Boordcomputer: Temp te hoog.... Nog niet gereden....

FiatGP

Boordcomputer: Temp te hoog.... Nog niet gereden....

Bericht door FiatGP »

Hallo Fiat GP freaks,

Ik wilde met onze GP het weekend 's morgens weg gaan en op het moment van starten kreeg ik in mijn display de melding: "temp te hoog motor uit". Terwijl ik er nog niet eens in gereden had. Contact uit gedaan en nogmaals geprobeerd. Weer dezelfde melding. Na een klein kwartiertje maar weer eens geprobeerd en toen deed hij het weer. Toch maar gewoon gaan rijden en verder geen melding meer gehad.

Heeft een of meerdere van jullie hier ook al eens last van gehad? Of zal het een kapotte sensor kunnen zijn?

Alvast bedankt!

Groeten Tim
Mathijs
Membre D'Oro
Berichten: 1205
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 21:49
Locatie: Lelystad

Re: Boordcomputer: Temp te hoog.... Nog niet gereden....

Bericht door Mathijs »

Hier hebben wij ook een keer last van gehad. Dat was op vakantie in Noorwegen. De auto natuurlijk meteen langs de kant gezet, even de motor opnieuw aan en uit gedaan en sindsdien hebben we de vermelding nooit meer gezien. Denk dat het sensortje van het koelwater gewoon erg gevoelig is.
Auto: Coupé Fiat (1998) Afbeelding
Mijn Fiat Coupé
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Re: Boordcomputer: Temp te hoog.... Nog niet gereden....

Bericht door scoop »

Deze melding komt zo af en toe ook bij mij opduiken. Heb er al meermalen iets van gezegd tegen de dealer, die kan niks vinden... Ik heb al de laatste software updates en alles laten installeren, welke dit probleem zou moeten verhelpen. Maar helaas heeft dat niet geholpen.

Ik denk ook dat er een sensor af en toe rare dingen doet ofzo... :roll:
Bruno
Nuovo Arrivato
Berichten: 85
Lid geworden op: do feb 21, 2008 20:23

Re: Boordcomputer: Temp te hoog.... Nog niet gereden....

Bericht door Bruno »

Ik zou toch even bij de garage langs gaan.
Straks lezen ze hem uit bij de beurt en dan staat dat in de computer.
Als je pech hebt denken ze dat de motor veel te heet is geworden en bellen ze je op dat de kop van het blok eraf om te kijken of je geen schade hebt aan de motor.
Bij mijn vorige auto (punto) gebeurt.
Bleek uiteindelijk een defecte sensor te zijn, ik heb wel niet alles hoeven te betalen, maar toch.

Bruno
Gebruikersavatar
jeroengt
Junior Stato
Berichten: 471
Lid geworden op: zo mar 11, 2007 10:31
Locatie: Ede

Re: Boordcomputer: Temp te hoog.... Nog niet gereden....

Bericht door jeroengt »

zoiets heb ik ook gehad
de sensor die luchttemperatuur meet die was vervuild door veel kleine stukjes rijden.
nieuw sensortje erin geklikt en klaat
FiatGP

Re: Boordcomputer: Temp te hoog.... Nog niet gereden....

Bericht door FiatGP »

Bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels een melding gedaan bij de dealer en zullen er bij de eerste de beste beurt rekening mee houden en het na kijken. Nu nog afwachten of het ook gebeurt :D
grietje8
Avere Una Vita
Berichten: 2423
Lid geworden op: do mei 11, 2006 22:21
Locatie: Groningen

Re: Boordcomputer: Temp te hoog.... Nog niet gereden....

Bericht door grietje8 »

Komt me bekend voor. Gewoon starten, melding gaat vanzelf weg. -] Of idd gewoon ff van contact en opnieuw starten. :|
En we gaan weer km's rijden.... 250 per dag
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Re: Boordcomputer: Temp te hoog.... Nog niet gereden....

Bericht door ineke »

Ik heb dat ook weleens gehad met de GP toen werd mijn auto weggesleept de ventilator was stuk.
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
Mathijs
Membre D'Oro
Berichten: 1205
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 21:49
Locatie: Lelystad

Re: Boordcomputer: Temp te hoog.... Nog niet gereden....

Bericht door Mathijs »

ineke schreef:Ik heb dat ook weleens gehad met de GP toen werd mijn auto weggesleept de ventilator was stuk.
Dus altijd even de V-snaar en koelvloeistof checken bij zo'n melding.
Auto: Coupé Fiat (1998) Afbeelding
Mijn Fiat Coupé
FiatGP

Re: Boordcomputer: Temp te hoog.... Nog niet gereden....

Bericht door FiatGP »

Gisteren naar Den Bosch geweest om een setje stalen velgen op te halen bij de Fiat dealer. Toen ik weer weg wilde gaan gaf hij weer een hoge temp aan en zakte daarna gelijk weer naar de normale temperatuur.
Ik gelijk daar maar eens aangekaart dat hij dit al eens eerder had gedaan en nu weer.
De monteur die er naar gekeken had zei eerst dat het een probleem met de accu kon zijn omdat als die te zwak zou zijn de GP's wel eens van dit soort problemen/storingen kunnen geven. De accu was goed. daarna alles uitgelezen. Helemaal geen probleem het zou iets software matigs kunnen/moeten zijn. Hij raadde mij aan om deze week eens langs de dealer te gaan om een nieuwe software update erover heen te gooien deze was net afgelopen donderdag opnieuw uitgekomen en zou alle problemen moeten verhelpen.

The story continues......
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Re: Boordcomputer: Temp te hoog.... Nog niet gereden....

Bericht door scoop »

... En "the story continues" daarna waarschijnlijk ook nog steeds...

In januari 2008 is daar inderdaad een ECU update voor uitgekomen. Ik had dit aangekaart bij de dealer bij de afgelopen beurt, met verwijzing naar dit probleem. Volgens de dealer hebben ze tijdens deze 60.000km beurt alle laatste software updates uitgevoerd. En je raadt het al: probleem nog steeds aanwezig.
FiatGP

Re: Boordcomputer: Temp te hoog.... Nog niet gereden....

Bericht door FiatGP »

Gisteren is mijn vriendin met de auto naar de dealer bij ons in de buurt geweest voor een software update. Ze is er ongeveer 1,5 uur geweest en alle software die geupdate kon worden is geupdate. Al met al heeft ze lang zitten wachten en nu maar hopen dat we geen meldingen meer krijgen of knipperende km stand (dat begon de laatste dagen in eens).
Gebruikersavatar
tiop86
Nuovo Arrivato
Berichten: 132
Lid geworden op: di sep 02, 2008 10:20

Re: Boordcomputer: Temp te hoog.... Nog niet gereden....

Bericht door tiop86 »

heb het zelf ook meegemaakt toen ik hem net had..

in totaal 2x een melding gekregen en allebei de keren nadat ik mijn lampen op de 'follow me' stand zette..
doe ik dat niet, dan heb ik nergens last van..

toeval??
geen gp-er meer
FiatGP

Re: Boordcomputer: Temp te hoog.... Nog niet gereden....

Bericht door FiatGP »

Alles is al een tijdje geleden geregeld en geupdate. Maar nu het volgende als we de auto starten geeft hij af en toe erg veel herrie. Het lijkt op de start motor die doorslaat. Iemand een idee.
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Boordcomputer: Temp te hoog.... Nog niet gereden....

Bericht door Bennink »

Klinkt mij niet bekend in de oren...
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Plaats reactie