Oliepeilmeter

Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Oliepeilmeter

Bericht door Señor Sjon »

Zit er eigenlijk een (digitale) oliepeilmeter op het dashboard? Ik heb er bij de proefrit niet op gelet en om op dit antwoord 10 weken te wachten is ook zo'n onzin. :P

Ik heb dit in voorgaande auto's wel gehad en het is ideaal. (hoeft het kapje nog minder vaak open)
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Ik heb er ook niet opgelet. Maar je moet je er niet te veel van aan trekken, zo'n digitale oliemeter.

Op mijn Peugeot zit er ook een, maar die werkt zo nu en dan niet. Geeft ie aan OLIEPEIL LAAG. Ga je peilen, zit dat ding bomvol.

Mijn dealer zegt ook dat die digitale oliepeilmeters niet te vertrouwen zijn, en geeft mij het advies altijd de olie niveau gewoon op de ouderwetse manier te doen.

Dus doekje en de peilstok.
Afbeelding
joedelta

Bericht door joedelta »

Een oliepeilmeter zit er op zich niet op. Wel geeft de boordcomputer een signaal/mededeling bij te lage oliedruk/te laag oliepeil.
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

tonyvandenbroek schreef:Ik heb er ook niet opgelet. Maar je moet je er niet te veel van aan trekken, zo'n digitale oliemeter.

Op mijn Peugeot zit er ook een, maar die werkt zo nu en dan niet. Geeft ie aan OLIEPEIL LAAG. Ga je peilen, zit dat ding bomvol.

Mijn dealer zegt ook dat die digitale oliepeilmeters niet te vertrouwen zijn, en geeft mij het advies altijd de olie niveau gewoon op de ouderwetse manier te doen.

Dus doekje en de peilstok.
Dan noem je ook wel een merk waarvan de electronica de laatste jaren nou niet als betrouwbaar gekenmerkt kan worden. In de Clio die ik had zat het wel. Dat systeem werkte feilloos.
Mijn oude Renault 19 had het zelfs. Toyota Celica had alleen een waarschuwingslampje bij een te laag peil. Evenals het gros van de VW kliek. (Alleen staat er bij VW een Duitse melding bij.)
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

Señor Sjon schreef:
tonyvandenbroek schreef:Ik heb er ook niet opgelet. Maar je moet je er niet te veel van aan trekken, zo'n digitale oliemeter.

Op mijn Peugeot zit er ook een, maar die werkt zo nu en dan niet. Geeft ie aan OLIEPEIL LAAG. Ga je peilen, zit dat ding bomvol.

Mijn dealer zegt ook dat die digitale oliepeilmeters niet te vertrouwen zijn, en geeft mij het advies altijd de olie niveau gewoon op de ouderwetse manier te doen.

Dus doekje en de peilstok.
Dan noem je ook wel een merk waarvan de electronica de laatste jaren nou niet als betrouwbaar gekenmerkt kan worden. In de Clio die ik had zat het wel. Dat systeem werkte feilloos.
Mijn oude Renault 19 had het zelfs. Toyota Celica had alleen een waarschuwingslampje bij een te laag peil. Evenals het gros van de VW kliek. (Alleen staat er bij VW een Duitse melding bij.)
wat staat er dan :roll: die sjeise tank ist leer :lol: :lol:
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
joedelta

Bericht door joedelta »

Geben Sie mir bitte ein Abzugsgraben Öl.
Gebruikersavatar
Peter_R
Junior Stato
Berichten: 438
Lid geworden op: ma mei 01, 2006 21:01
Locatie: Haarlem

Bericht door Peter_R »

:lol: die Duitsers ook. Mijn vader had het met zijn BMW:
*POING* Waschwasserstand

Duurde een tijdje voordat hij doorhad wat dat inhield en ondertussen elk halfuur die melding :roll: :lol:
joedelta

Bericht door joedelta »

Peter_R schreef::lol: die Duitsers ook. Mijn vader had het met zijn BMW:
*POING* Waschwasserstand

Duurde een tijdje voordat hij doorhad wat dat inhield en ondertussen elk halfuur die melding :roll: :lol:
oh jee, ik heb de wasmachine niet uitgezet.... :oops:

De GP heeft gelukkig gewoon een Nederlandstalig menu.
Gebruikersavatar
Peter_R
Junior Stato
Berichten: 438
Lid geworden op: ma mei 01, 2006 21:01
Locatie: Haarlem

Bericht door Peter_R »

dat is inderdaad heel fijn. ook relaxt dat je alles kan instellen, tot het geluid van je richtingaawijzer aan toe :)
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Öl nogwat was de tekst:P

Dat was een voorloper, dus ik heb me daar na bijvullen niet verder druk over gemaakt.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

tonyvandenbroek schreef:Ik heb er ook niet opgelet. Maar je moet je er niet te veel van aan trekken, zo'n digitale oliemeter.

Op mijn Peugeot zit er ook een, maar die werkt zo nu en dan niet. Geeft ie aan OLIEPEIL LAAG. Ga je peilen, zit dat ding bomvol.

Mijn dealer zegt ook dat die digitale oliepeilmeters niet te vertrouwen zijn, en geeft mij het advies altijd de olie niveau gewoon op de ouderwetse manier te doen.

Dus doekje en de peilstok.
heb er ook een op de xsara en deze werkt perfect ( geeft de stand aan met blokjes ) , vind het een ideaal hulpje want om om de zoveel tijd te peilen is iets wat ik toch vergeet :D
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

joedelta schreef:Een oliepeilmeter zit er op zich niet op. Wel geeft de boordcomputer een signaal/mededeling bij te lage oliedruk/te laag oliepeil.
zou het misschien wel eens te laat kunnen zijn :wink:
Admin GPC
Junior Stato
Berichten: 464
Lid geworden op: di feb 07, 2006 12:46
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Admin GPC »

hannes schreef:
joedelta schreef:Een oliepeilmeter zit er op zich niet op. Wel geeft de boordcomputer een signaal/mededeling bij te lage oliedruk/te laag oliepeil.
zou het misschien wel eens te laat kunnen zijn :wink:
Nee hoor... stug doorrijden :wink:
Houd het rubber tussen de lijnen en de glimmende kant boven.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

joedelta schreef:Geben Sie mir bitte ein Abzugsgraben Öl.
meestal staat er "ich habe durst " :lol: ( kan ook voor dat andere metertje gelden :wink: )
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

Peter_R schreef:dat is inderdaad heel fijn. ook relaxt dat je alles kan instellen, tot het geluid van je richtingaawijzer aan toe :)
hé, is dat echt zo :?:

vond tijdens mijn testrit dat dat ding een klere herrie maakte :cry:
Plaats reactie