose water... wat is dat?
Mathijs
Membre D'Oro
Berichten: 1205
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 21:49
Locatie: Lelystad

Bericht door Mathijs »

Boyd schreef:
Mathijs schreef:Ik heb een paar nare plekken in m'n lak (ik denk ingevreten vogelpoep), zou je die nog kunnen 'repareren' dmv poetsen? Binnenkort zal ik er even een paar foto'tjes van maken zodat je kunt zien waar ik het over heb.
Is erg lastig, over het algemeen kan je het wel minder krijgen en soms er helemaal uit. (machinaal) maar dat is erg lastig, soms is het door de blanke lak heen en dan is het onherstelbaar. Wetsanden is eventueel ook een optie, maar dat is echt het allerlaatste middel als je het echt niet meer weet :P
Zoals beloofd een paar fotootjes. Ik vrees dat het al in een vergevorderd stadium is.

Afbeelding
Afbeelding
ChemGrey
Nuovo Arrivato
Berichten: 36
Lid geworden op: ma okt 01, 2007 19:29

Bericht door ChemGrey »

Ziet er slecht uit :shock:

Wat trouwens ook slecht is, is het assortiment van de halforts. Ik daar heen met mijn "starterskit" lijstje; niets kunnen vinden. :x Waar in de regio's R'dam, Den Haag, Delft of Utrecht zit er een toko waar ik die spullen kan kopen?
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Bericht door Hellfire »

ChemGrey schreef:Waar in de regio's R'dam, Den Haag, Delft of Utrecht zit er een toko waar ik die spullen kan kopen?
http://www.meguiars.nl/cgi-bin/dealerships.pl
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
ChemGrey
Nuovo Arrivato
Berichten: 36
Lid geworden op: ma okt 01, 2007 19:29

Bericht door ChemGrey »

thanx
Gebruikersavatar
tomasso
Nuovo Arrivato
Berichten: 107
Lid geworden op: do jul 12, 2007 17:58

Bericht door tomasso »

@Boyd
gebruik nu al een tijdje Chemical Guys Jetseal 109 + een polycharger. Dit werkt echt geweldig. Hoe tevreden ben jij met deze toevoeging (polycharger)? Mijn auto staat in een garage dus dan lijkt alles wel goed te werken.

Heb een maand geleden de auto van mijn moeder hiermee gedaan. Gisteren alleen afgespoeld met water..... en het vuil vloog er van af.
Gebruikersavatar
Erwin.
Nuovo Arrivato
Berichten: 111
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 22:44

Bericht door Erwin. »

Boyd, gefeliciteerd met je bedrijfje ;). Het is nu toch echt officieel
B-polished :). Ga je nog een pand zoeken of blijft het voor de deur?
Gebruikersavatar
Boyd
Nuovo Arrivato
Berichten: 58
Lid geworden op: wo okt 17, 2007 14:42
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Boyd »

tomasso schreef:@Boyd
gebruik nu al een tijdje Chemical Guys Jetseal 109 + een polycharger. Dit werkt echt geweldig. Hoe tevreden ben jij met deze toevoeging (polycharger)? Mijn auto staat in een garage dus dan lijkt alles wel goed te werken.

Heb een maand geleden de auto van mijn moeder hiermee gedaan. Gisteren alleen afgespoeld met water..... en het vuil vloog er van af.
Kijk 8) Zelf maak ik nog geen gebruik van polycharge systeem, maar weet goed wat het doet! Kan niks anders zeggen dan lof :P Al zou ik jetseal109 gewoon onvermengd gebruiken. Jetseal109 heeft van zichzelf al een erg lange levensduur op een lak.

Jetseal109 kan je ook goed voor velgen gebruiken! scheelt weer in het schoonmaken. En nu ben ik ook nieuwschierig waar je dat vandaan hebt :P

@ Erwin! THX. Ben inderdaad officieel vanaf vrijdag :P Moet wel een bedrijfspand komen op den duur!

Hierbij nog een linkje, deze heb ik deels met de consumentenlijn van Meguiars (paintcleaner) gedaan. Omdat de machine vandaag niet overal mee wilde werken :P. Dus je kan ook met de hand erg goede resultaten gebruiken

http://www.meguiars.nl/forum/viewtopic.php?t=4578
"Reflection of Perfection"
Gebruikersavatar
Boyd
Nuovo Arrivato
Berichten: 58
Lid geworden op: wo okt 17, 2007 14:42
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Boyd »

Mathijs schreef:
Boyd schreef:
Mathijs schreef:Ik heb een paar nare plekken in m'n lak (ik denk ingevreten vogelpoep), zou je die nog kunnen 'repareren' dmv poetsen? Binnenkort zal ik er even een paar foto'tjes van maken zodat je kunt zien waar ik het over heb.
Is erg lastig, over het algemeen kan je het wel minder krijgen en soms er helemaal uit. (machinaal) maar dat is erg lastig, soms is het door de blanke lak heen en dan is het onherstelbaar. Wetsanden is eventueel ook een optie, maar dat is echt het allerlaatste middel als je het echt niet meer weet :P
Zoals beloofd een paar fotootjes. Ik vrees dat het al in een vergevorderd stadium is.

Afbeelding
Afbeelding
Zo dan :shock: Komen die meeuwen uit Tjernobil :lol: Dat is denk ik echt te diep ingebeten! :cry:
"Reflection of Perfection"
Gebruikersavatar
Sappel
Avere Una Vita
Berichten: 3767
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 8:31
Locatie: Enschede

Bericht door Sappel »

Boyd schreef:Ben inderdaad officieel vanaf vrijdag
Gefeliciteerd Boyd!!!! :D

Ruik ik hier een nieuwe sponsor met klantenkorting???? ;)

Weer een eng goed resultaat op een gruwelijk mooie 155....
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Proficiat Boyd, ik hoop dat ik wel nog steeds mag komen met mijn GP. :mrgreen:
Trouwens, Lia heeft vandaag toch maar eens de GP een klein poetsbeurtje gegeven. Begon me nu toch echt te schamen hoe de GP eruit zag.
Bijna 8 weken geleden was die voor het laatst gedaan. Durf n u weer met opgeheven hoofd naar de GP te kijken.

Boyd, we gaan toch binnenkort een afspraak maken voor mijn GP. Ik heb het er vandaag nog met Lia over gehad.
Met name de motorkap zitten toch de nodige swirls en krasjes. Ik hoop dat je ze er nog allemaal uit krijgt. Stuur je ook nog een PB voor de afsspraak. :wink:
Afbeelding
Mathijs
Membre D'Oro
Berichten: 1205
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 21:49
Locatie: Lelystad

Bericht door Mathijs »

Boyd schreef: Zo dan :shock: Komen die meeuwen uit Tjernobil :lol: Dat is denk ik echt te diep ingebeten! :cry:
Het zou natuurlijk ook aalscholver stront geweest kunnen zijn. Als je dat te lang laat zitten krijg je dat er nauwelijks meer vanaf.
Gebruikersavatar
tomasso
Nuovo Arrivato
Berichten: 107
Lid geworden op: do jul 12, 2007 17:58

Bericht door tomasso »

Boyd schreef:
Kijk 8) Zelf maak ik nog geen gebruik van polycharge systeem, maar weet goed wat het doet! Kan niks anders zeggen dan lof :P Al zou ik jetseal109 gewoon onvermengd gebruiken. Jetseal109 heeft van zichzelf al een erg lange levensduur op een lak.

Jetseal109 kan je ook goed voor velgen gebruiken! scheelt weer in het schoonmaken. En nu ben ik ook nieuwschierig waar je dat vandaan hebt :P
ik heb zowel de Jetseal 109 als de polycharger van cleanandshiny.co.uk.
Plaats reactie